b.bakkelund Skrevet Februar 23, 2010 Skrevet Februar 23, 2010 Hei jeg har et problem med autmomatkasse på 523ia min. innimellom så vil den ikke gire når den står i DRIVE, jeg har forsøkt og dra den opp i turtall men ingen ting skjer, jeg får gira manuelt når jeg slår over spaken. Bilen har godt 292000 Km , men det ble byttet olje kjøler og olje på automaten på 268.000km. Jeg hadde den på mekonomen på diagnose test i dag, ingen feil kom opp på girkasse. noen tips? andre som har hatt samme problem og fant dere eventuelt en løsning?
Robin L Skrevet Februar 23, 2010 Skrevet Februar 23, 2010 det er adiptiv girkasse på denne. har du prøvd å slette "vanene" til kassa? girer den ved bruk av tiptronic`en? husker ikke i farta hvordan man gjør dette. var noe med å slå på tenninga og holde kickdown nede i noen sek. søk litt på google. verdt ett forsøk iaff
b.bakkelund Skrevet Februar 23, 2010 Forfatter Skrevet Februar 23, 2010 hei ja den girer ved bruk av tiptronic, så skulle vel ikke tro at kassa er defekt?! skal søke på google, fint om du skriker ut om du detter over løsningen
hillmar Skrevet Februar 23, 2010 Skrevet Februar 23, 2010 Såkaldt "nullstilling" av kassa har ingen ting for seg, det er en myte... Du sier at du har tatt en diagnose uten at du fikk no feil på kassa, men fikk du no feil på andre ting? Tenker da spesielt på ABS-sensorer...
b.bakkelund Skrevet Februar 23, 2010 Forfatter Skrevet Februar 23, 2010 Hei , ja fikk feil på abs sensor ventre side fremme, antispinn og abs lampa begynte å lyse, så abs føleren tar nok det, snakka med Gsbil i dag og de mente det måtte være abs føler bak om det skulle ha sammenheng med automat kassa, da abs føler bak også gir signaler om hastighet.
hillmar Skrevet Februar 23, 2010 Skrevet Februar 23, 2010 Der tar de feil! Hvis en av følerne foran er defekt så vil bilen tro at du kjører i en sving, og den er programmert slik at den ikke skal gire opp i sving... Så bytt denne, så tør jeg å satse mye på at du er kvitt problemet!
b.bakkelund Skrevet Februar 23, 2010 Forfatter Skrevet Februar 23, 2010 Takker, blir byttet i helgen så da håper jeg det hjelper.
hillmar Skrevet Februar 23, 2010 Skrevet Februar 23, 2010 Er morro om du kommer tilbake med resultatet etter å ha bytta. Og her er en forklaring på hvordan den adaptive kassa funker. Forhåpentligvis kan det rette opp missforståelsen rundt hvordan det funker, og hvorfor "nullstillingen" av og til "funker". Se post 162: http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... 317&page=7
b.bakkelund Skrevet Mars 14, 2010 Forfatter Skrevet Mars 14, 2010 da var abs sensor byttet og problemet er løst, ble litt nervøs når jeg starta bilen etter å ha byttet sensor og lampene fortsatt lyste, men så fort jeg kjørte en tur sluket lampene og alt har fungert siden. noen tips om hvor jeg kan finne DIY for bytte av stabstag feste bak på e39 stasjonsvogn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå