Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en BMW 325 e46 coupe som jeg skal bytte klosser på forran.

Noen småting før jeg starter:

• Noen som vet hva den pipenøkkeltingen som må brukes for å løsne caliperen heter og hvilken str den har?

• Jeg trenger ikke å løsne rotasjonsblokkermutteren for å bare bytte klosser?

• Klarer jeg presse calipperen inn for hånd, eller trenger jeg en vannpumpetang etc?

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Løsner bare med skralle og pipe eller fastnøkkel. husker ikke størrelsen ihode akkurat nå.

Trenger kun av med kalipteren for å bytte klosser.

Du MÅ ha vannpumpe tang eller annen type tang. er ikke mulig å presse inn for hånd :P

Skrevet

Slenger meg på her. Har byttet bremseskiver bak, men jeg ser at ytterst på skiva, så tar ikke klossene, og det har blitt "skittent". Er det normalt at bremseskivene ikke tar på hele skiva, eller er det noe galt?

/Jan Tore

Skrevet

Du trenger egentlig ikke bremsestempelverktøyet. Jeg klarte å presse stempelet inn med et skrujern ved å stappe det inn mellom klossene.

Ellers er det vel 7mm Umbrako og fastnøkler/skralle ja.

Skrevet

7mm umbrako er for å løsne slidene på calliperen. (nr 6) Trenger ikke å løsne hele klaven (nr 2) ved et klossebytte.

cw0uvfqontbl09kfx8w8.png

Trenger bare en tang for å presse inn stempelet. Sånne "spesialverktøy" er opskrytt.

Evt bare presse/vippe stempelet inn ved å kile en skrutrekker mellom den ytterste klossen og caliper.

Bremsepasta e.l er også å anbefale så ting ikke setter seg igjen. +stålbørste eller sandpapir til å pusse ren klave/glidere evt litt på de nye klossene (mange som kommer med for mye lakk osv)

Skrevet
høres jo greit ut :P

men da vil den ikke varsle når bremseklossene er slitt igjen men :P ikke så nøye :P

jeg har 318i e46, gjelder det denne? :) noen som vet? :)

Det er vel ikke så viktig, da du selv merker når klossene begynner å slite seg ut?=)

Skrevet

Ikke kjøp biltemaklosser! De lager syk pipelyd! Kjøpte nye på mekonomen og de funker. skal være bedre enn original og sier de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...