bjornar-a Skrevet September 5, 2011 Skrevet September 5, 2011 åssen lakk er det du lakkerer med? sprøyte elelr spray boks? ser veldig bra ut He he, jo det er faktisk biltema sin Kaliper lakk. Bruker sprøyte, sammen med skikkelig luft tørker. Har lakert med motor lakk tideligere, men synes den altid blir litt matt etter den herdes. Håper bare at kaliper lakken tåler litt varme. Får se hva som skjer. Lakkerte motor topplokket på samboerens micra for å teste, ser greit ut til nå. bør jo tåle litt da. Lakken bruker 10 dager for å herdes. Ja den burde tåle litt!! bremsene kan jo bli veldig varme:-) blir morro og se hvordan den holder og. for da veit jeg hva jeg skal bruke neste gang..!
takaasen Skrevet September 7, 2011 Forfatter Skrevet September 7, 2011 Da har jeg spraiet toppakningen med loctite 3020. Montert inn ventilene i toppen. Skrud inn ARP boltene i blokken. Måtte også tilfører pakningen som sitter forran litt exstra paknings masse for å kompensere for tykkere toppakning.
takaasen Skrevet September 8, 2011 Forfatter Skrevet September 8, 2011 Fått dratt til topp boltene med 30Nm 60Nm 90Nm med 1 times mellomrom. Holder også på og glassblåser et m40 318 innsug. får se om jeg heller bruker det, istede for det orginale variabel spjel greienne.
bjornar-a Skrevet September 8, 2011 Skrevet September 8, 2011 passer m40 innsuget rett på? og hordan er diameteren inni det i forhold til m43?
takaasen Skrevet September 9, 2011 Forfatter Skrevet September 9, 2011 passer m40 innsuget rett på? og hvordan er diameteren inni det i forhold til m43? Passer rett på. men du må ha to pinbolter som er lengre en de som brukes på m43. Usikker på diameteren, men er sikkert samme som på m43 318i. Må også se om plassen i motor romme er tilstrekkelig. syntes bare at m40 innsuge ser finere ut. får se hva det blir til. E46 316/318 (1,9) innsuget blir mest sannsynligvis for mye stres å tilpasse. dysende passer ikke og masse annet. skal se hva jeg får til.
takaasen Skrevet September 9, 2011 Forfatter Skrevet September 9, 2011 Montert kamen og løftere. Satte også på kam justerings plata men ikke så lett når svinghulet ikke står på. Får bare gråv instille det tenker jeg. Glemte å vise det "fantastiske" ventil verktøyet mitt
takaasen Skrevet September 11, 2011 Forfatter Skrevet September 11, 2011 Motert øvre dal av bunpanna og picup. Satt på register dekslene. Begynner å ligne en motor nå.
takaasen Skrevet September 13, 2011 Forfatter Skrevet September 13, 2011 passer m40 innsuget rett på? og hvordan er diameteren inni det i forhold til m43? Passer rett på. men du må ha to pinbolter som er lengre en de som brukes på m43. Usikker på diameteren, men er sikkert samme som på m43 318i. Må også se om plassen i motor romme er tilstrekkelig. syntes bare at m40 innsuge ser finere ut. får se hva det blir til. E46 316/318 (1,9) innsuget blir mest sannsynligvis for mye stres å tilpasse. dysende passer ikke og masse annet. skal se hva jeg får til. Opss. Det passa ikje heilt med m40 innsug. Veivhusventilasjons hullet på topplokket tar borti. Får se om eg gidde å flytta lufte hullet.
takaasen Skrevet September 13, 2011 Forfatter Skrevet September 13, 2011 Fått på turbo og manifold, for tilpassing. Også testpasse innsugs manifolden.
bjornar-a Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 passer m40 innsuget rett på? og hvordan er diameteren inni det i forhold til m43? Passer rett på. men du må ha to pinbolter som er lengre en de som brukes på m43. Usikker på diameteren, men er sikkert samme som på m43 318i. Må også se om plassen i motor romme er tilstrekkelig. syntes bare at m40 innsuge ser finere ut. får se hva det blir til. E46 316/318 (1,9) innsuget blir mest sannsynligvis for mye stres å tilpasse. dysende passer ikke og masse annet. skal se hva jeg får til. Opss. Det passa ikje heilt med m40 innsug. Veivhusventilasjons hullet på topplokket tar borti. Får se om eg gidde å flytta lufte hullet. m40 topp deksel passer ikke det heller ?
larsern6 Skrevet September 13, 2011 Skrevet September 13, 2011 M40 toppdeksel er jo kortere enn m43. M40 har jo regreim.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå