Gå til innhold

Ulyd i Klimakompressor E46

Terje318is
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Seint i høst meinte fruen at der var noko ulyd i bilen.

Etter eindel feilsøking, skifte av reimstrammehjul og diverse viste det seg at ulyden kom fra klimakompressoren.

Ulyden kom etter at kompressoren hadde gått ein stund, og nå kjem lyden tidligere og tidligere om eg skrur på klimaanlegget.

Lyden er som litt hylelyd som om lageret var gåent.

Klimaanlegget virket iallefall i høst, no er det for kaldt i været til at eg klarer og finne ut om det kjøler.

Er det lagerene i Kompressoren som er utslitt? er dette mulig og overhale? eller bør eg kjøpe ny? eller kan det vere at anlegget kun trenger og få ein ny dose med gass?

Nokon som kan gi meg nokre råd kva eg bør gjere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som slitt/defekt clutch. Da må i tilfelle hele pumpa skiftes.

Mulig det kan hjelpe med gass da det også fylles olje ved fylling av gass. Hørt hva BMW eller et annet verksted sier om saken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbakemelding.

Slitt/def clutch? meiner du at clutchen slurer, og det er det som kan lage den metall hyle lyden?

Har ikkje fått snakket med verksted om dette problemet, men det er vel ingen veg utenom.

Om kompressoren er gåen, er det vel kanskje ikkje så mykje og hente på og skifte denne skjølv, da eg likevel må inn for og trykkprøve og fylle gass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal egentlig tappe anlegget med AC-apparat før skift av deler på AC-anlegg så dette er nok en verksted-jobb.

Man kan bytte selv også, men er en viss risiko mtp trykk, gasser osv hvis man ikke vet hva man gjør...

Clutch kan slure/henge seg på osv. Kan jo være lager også som du sier.

Får uansnett kun kjøpt komplett AC-pumpe. Får brukte også, men der er det mye ymse :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...