Gå til innhold

Senking av e46 touring

Syvers
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo :) Har tenkt til å senke min e46 touring til våren, og skal gå til innkjøp nå straks..

Har egentlig tenkt til bare å kjøpe senkefjører og TROR 40/30 kanskje passer bra.

Hvor mye syns dere passer til touring? Burde jeg legge i mer penger så jeg får komplett med dempere? :? Har sett på Supersport som de har på trolltuning.no

Trenger hjelp!

Mvh Lars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det blir for liten forskjell mellom foran og bak. 50-60/30 blir mer riktig med tanke på stuket. Er jo skamhøye foran originalt :wink:

Dempere bør byttes uansett ved senking da de sikkert er slitte nå og blir fort utslitt ved senking. Bedre kjøreegenskaper får du på kjøpet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan blir det med cambervinkelen når du senker E46?

hadde en E36 compact som jeg senket litt og da klarte de ikke å justere camberen så den ble innenfor på forstillingkontrollen og fikk dermed ikke godkjent senkingen på biltilsynet. Er det samme på E46?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cambervinkelen endres rimelig kraftig på E46 ved mye senk. Jeg har senka 60-80mm en plass (coilovers) og har rimelig kraftig slitasje på innsiden av dekkene. Vet ikke hjulmål, men er nok LANGT utenfor måla på camber.

Veldig forskjellig hvorstrenge de er på BT. Noen ser bare på spissing mens andre sjekker hver eneste vinkel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg senket min 40 20, så monterte jeg senkeskåler som senket 10-15 mm, da ble det ganske bra stuk, byttet camber stagene bake tiil justerbare å da har jeg justert bort slitasjen. men har fått en del banking bake nå etter 180 000km så nå er det vell alle foringen bake som må byttes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...