Gå til innhold

E34 518i M43 turbo prosjekt blir z3 1,9 m44 i stede

Anbefalte innlegg

• Svar 255
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
åssen lakk er det du lakkerer med? sprøyte elelr spray boks? :-) ser veldig bra ut :-)

He he, jo det er faktisk biltema sin Kaliper lakk. Bruker sprøyte, sammen med skikkelig luft tørker.

Har lakert med motor lakk tideligere, men synes den altid blir litt matt etter den herdes.

Håper bare at kaliper lakken tåler litt varme. Får se hva som skjer.

Lakkerte motor topplokket på samboerens micra for å teste, ser greit ut til nå. bør jo tåle litt da. Lakken bruker 10 dager for å herdes.

tm6caaxuacakxv2r4hr7.jpg

Ja den burde tåle litt!! bremsene kan jo bli veldig varme:-) blir morro og se hvordan den holder og. for da veit jeg hva jeg skal bruke neste gang..!

Skrevet

Da har jeg spraiet toppakningen med loctite 3020. Montert inn ventilene i toppen.

Skrud inn ARP boltene i blokken. Måtte også tilfører pakningen som sitter forran litt exstra paknings masse for å kompensere for tykkere toppakning.

lrt8azawnkbegrugu56c.jpg

9jz2kejbpxxgdl7m1tu9.jpg

fo3dl7hv55ya8hgc8m18.jpg

k85yg3ki5vbdzco1ea5p.jpg

03fofyhm3nz9zu8p86p9.jpg

iyyrqkpiv2ao8f2u5swi.jpg

xkyyqdjg9fnsrvyusdp0.jpg

Skrevet

Fått dratt til topp boltene med 30Nm 60Nm 90Nm med 1 times mellomrom.

Holder også på og glassblåser et m40 318 innsug. får se om jeg heller bruker det, istede for det orginale variabel spjel greienne.

vntlsvap0uei2lb5ozi6.jpg

8r8jiditi9mf5y1dylxl.jpg

Skrevet
passer m40 innsuget rett på? og hvordan er diameteren inni det i forhold til m43?

Passer rett på. men du må ha to pinbolter som er lengre en de som brukes på m43.

Usikker på diameteren, men er sikkert samme som på m43 318i. Må også se om plassen i motor romme er tilstrekkelig. syntes bare at m40 innsuge ser finere ut. får se hva det blir til.

E46 316/318 (1,9) innsuget blir mest sannsynligvis for mye stres å tilpasse. dysende passer ikke og masse annet. skal se hva jeg får til.

Skrevet

Montert kamen og løftere. Satte også på kam justerings plata men ikke så lett når svinghulet ikke står på. Får bare gråv instille det tenker jeg. Glemte å vise det "fantastiske" ventil verktøyet mitt :lol::lol::oops:

gzhwolfkvdqojqu7ne5r.jpg

avel5mkxi5kgnolke28n.jpg

kzh888hp9sjvhxgfctd4.jpg

9ei9h4u6ht4dg5i2kj7x.jpg

5nc1d3gcpygjzto99m7n.jpg

uiimnt9umbpmobv94sxe.jpg

Skrevet
passer m40 innsuget rett på? og hvordan er diameteren inni det i forhold til m43?

Passer rett på. men du må ha to pinbolter som er lengre en de som brukes på m43.

Usikker på diameteren, men er sikkert samme som på m43 318i. Må også se om plassen i motor romme er tilstrekkelig. syntes bare at m40 innsuge ser finere ut. får se hva det blir til.

E46 316/318 (1,9) innsuget blir mest sannsynligvis for mye stres å tilpasse. dysende passer ikke og masse annet. skal se hva jeg får til.

Opss. Det passa ikje heilt med m40 innsug. Veivhusventilasjons hullet på topplokket tar borti. Får se om eg gidde å flytta lufte hullet.

3kysyaasqjb7k30f3ixk.jpg

Skrevet

Opss. Det passa ikje heilt med m40 innsug. Veivhusventilasjons hullet på topplokket tar borti. Får se om eg gidde å flytta lufte hullet.

3kysyaasqjb7k30f3ixk.jpg

m40 topp deksel passer ikke det heller ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...