plugg69 Skrevet Februar 21, 2010 Skrevet Februar 21, 2010 har sett en post der en stakkar prøvde å få godkjent en 318is som m3.. hehe.. han fikk kjeft av omtrent alle medlemmer her.. anyway... jeg har en 97 eller 98 modell 318i m-tech touring, så har jeg en skada 1995 m3sedan som jeg har planer om å flytte drivverk og motor og hele sulamitten over til touringen fra... spørsmålet mitt er da om jeg virkelig må til tyskland for å få dette godkjent, eller om bt er like vrange enda som i 08.. mitt andre spørsmål er om det teoretisk sett går an å kjøre en 318motor på en m3kasse i tilfelle man skulle bli stoppet og måtte vise bilen med egentlig effekt? for om det er umulig å få det godkjent så driter jeg likevel i det.. og drar til tuv eller dekra og får det fiksa:D og vær så snill og spar meg for kjempenegativ tankegang om hvor dust jeg muligens kan være... har lenge drømt om m3 touring.. og det har hele tiden vært grunnen til at jeg kjøpte m3en..
-Vegard- Skrevet Februar 21, 2010 Skrevet Februar 21, 2010 andre har jo klart og å dette godkjent så da skal det vel også gå for deg med den rette dokumentasjonen osv. Eneste problemet jeg kan tenke på i farta er at de godkjenner vel ikke ombygginger med motorer eldre enn bilen som skal ombygges?
ehrnst Skrevet Februar 21, 2010 Skrevet Februar 21, 2010 et av problemene jeg kan se for meg er vekta, men dette er jo en touring så det kan hende den går akkurat under. Jeg har fundert med det samme som bruksbil
plugg69 Skrevet Februar 21, 2010 Forfatter Skrevet Februar 21, 2010 så lenge det ikke er endring i avgasskrava mellom 95 og 98 så skal det gå å få det godkjent...var iallfall det tipset jeg fikk fra et firma som driver med ombygging av opel.. =)
maartn Skrevet Februar 21, 2010 Skrevet Februar 21, 2010 Å få godkjent en 6cyl motor i en bil som ble levert med 4cyl motor er visst høyst umulig nå. Det er BMW norge som ikke vil godkjenne slike ombygginger visstnok.
plugg69 Skrevet Februar 21, 2010 Forfatter Skrevet Februar 21, 2010 Å få godkjent en 6cyl motor i en bil som ble levert med 4cyl motor er visst høyst umulig nå. Det er BMW norge som ikke vil godkjenne slike ombygginger visstnok. nei jeg så det i en annen post... derfor tror jeg det blir å få godkjent bremser og slikt, så ta en tur til tyskland å få det tuv godkjent.. men er det noen som faktisk har prøvd å få godkjent dette i det siste?
Lars89 Skrevet Februar 21, 2010 Skrevet Februar 21, 2010 SS Performance har fått godkjent E39 520iT som M5 Touring, E46 318ci som M3 osv. Ville prøvd å hørt med de. Usikker på hvor mye de vil ut med av info, men...
plugg69 Skrevet Februar 21, 2010 Forfatter Skrevet Februar 21, 2010 nei sant det.. skal ta meg en telefon til dem.. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå