Tomcandersen Skrevet Februar 19, 2010 Skrevet Februar 19, 2010 Ser det er mangen som sliter med veivhusvent, lurer litt på forhåndsregler.. Er det noe jeg bør/kan gjøre, rens osv.
bmwmann24 Skrevet Februar 19, 2010 Skrevet Februar 19, 2010 tja, kjøp en å ha i reserve? den ryker når den føler for det. nytter ikke med stell.
Bonden Skrevet Februar 19, 2010 Skrevet Februar 19, 2010 Rengjør slangen som går inn på peilepinnerøret (hvis det ikke alerede er for sent)det er denne som stopper opp allt slik at resten blir full av vann og fryser ,rens også selve peilepinnerøret der slangen går inpå.
bmwmann24 Skrevet Februar 19, 2010 Skrevet Februar 19, 2010 Rengjør slangen som går inn på peilepinnerøret (hvis det ikke alerede er for sent)det er denne som stopper opp allt slik at resten blir full av vann og fryser ,rens også selve peilepinnerøret der slangen går inpå. hva er grunnen til at disse ryker på sommerstid? har ikke hørt om at vann er grunnen til at den ryker. Er det forresten veivimpulsiver d er snakk om? er ikke det bare en vanlig slitedel som alt annet.? Du har sikkert helt rett i påstanden din, jeg bare undrer
Rayb Skrevet Februar 19, 2010 Skrevet Februar 19, 2010 Jeg har en teori om denne veivhusventilen: Min bil/motor har bare gått på Castrol olje siden den var ny, noe bmw anbefaler. Da jeg hadde av innsugsmanifoilen for en tid tilbake kjøpte jeg ny veivhusventil og slanger til denne fordi jeg også hadde hørt at den var en svakhet, men etter at jeg byttet den åpnet jeg den opp for å se, og det eneste jeg fant var en tynn fin oljefilm inni. Med andre ord helt normalt. Det jeg mener er at hvis man er nøye med oljeskiftene og bruker rett olje, kjører bilen varm før man begynner å gasse på osv, så får man igjen for det.
Lars89 Skrevet Februar 19, 2010 Skrevet Februar 19, 2010 Hva handler dette om? Har ikke fulgt helt med her... Hva er symptomer? Har en liten utvendig lekkasje som er i region toppdeksel/innsug på min. Kan en evt tett ventil føre til trykk e.l som blåser hull i toppdekselpakningen? Først og fremst nr 1 på bildet som må skiftes eller er det mye annet som også anbefales å skifte i samme slengen?
Tomcandersen Skrevet Februar 20, 2010 Forfatter Skrevet Februar 20, 2010 Takker for alle svar. Noen som vet om det ble bedre etter gitt årsmodell? Min er en 2000mod. Lurer på om jeg skal handle meg ny ventil, og rense slangene.. Kanskje like greit så jeg slipper problemer. Og det er jo bare snakk om 500kr.
Fliid Skrevet Februar 20, 2010 Skrevet Februar 20, 2010 Gjør som Bonden sier. Det er de enste forholdsregler man kan ta. Før 07/1996 så må man bytte rør også. Om jeg ikke husker feil, så byttet faktisk BMW dette peilerret før niende måned, som er vanlig. For dette var ett stort problem. Peilperørene etter dette er ikke så utsatt, men det skjer på de og, når bilen er gammel nok. Gjør rent som Bonden sier en gang i året 8før vær vinter f.eks) så har man tatt de forholdsregler man kan.
Tomcandersen Skrevet Februar 20, 2010 Forfatter Skrevet Februar 20, 2010 Ok den er grei, da gjør jeg dette.. Får ta meg en kveldsstud i garasjen.
Tomcandersen Skrevet Mars 1, 2010 Forfatter Skrevet Mars 1, 2010 Hei igjen, drar denne litt opp igjen. Bytter nå slangen fra ventilen og ned til peilerøret, men hvordan gjør jeg rent peilerøret.. Noen tips?? Må det demonteres eller kan jeg gjøre det når det er montert?
Fliid Skrevet Mars 1, 2010 Skrevet Mars 1, 2010 Må demonteres. Skru ut feste skrue på blokken. Kjøp ny O-ring til bunn av peilpeinne og sett eventuelt røret i oppløsning over natten. For å få løsnet opp guffen. Blås rent med trykkluft dagen etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå