Gå til innhold

E34 518i M43 turbo prosjekt blir z3 1,9 m44 i stede

takaasen
 Share

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...
  • Svar 255
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

artig med små "snikbygg" au gitt. se at ting trenger ikke nødvendigvis og koste en formue :D

kanskje litt seint nå, men ang svinghjul kunne du brukt m20, hvor den letteste versjonen veier ca 6 kg.. må shimse ut svinghjulet og bytte drev på starteren bare så er det bolt on mener jeg og huske :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

artig med små "snikbygg" au gitt. se at ting trenger ikke nødvendigvis og koste en formue :D

kanskje litt seint nå, men ang svinghjul kunne du brukt m20, hvor den letteste versjonen veier ca 6 kg.. må shimse ut svinghjulet og bytte drev på starteren bare så er det bolt on mener jeg og huske :wink:

Hadde sikkert spar mye på å bytte til m20, men jeg hadde 318is svinghjulet liggende, og det er bolt on, he he med korte bolter da :lol: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei julaften igjen. Fekk pakkar i posten i dag.

ARP bolter til ramme lagerer og til rådene. fant ut at s14 og m10 brukte samme som m40/m42/m43

og råde boltene e spesial laget. fekk heile sulamitten til 1500.- ink frakt skippa momsen for det e ikje noge å bry seg om.

Fekk og ny vanpumpe te 400 samen med masse simringar te girkassen og annet råls fra bavaria.

Så då kan eg begynna og montera motoren. :D

Blir montert ARP på topp, råder, og ramme lager sammen med cometic MLS pakning, får håpe at det holder litt bedre da.

rq2ajf1wqpubip0azind.jpg

mwf02r0h9zqrlr3g2kod.jpg

i6lztwya7ti4y5m5tca1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 3 months later...

Fikk endelig levert Blokk til opp boring og topp til overhaling. Blir spenende.

Blir EBB som gjør arbeidet.

Kongen på haugen han!!

Da blir det montering så fort det er ferdig med maskineringen.

Skal plane både topp og blokk til sammen 0,5mm. vil da sond ca havne på comp 8,5 : 1 med 3,5mm topp pakning. får håpe at jeg klarer å kjøre opp til 1 bar da. skal begynne på 0,7 fordi den interne wastegate på turboen har orginalt. tenkte å kjøpe en collins wastegate. ette det jeg forstår passer den rett på og kan stilles en del.

2php3s2367392kcudbhg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Etter å ha montert veiv i blokka oppdaget jeg at veiven var skjeiv. å så forbanna jeg blei.

Koed kunne ikke hjelpe kjøpe denne veiven hos dem for 2 år siden. gikk utifra at den var bankers.

Så nå får jeg høre med metal guruer om det kan fikses.

veiven henger på hver halve omdreining.

vxy8ubp8okj7yjquq733.jpg

:twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...