Just-turbodiesel Skrevet Mars 3, 2010 Share Skrevet Mars 3, 2010 tøft prosjekt, ville gitt faen i det dere ufo-kitet der, gå for cleant stuk, fin farge og SKAMSENK og 16" kantfelger med 40-profil, da er du i boks;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pitstop Skrevet Mars 4, 2010 Share Skrevet Mars 4, 2010 Litt inspirasjonsbilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet Mars 4, 2010 Share Skrevet Mars 4, 2010 Gromt! Alt for få E21 bygg her i landet og kan ikke si jeg har hørt om en eneste gr.5 replika Pøs på med bilder og oppdateringer! Hilsen Trond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Silver Skrevet Mars 5, 2010 Share Skrevet Mars 5, 2010 Spennende prosjekt Krysser fingrene for at du kommer i boks med støpingen av skjermene, en gruppe.5 replica hadde vært værsting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30_Dale Skrevet Mars 5, 2010 Share Skrevet Mars 5, 2010 Hehe E21 vingebil , men håper du får dette til er ikke så mange av disse rundt om kring... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skaugen Skrevet Mars 6, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2010 En liten oppdatering: Har sveiset kjølekanalene, skrapet av endel tectyl (noen som vet om en mer effektiv måte å fjerne tectyl på enn blåselampe, stålbørste og skrape, så er jeg åpen for forslag.) Har bestilt schrick 304° kam med 12,2 mm løft. Har også fundert litt på hvordan jeg skal gjøre det i bagasjerommet med tanke på hvordan jeg skal plasere fuel cellen. så hva mener dere ser best ut: At jeg nedsenker fuel cellen slik som på bildene Pitstop la ut. da kan jeg ikke legge ut eksosen bak og det blir litt ekstra jobb pga. det, men sidepipes er jo tøft, men er det verdt all jobben? Eller, at jeg bare skrur den fast i bagasje rommet uten å senke den, og drar ut eksosen midt bak i et 3" rør. dette er jo endel midre jobb, men jeg tror det gjør bilen litt midre gjennomført. Ønsker og vite hva dere tror/mener. Takker jeg for mange gode komentarer, og fine inspirasjonsbilder =) Har desverre ikke noe kamera som fungerer akkurat nå, men skal prøve å få orden på dette så fort som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skaugen Skrevet Mars 12, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2010 Har nå fått sveiset kjøle kanalene og fikk planet toppen (tok litt under 1 mm) tidligere i dag . Påbegynte også å porte den (ø+ca.1,5 mm). Ellers så har det blitt fjernet litt rust og tectyl (drittjobb, men må gjøres). Har også fått noen nye deler =) fant også ut at blokken hadde sprekt mellom kjølekanalene og bolt hullene =( så er på utkikk etter en annen blokk(m20b25/27) slik ser bilen ut nå (ikke så veldig mye som har skjedd, har tatt ut det meste av asfaltplater og noen andre "småting") som dere kan ser så blir det mindre og mindre tectyl på bilen =) tenkte jeg skulle lage innsug av denne flensen. kjøpt hos ppf. Schrick ventil fjerer var slark i de gamle bærearmene så kjøpte noen nye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Mars 13, 2010 Share Skrevet Mars 13, 2010 Rått! Følger med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oxygaxe Skrevet Mars 14, 2010 Share Skrevet Mars 14, 2010 Rått prosjekt.. godt det er flere som driver med e21.. trenger litt inspirasjon og pågangsmot Synes ikke det er alt for mange e21 å se for tiden. Stå på. Blir i allefall å følge med på denne tråden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skaugen Skrevet Mars 26, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2010 Har skjedd lite de siste ukene pga. stor vann lekasje på verkstedet mitt =/ Som har ført til mye overflate rust på der jeg hadde pusset ned grunningen og der jeg har sveist i nye platebiter osv. =( Men, har fått portet ferdig innsuget og montert nye ventiltetninger og slipt og montert ventilene med schrick ventilfjærer. Schrick 304 graders kam =))) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skaugen Skrevet April 2, 2010 Forfatter Share Skrevet April 2, 2010 Har fjernet all rust foran og i motorrommet Og fått lagt på et strøk med lakk i motorrommet og foran. (brukte mobiltelefonkameraet, så bildene ble litt dårlige.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet April 2, 2010 Share Skrevet April 2, 2010 Det er bra at du heller velger å gå for en M20 b25 blokk istedet for å borre opp den b20 blokka di. Angående det bagasjerommet ditt... Hvorfor "rustsveise" det, istedenfor å kjøpe orginal dørk? Kanon passform, og slett ikke værst pris på orginale karosserideler stort sett. Ta en kikk, det er gjerne verdt det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skaugen Skrevet April 2, 2010 Forfatter Share Skrevet April 2, 2010 har bestilt bakskjermer, deksler til kanalene , men vet ikke hvor jeg skal få tak i en bakdel (slik som du har på bildet ditt) Vet du om noen som selger det? ( jeg bestilte på http://www.schmiedmann.no/ men de hadde ikke den "bakdelen") Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet April 2, 2010 Share Skrevet April 2, 2010 Enkelt... Kjøpt på Bavaria, orginal BMW-del... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skaugen Skrevet April 4, 2010 Forfatter Share Skrevet April 4, 2010 Var i Oslo i går (3/4/2010) og hentet en m20b25 blokk =) Jeg kjøpte den av Kristov på forumet. blokken var i grei stand med untak av glidelagrene til akselen som driver oljepumpen, men dette fikk jeg opplyst om før salg, men de er byttet nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå