Gå til innhold

Varmeprob. BMW 320i coupe e36.


bmwmann24
 Share

Anbefalte innlegg

Har et lite stort problem med kjølinga. Tempmåler går helt ned på rødt, kun kald luft i bilen på tomgang!

Men, ved kjøring (1min kjøring) så står tempnål rett å varme kommer i anlegg.

Problem oppsto da bilen kokte over grunnet at d meste var frosent i slanger å system. Bilen fikk ny kjøleveske å vi har luftet å luftet etterfyllt å atter engang luftet. Kan det være termostat? Hadde et hælvettes lufte problem på en m50 selv engang, men jeg fikk i orden etterhvert.

Dette begynner å bli irriterende nå. Håper noen har et klokt svar å komme med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvoran lufter du?

Her er en guide Fliid her inne har laget :wink:

http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?t=105814

Siden det har vært is i systemet(?) samt symptomene du beskriver vil jeg tro vannpumpe har tatt kvelden (er av bakelitt hvis den er original)

vannpumpa?? da hadde jo ikke bilen kunne blitt kjørt med.. siden den virker heeelt fint under kjøring... Hvordan jeg lufter? Bilen opp i front(bukker) lufteskrue av, motor på tomgang med ca 3000rpm.. slik man ska lufte,, sammt at jeg har fyllt i alle tenkelige slanger mot torpedo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slet som pokker med min for å få lufta skikkelig.

Men du sier at temperatur holder seg på rød, så kan det høres ut som termostat.

For å kontrollere vannpumpa, kan du se om vannet fosser over i luftepluggen når du ruser motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slet som pokker med min for å få lufta skikkelig.

Men du sier at temperatur holder seg på rød, så kan det høres ut som termostat.

For å kontrollere vannpumpa, kan du se om vannet fosser over i luftepluggen når du ruser motoren.

Joda, vannet fosser ut, men har dette med vannpumpe å gjøre? hadde bilen vært kjørbar med havaret vannpumpe? Jeg lurer fælt på om dere kan ha rett i dette. Etter evigheter med slit å lufting (mer enn jeg har gjort før) så er det vel kanskje noe annet enn bare luftinga som er prob. har vannpumpe, termostat liggende,, håper å slippe å bytte dette, da jeg er driiiit lei mekk for tiden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skeptisk til luftemetoden din. Skal ikke trenge å starte bil for å lufte :wink:

Men fint du bytter begge deler. Begge ting er svakheter på motoren din. Gjorde det samme selv for 1/2 år siden :wink:

Har lufta maange bmw`r på den måten, alltid funka etterpå. Men, skjønner nå at det ikke er nødvendig å la motoren gå. Men,det er jo ikke derfor at det ikke funker. utsetter mekkinga. Drit lei etter å ha kasta bort mange timer på ombygging av e34. sammt min egen.

Dette er ikke min bil, men en kompis sin. Den ska kanskje selges. om noen byr riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topp-deksel pakning må bli neste mulighet hvis ikke problemet løser seg etter skifting av vannpumpe og termostat.

Hadde samme problemet. Jeg kjørte uten termostat for å få maksimal kjøling fra start, med ny vannpumpe, men den ble fortsatt vanvittig varm. Heller ingen varmluft i apparatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topp-deksel pakning må bli neste mulighet hvis ikke problemet løser seg etter skifting av vannpumpe og termostat.

Hadde samme problemet. Jeg kjørte uten termostat for å få maksimal kjøling fra start, med ny vannpumpe, men den ble fortsatt vanvittig varm. Heller ingen varmluft i apparatet.

Det har jeg ikke tenkt på. takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topp-deksel pakning må bli neste mulighet hvis ikke problemet løser seg etter skifting av vannpumpe og termostat.

Hadde samme problemet. Jeg kjørte uten termostat for å få maksimal kjøling fra start, med ny vannpumpe, men den ble fortsatt vanvittig varm. Heller ingen varmluft i apparatet.

Det har jeg ikke tenkt på. takk for tips!

Hva har toppDEKSEL pakninga med dette å gjøre da?

Skulle heller tro Nuppe tenker på toppakninga her men..

Om du ikke har byttet termostat, ta den ut og kok den i en kjele for å sjekke hvordan den funker?

Ingen lekkasjer noen sted?

Vannpumpe i orden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topp-deksel pakning må bli neste mulighet hvis ikke problemet løser seg etter skifting av vannpumpe og termostat.

Hadde samme problemet. Jeg kjørte uten termostat for å få maksimal kjøling fra start, med ny vannpumpe, men den ble fortsatt vanvittig varm. Heller ingen varmluft i apparatet.

Det har jeg ikke tenkt på. takk for tips!

Hva har toppDEKSEL pakninga med dette å gjøre da?

Skulle heller tro Nuppe tenker på toppakninga her men..

Om du ikke har byttet termostat, ta den ut og kok den i en kjele for å sjekke hvordan den funker?

Ingen lekkasjer noen sted?

.

Vannpumpe i orden?

Han mente nok toppakninga ja, sjekka den, ikke lekasjer rundt topp da jeg satt trykkluft på. toppdekselpakningen er litt sliten, men da blir d bare oljesøl.

Vannpumpa er vel kanskje begynnt å slite, men ska bytt den å se. sammt termostat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...