bmwmann24 Skrevet Februar 24, 2010 Share Skrevet Februar 24, 2010 Har et lite stort problem med kjølinga. Tempmåler går helt ned på rødt, kun kald luft i bilen på tomgang! Men, ved kjøring (1min kjøring) så står tempnål rett å varme kommer i anlegg. Problem oppsto da bilen kokte over grunnet at d meste var frosent i slanger å system. Bilen fikk ny kjøleveske å vi har luftet å luftet etterfyllt å atter engang luftet. Kan det være termostat? Hadde et hælvettes lufte problem på en m50 selv engang, men jeg fikk i orden etterhvert. Dette begynner å bli irriterende nå. Håper noen har et klokt svar å komme med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Februar 24, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2010 ingen ideer?? Noen må da ha slete med samme drittn... Jeg holder en knapp på luft i syst. Men, man vet jo ikke..har lufta i evigheter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Februar 24, 2010 Share Skrevet Februar 24, 2010 Hvoran lufter du? Her er en guide Fliid her inne har laget viewtopic.php?t=105814 Siden det har vært is i systemet(?) samt symptomene du beskriver vil jeg tro vannpumpe har tatt kvelden (er av bakelitt hvis den er original) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Februar 25, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2010 Hvoran lufter du?Her er en guide Fliid her inne har laget http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?t=105814 Siden det har vært is i systemet(?) samt symptomene du beskriver vil jeg tro vannpumpe har tatt kvelden (er av bakelitt hvis den er original) vannpumpa?? da hadde jo ikke bilen kunne blitt kjørt med.. siden den virker heeelt fint under kjøring... Hvordan jeg lufter? Bilen opp i front(bukker) lufteskrue av, motor på tomgang med ca 3000rpm.. slik man ska lufte,, sammt at jeg har fyllt i alle tenkelige slanger mot torpedo.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maartn Skrevet Februar 25, 2010 Share Skrevet Februar 25, 2010 Slet som pokker med min for å få lufta skikkelig. Men du sier at temperatur holder seg på rød, så kan det høres ut som termostat. For å kontrollere vannpumpa, kan du se om vannet fosser over i luftepluggen når du ruser motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Februar 25, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2010 Slet som pokker med min for å få lufta skikkelig.Men du sier at temperatur holder seg på rød, så kan det høres ut som termostat. For å kontrollere vannpumpa, kan du se om vannet fosser over i luftepluggen når du ruser motoren. Joda, vannet fosser ut, men har dette med vannpumpe å gjøre? hadde bilen vært kjørbar med havaret vannpumpe? Jeg lurer fælt på om dere kan ha rett i dette. Etter evigheter med slit å lufting (mer enn jeg har gjort før) så er det vel kanskje noe annet enn bare luftinga som er prob. har vannpumpe, termostat liggende,, håper å slippe å bytte dette, da jeg er driiiit lei mekk for tiden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blast Skrevet Februar 25, 2010 Share Skrevet Februar 25, 2010 Holder nok en knapp på pumpa jeg også. Men om du har en termostat liggende, bytt den samtidig. Så får du i det minste fjernet to muligheter... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Februar 25, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2010 Javell gutter! Dere får viljen deres! jeg bytter begge deler, så får vi vel ordning. pokker ta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Februar 25, 2010 Share Skrevet Februar 25, 2010 Skeptisk til luftemetoden din. Skal ikke trenge å starte bil for å lufte Men fint du bytter begge deler. Begge ting er svakheter på motoren din. Gjorde det samme selv for 1/2 år siden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Februar 25, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2010 Skeptisk til luftemetoden din. Skal ikke trenge å starte bil for å lufte Men fint du bytter begge deler. Begge ting er svakheter på motoren din. Gjorde det samme selv for 1/2 år siden Har lufta maange bmw`r på den måten, alltid funka etterpå. Men, skjønner nå at det ikke er nødvendig å la motoren gå. Men,det er jo ikke derfor at det ikke funker. utsetter mekkinga. Drit lei etter å ha kasta bort mange timer på ombygging av e34. sammt min egen. Dette er ikke min bil, men en kompis sin. Den ska kanskje selges. om noen byr riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nuppe Skrevet Februar 25, 2010 Share Skrevet Februar 25, 2010 Topp-deksel pakning må bli neste mulighet hvis ikke problemet løser seg etter skifting av vannpumpe og termostat. Hadde samme problemet. Jeg kjørte uten termostat for å få maksimal kjøling fra start, med ny vannpumpe, men den ble fortsatt vanvittig varm. Heller ingen varmluft i apparatet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Februar 25, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2010 Topp-deksel pakning må bli neste mulighet hvis ikke problemet løser seg etter skifting av vannpumpe og termostat.Hadde samme problemet. Jeg kjørte uten termostat for å få maksimal kjøling fra start, med ny vannpumpe, men den ble fortsatt vanvittig varm. Heller ingen varmluft i apparatet. Det har jeg ikke tenkt på. takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Februar 26, 2010 Share Skrevet Februar 26, 2010 Topp-deksel pakning må bli neste mulighet hvis ikke problemet løser seg etter skifting av vannpumpe og termostat.Hadde samme problemet. Jeg kjørte uten termostat for å få maksimal kjøling fra start, med ny vannpumpe, men den ble fortsatt vanvittig varm. Heller ingen varmluft i apparatet. Det har jeg ikke tenkt på. takk for tips! Hva har toppDEKSEL pakninga med dette å gjøre da? Skulle heller tro Nuppe tenker på toppakninga her men.. Om du ikke har byttet termostat, ta den ut og kok den i en kjele for å sjekke hvordan den funker? Ingen lekkasjer noen sted? Vannpumpe i orden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Februar 26, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2010 Topp-deksel pakning må bli neste mulighet hvis ikke problemet løser seg etter skifting av vannpumpe og termostat.Hadde samme problemet. Jeg kjørte uten termostat for å få maksimal kjøling fra start, med ny vannpumpe, men den ble fortsatt vanvittig varm. Heller ingen varmluft i apparatet. Det har jeg ikke tenkt på. takk for tips! Hva har toppDEKSEL pakninga med dette å gjøre da? Skulle heller tro Nuppe tenker på toppakninga her men.. Om du ikke har byttet termostat, ta den ut og kok den i en kjele for å sjekke hvordan den funker? Ingen lekkasjer noen sted? . Vannpumpe i orden? Han mente nok toppakninga ja, sjekka den, ikke lekasjer rundt topp da jeg satt trykkluft på. toppdekselpakningen er litt sliten, men da blir d bare oljesøl. Vannpumpa er vel kanskje begynnt å slite, men ska bytt den å se. sammt termostat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwJon Skrevet Februar 28, 2010 Share Skrevet Februar 28, 2010 høres ut som vannpumpa ja. har en bekjent me en e34 som hadde samme problemet etter det frøys der også er bare å bytte den og termostaten ja;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå