Gå til innhold

E34 518i M43 turbo prosjekt blir z3 1,9 m44 i stede

Anbefalte innlegg

• Svar 255
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
jeg har en m44 is motor tilsalgs! 3500,- inkl komplett ledningsnett, hjerne, ews

selg veiva til han og selg

resten i deler:) veiva kan senden:P litt vanskligere og sende hele motoren;) ikke noe problem og håve inn dine 3500 på deler:)

• 5 weeks later...
Skrevet

Da var jeg hjemme fra usa etter å ha lekt meg litt med en ny Mustang GT

9eerd5tv5rr0v3pjyldy.jpg

Har tusslet litt med bilen i dag. satte på 525 gs preformance bremser sammen med greenstuf klosser og de nyoverhalte 535bremse caliperenne.

Må sende den orginale blokka til hobing og planslip.

Fikk også nye grant stempelringer til de orginale stemplene i posten mens jeg var borte.

Skal også prøve noen NGK iridium plygger (BKR5EIX 6341). er en grad kaldere en de orginale.

Fikk også med meg AN10 koblinger ,sveise bung og stålomspunnen slange til olje retur fra turbo.

1donynbnwgolhppgw51p.jpg

sfqq2a0q8npbm9m02xi3.jpg

• 1 month later...
Skrevet

Jepp, her skjed det masse for tiden. Fikk netopp alle pakningende jeg trenger for å skru sammen motoren. har også fått ny Cometic MLS topp paking som er litt tynnere en den jegg hadde planlagt å bruke.

Fant ikke ny m44 veiv så jeg kommer til å bruke den orginale 518i veiven men da ble stemplelet stående 1mm lengre nede i blokken en planlagt. derfor valgte jeg å bruke 2mm tykk topp pakning i stede.

Har glass blåst en del av motor delene skal til å lakkere i dag eller i løpet av helgen. kommer med bilder.

Skrevet
Ser det har vært stille her en stund nå. Er prosjektet solgt, eller har det rett og slett ikke skjedd noe nevneverdig den siste tiden?

2 dager?

Beklager så mye. Jeg som så helt feil på datoen. Får ringe optiker på Mandag og bestille time for øynene mine tror jeg :P

Skrevet
Ser det har vært stille her en stund nå. Er prosjektet solgt, eller har det rett og slett ikke skjedd noe nevneverdig den siste tiden?

2 dager?

Beklager så mye. Jeg som så helt feil på datoen. Får ringe optiker på Mandag og bestille time for øynene mine tror jeg :P

He he :lol::lol: gjør ikke noe det.

Skrevet

takaasen@ Hvor mye måtte du ut med for nye skiver og klosser? Regner med å måtte kjøpe litt nytt til prosjektet mitt jeg også. Har akkurat handlet litt nipsnaps på Ebay til min nå. Svarte og hvite farger på selve logoen og diagnosesenter for OBD, CanBus osv osv fra England til en kjempebra sum. Rett i overkant av 600,- inkl. frakt ;) Denne fungerer på mye mer enn bare Bmw, så da ble det den typen.

Edit: I stedenfor å kjøpe bolter fra ARP, så kan du f.eks kjøpe umbraco skruer med 12.9 kvalitet. Det er akkurat det samme som ARP bruker i sine produkter. En kompis av meg på Gjøvik bygger råe motorer, (spesifisert Ford Cosworth og V6 motorer) og han kjøper 12.9 umbraco skruer hos industribehov, så sant dem har i samme lengde o.l. Strekkbolter kan være ett problem til Sierra 2.0L Dohc, da det er så rare mål på dem, men det er Ford på sitt beste da. Tyske biler er mye bedre, selv om prisen ofte er 3 ganger så høy.

Skrevet
takaasen@ Hvor mye måtte du ut med for nye skiver og klosser?.

Betalte 1100 for skivene(gs) og 600 for klossende (greenstuff Ebay)om jeg ikke husker helt feil.

Arp boltene har jeg ikke betalt så mye for kjøpt av Topend Preformance direkte.

Hadde liggende topp bolter til m50, kjøpte ramelager bolter fra m10 og rådelager bolter fra m42. Tror det blei 1200 +frakt.

Ikke så gale det når et topp bolt set koster over 2000 her tilands

Men det er geit å husket til neste gang at man ikke trenger å bruke så mye peng på bolter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...