Superbeetle Skrevet Mars 4, 2010 Skrevet Mars 4, 2010 Hehe, fullt klar over at det er kjempetapsprosjekt, men er litt gøy da... Den ble kjempefin da! Bilene er rimelig kjedelige egentlig før du gjør noe med den egentlig.. Var d 316 du hadde? Hva gjorde du med understellet? hehe....sant det, er utrolig gøy å fikse opp bilen Jeg hadde 316 også ja.. Byttet først til Bilstein B10 (60/40mm). Deretter monterte jeg 10mm senkeskåler. Bakdemperne ble byttet etter ca 2år til bilstein B8 og Ksport topplagre. Ellers hadde jeg orginalt M-tech understell(26mm stabstag foran og 19mm bak) og tårnstag foran.. Om du ikke har M-tech understell orginalt så er det en stor sjanse for at du ikke har stabilisatorstag bak i det hele tatt. (broren min hadde ikke dette) Dette er noe jeg absolutt vil anbefale å oppgradere til i sammenheng med et sportsligere understell. Vi kjøpte alt sammen fra Gs bildeler og det var en ganske fin pris på delene. Alt er laget klart for montering, men du trenger alle stag, foringer, klemmer, bolter og muttre.. Fun fact: Siden du har 97modell så slipper du å demontere høytalerne bak ved montering av senksett. Fra 97 fikk høytalerkassene en annen form.
aplet86 Skrevet Mars 4, 2010 Forfatter Skrevet Mars 4, 2010 Får fint ut speedometeret, men får det ikke lengere enn til rattet! Får det ikke ut på siden av rattet..:/ Og er fullt klar over at alle E36 har abs, men min funker ikke, og abs lampa funker.. Noen som vet hva d kan være? Føler e.l?
Superbeetle Skrevet Mars 4, 2010 Skrevet Mars 4, 2010 Sorry, leste litt feil! hehe..trodde du mente at lyset lyste selv om du ikke hadde abs Jeg hadde samme ratt som deg og fikk ut speedometeret uten å ta det av.. Men kan jo være det er noen forskjeller på 96 og 97, selv om jeg trodde eneste forskjellen var mellom 95 og 96 da hastighetsindeksen økte til 240km/t og symbolene på temperatur og bensinnivå ble endret..
aplet86 Skrevet Mars 6, 2010 Forfatter Skrevet Mars 6, 2010 Da var termostat, olje, oljefilter,plugger og luftfilter byttet! Også byttet alle blink pærer til crom, og fått i LED pærer til skiltlyset Skal prøve og avbalanserer alle hjul nå etterpå, da det rister litt når jeg kommer opp i 90-100km/t.. Prøvde også og koble fra strømmen i går i en stund for og se om det resatte ABS`n, men til ingen nytte Må også få byttet den pæra i speedometeret, så noen som vet om det er mye jobb og ta av rattet? P.t.m airbag... Bestilte forresten M3 frontfanger i går+M3 sidelister Har forresten også bestilt girkule m/lys+FK Angeleyes! =)
aplet86 Skrevet Mars 6, 2010 Forfatter Skrevet Mars 6, 2010 Da er hjula avbalansert... Gikk også over alle ABS følere på hjulene, men fant ikke noe spesielt.. Alle så hele og fine ut, og var ikke fulle av møkk osv... Noen som vet hva dette kan være? I need help!!!!
Lars89 Skrevet Mars 6, 2010 Skrevet Mars 6, 2010 Få tatt en diagnose på verksted e.l. Da kommer det opp hvilken føler som er gåen. Ang rattet er det simpelt. Ta av batteriet, vent 10-15 min, skru ut 2 T30 torx for å løsne airbagen, koble av airbag og skru ut sentermutter. Husk å sett rattet rett på plass igjen
aplet86 Skrevet Mars 9, 2010 Forfatter Skrevet Mars 9, 2010 Da var det gjort, vakke så vanskelig som jeg trodde eller så for meg... Blir helt nervøs av og drive med Airbag jeg.. Skal få tatt noen nye bilder i morra
carlhaakon Skrevet Mars 10, 2010 Skrevet Mars 10, 2010 FIn bil dette her . du er ikke den eneste som har vert nervøs med airbag. jeg starta bilen min mens jeg satt i passaser stolen etter nytt ratt i min haha
aplet86 Skrevet Mars 10, 2010 Forfatter Skrevet Mars 10, 2010 He he he. Får seg en real smell da, hvis man har uflaks..
aplet86 Skrevet Mars 10, 2010 Forfatter Skrevet Mars 10, 2010 Her skal det inn ny spiller og Kjørecomputer Fått montert Xenon Led lys til skiltet. Vurderer og bytte ut skiltet med nye typen. Noen innspill på det? Er fortsatt på utkikk etter litt småstæsh! M-Lister M-diffuser bak M-Girkule m/lys M-innstegslister Sånn ellers er det jo morro og ha bmw igjen:) Artig og ha noe og pusle med! Kom gjerne med tips/råd til hva jeg bør gjøre med bilen! Og hvis det er noen som har 17"/18" Sommer hjul, så si ifra!!
Turtiss Skrevet Mars 11, 2010 Skrevet Mars 11, 2010 også gir du opp og selger?? http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?Ad ... 1268255975
aplet86 Skrevet Mars 12, 2010 Forfatter Skrevet Mars 12, 2010 Alt er til salgs for den rette pris vett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå