Gå til innhold

Bygger M20 B27 turbo motor, spørsmål

msklTourer
 Share

Anbefalte innlegg

Var vel ikke det at jeg trodde du tulla, det stemmer nok bra det du sier. :) Ledde mest av tanken på at Bäckis skulle sagt at jeg ikke fikk kjøpe sprut av dem, med tanke på mengden kroner jeg har lagt igjen der. Beklager hvis det kom litt feil ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte forresten å skrive at når man skal bynne å klemme ut en del effekt ut av disse motorene så bør man sveise kjølekanalene så ikke forbrenningsromma svikter, med det resultat at pakninga slipper. Vanskelig å si hvor grensa går for sveising/ikke sveising, men jeg selv ville ihvertfall ha sveist om jeg skulle av med toppen uansett. Billig forsikring det. Skal man over 3-350hk ser jeg det som en nødvendighet.

Så tilbake til det med sprut. Enig med forrige taler, hopp over smidd innmat, og sats på et skikkelig sprut. Som han også nevnte, selv megasquirt er bedre enn piggyback, men uansett ikke noe jeg vil anbefale såfremt man ikke har veldig bra peiling på elektronikk. Det beste alternativet vil etter mitt hode være å kjøpe et Vi-pec sprut fra PPF. Da får man et knallbra sprut til en bra pris, samt at man får med koblingsskjema til BMW, og i tillegg en ypperlig support fra PPF hvis man behøver hjelp.

mvh

Joachim

ok :) .da det blir original innmat da. vet du forresten lengde på 320 råder.? må sjekke om de jeg har da faktisk er 320 før jeg monterer. toppen min har visst 280 graders kam.topp er til sliping av noen vinkler på ventiler nå, så kanskje da viktig å få sveisa kjølekanaler samtidig da.

så jeg trenger altså IKKe å dreie av toppen på org.stempla for lavere komp..?

mener jeg har lest mange gjør faktisk det.

å hvor mye skal man ta av skjørtene tro.

ifølge han jeg kjøpte denne motoren av,mente dette var blokka fra 325 eco. som gir lavere komp enn standard 325.. hvordan kan jeg finne ut om det stemmer.. hmmm ikke lett å bli klok på dette.

men stempla er fra facelift motor.

om piggyback sprutet har map sensor vet jeg ikke..

men nytt sprut blir det iallefall! det er viktig har jeg vel skjønt :)

takk for verdifulle svar så langt :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

325 eco

325E denne har 2,7 liter orginalt, men blant annet toppen struper ned effekten kraftig

effekten er en ting. men lurer på om E-blokka er identisk som i i,motorene egentlig. for har hørt det er lavere kompresjon i E-motorene,men vet ikke om det stemmer heller. å isåfall om det er stempler blokk eller topp som utgjør dette kompresjons-tapet"..? hmmm :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...