thoslags Skrevet Februar 28, 2010 Skrevet Februar 28, 2010 at det glipper av og til er akseptabelt, men denne slipper konstant.Kjørte i 60 på landevei i 4de gir, så kom det en svak bakke med svake svinger, at og fram hele tiden, måtte bare kjøre inn til siden og slippe andre forbi, da det gikk så utrolig sakte. Er veldig forsiktig på gassen på slike vinterfører, slipper gassen nesten helt i svinger osv. Skal se om jeg gidder og kjøpe 2 nye vinterdekk til og ha bak, de fulgte med bilen og er sikkert 10 år gamle, riktignok har det godt mønster. ja er helt kurant og rette opp igjen, men som sagt, greit og kunne kjøre uten og sladde konstant men en ting skal sies, disse bilene er helt rå til tross for alderen sin, 2nd e30n min, og er en drøm og kjøre, selv med senk Jeg mener at E34 er kongebilen på vinterføre, riktig vektfordeling,lang å brei. Nevn et bilmerke som ligger i nærheten av Bimmer fra 1980 fram til nå.. BMW er 19 lysår foran andre bilmerker når det gjelder, tja alt. joda, e30 er gøy det. Med riktige dekk så er den bedre enn mye. Men, den er jo liten å lett å miste i grøfta (erfaringer) du kan jo finne brukte dekk på forumet,. E32 er også knall på vinterføre. Har du gode dekk kjem den seg opp veldig bratte bakker på nysnø. Den sladder ikkje fram og tilbake i det heile. Men selfølgelig om du først kjem over den grensa at du har god kontroll so kan det sikkert fort gå gale siden den er so stor. Den sitter iallfall som støpt på vinterføre.
Fixfax Skrevet Februar 28, 2010 Forfatter Skrevet Februar 28, 2010 at det glipper av og til er akseptabelt, men denne slipper konstant.Kjørte i 60 på landevei i 4de gir, så kom det en svak bakke med svake svinger, at og fram hele tiden, måtte bare kjøre inn til siden og slippe andre forbi, da det gikk så utrolig sakte. Er veldig forsiktig på gassen på slike vinterfører, slipper gassen nesten helt i svinger osv. Skal se om jeg gidder og kjøpe 2 nye vinterdekk til og ha bak, de fulgte med bilen og er sikkert 10 år gamle, riktignok har det godt mønster. ja er helt kurant og rette opp igjen, men som sagt, greit og kunne kjøre uten og sladde konstant men en ting skal sies, disse bilene er helt rå til tross for alderen sin, 2nd e30n min, og er en drøm og kjøre, selv med senk Jeg mener at E34 er kongebilen på vinterføre, riktig vektfordeling,lang å brei. Nevn et bilmerke som ligger i nærheten av Bimmer fra 1980 fram til nå.. BMW er 19 lysår foran andre bilmerker når det gjelder, tja alt. joda, e30 er gøy det. Med riktige dekk så er den bedre enn mye. Men, den er jo liten å lett å miste i grøfta (erfaringer) du kan jo finne brukte dekk på forumet,. E32 er også knall på vinterføre. Har du gode dekk kjem den seg opp veldig bratte bakker på nysnø. Den sladder ikkje fram og tilbake i det heile. Men selfølgelig om du først kjem over den grensa at du har god kontroll so kan det sikkert fort gå gale siden den er so stor. Den sitter iallfall som støpt på vinterføre. er det ikke slik at jo større akselavstanden er, jo lettere og kontrollere? 7 serie er mafia bil
Reset Skrevet Februar 28, 2010 Skrevet Februar 28, 2010 Jeg savner e30 min på glatta, e39en er ikke noe morsom å sladde med, iforhold til e30. blir mye ratting da, ivertfall om man ikke har servo. pga utvekslinga på tannstanga.
bmwmann24 Skrevet Februar 28, 2010 Skrevet Februar 28, 2010 upraktisk med piggdekk om du sladder mye.. da du spytter pigga ut av dekka til slutt å da er dekket ubrukelig.. går en grense på hvor mange ganger du kan repigge.. men, som sagt, er det holke ute så må man nesten ha pigg.
Fixfax Skrevet Februar 28, 2010 Forfatter Skrevet Februar 28, 2010 Senket 40 40 eller 60 40, ny powerflex travers foringer, nye powerflex bærearmsforinger foran, tårnstag i motor rommet
Lars89 Skrevet Februar 28, 2010 Skrevet Februar 28, 2010 Skal se om jeg gidder og kjøpe 2 nye vinterdekk til og ha bak, de fulgte med bilen og er sikkert 10 år gamle, riktignok har det godt mønster. Og der har vi svaret... Alder har ALT å si når det kommer til dekk. Hjelper ikke med mye spor når dekka er steinharde og glatte...
OLEZZ Skrevet Februar 28, 2010 Skrevet Februar 28, 2010 Det er bedre å ha myke dekk og dårlig mønster, enn mye mønster og harde dekk. Så der har du problemet ja.
quattrofrank Skrevet Mars 1, 2010 Skrevet Mars 1, 2010 Har samme problemet her, dog ikke med samme karroseri (har e34). Har handlet inn en diffbrems og håper det hjelper, hvis ikke blir dette min siste vinter med bakhjulstrekk. Er utrolig irriterendes å sitte på pinne hele tiden fordi bilen plutselig kan begynne å spinne. Kjørte 60mil og når jeg kom frem var jeg sinnsykt stiv i skuldre og nakke. Har helt nye vinterdekk også
Fixfax Skrevet Mars 1, 2010 Forfatter Skrevet Mars 1, 2010 Blir stiv i skuldrene jeg også, må hele tiden være på hugget.
Azeton Skrevet Mars 1, 2010 Skrevet Mars 1, 2010 Dere må slappe av når dere kjører! Har ikke hatt problem med at bilen sladder uten videre. Det har hendt seg at det har slept litt men da vet jeg at jeg kjører litt fortere enn jeg burde. Må være myk på på gasspedalen.. Hvis dekkene er litt harde så kan du ta og spinne litt på asfalt for og få fjernet noen lag med gummi
bmwmann24 Skrevet Mars 1, 2010 Skrevet Mars 1, 2010 stive skuldre å nakke? ring et masasjeinstitutt:P Etter kjedelige erfaringer fra dritt-dekk så kjøper jeg bare kjennte dekk. Men, så har jeg andre priser på og. Var "test driver" for goodyear sitt nye Ice Navi. Det fikk midt på treet score av panelet.. Jeg ga full score. Har jo allt å si hva slags bil du bruker, Hadde de på e34 da, nå på e36. Jeg sliter ikke med at ræva plutselig slipper. Kan garantere dette dekket på BMW hvertfall. E30`n din blir som ny kan jeg garantere.
bmwmann24 Skrevet Mars 1, 2010 Skrevet Mars 1, 2010 Hvis dekkene er litt harde så kan du ta og spinne litt på asfalt for og få fjernet noen lag med gummi Meget smart tenkt... hva skjer da tror du?
Fixfax Skrevet Mars 1, 2010 Forfatter Skrevet Mars 1, 2010 Dere må slappe av når dere kjører! Har ikke hatt problem med at bilen sladder uten videre. Det har hendt seg at det har slept litt men da vet jeg at jeg kjører litt fortere enn jeg burde. Må være myk på på gasspedalen.. Hvis dekkene er litt harde så kan du ta og spinne litt på asfalt for og få fjernet noen lag med gummi Slapper av, men det er ekstremt tilfelle, skulle prøvd selv, må hele tiden være på vakt. Skal bytte om foran og bak og se om det hjelper litt, eller kansje ikke noe bedre og ikke h grep på forhula?
bmwmann24 Skrevet Mars 1, 2010 Skrevet Mars 1, 2010 prøv å bytt om. blir det værre så bytt tilbake. Vask dekka i såpevann.. høres dumt ut, men prøv (men få vekk all såpa før du kjører) Ikke bruk gripspray fra statoil O.L.. de ødelegger dekka. Du har nok mye asfalt film osv så. Men, vask dekka godt du. Rådet kom fra min Far som har over 20 år innen dekk/felg bransjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå