Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bytte diff på e34 min. Problemet er at disse umbraco skruene som holder drivakslene runder seg. Både inne ved diffen og ute ved navet. Har banket inn torx, men også dette runda seg.

Har tenkt på å kappe av skruehodene, men siden jeg ikke får løsna den i noen av endene går jo ikke dette for da får jeg jo ikke akslingen løs.

Eneste mulighet da må jo være å løsne bærearmene og dra ut hele akslingen fra diffen med navet og det hele.

Eller finnes det noen andre muligheter jeg ikke har tenkt på?

Tips mottas med takk :)

Skrevet

kan prøve, men tror kanskje det beste på disse skruene hadde vært en grisefitte (heter sikkert ikke dette men). Må vel finnes noe slik jeg kan banke utenpå hele umbracohodet?

Kom til å tenke på en annen ting, hvis jeg peller av bremskiva og brekkgreiene, er det da mulig å ta ut navet med drivakselen fortsatt på plass? Navet må jo være todelt på en eller annen måte og da ville jo flensen som drivakselen sitter skrudd vært løs.

Skrevet

fant denne:http://www.fosen-tools.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=208_155&products_id=1780

Noen som har prøvd dette?

Noen andre ideer før jeg demonterer hele bakstillinga?

Skrevet

Det var det svaret jeg lette etter. Stikker på biltema og handler slik i morgen. Blir sikkert litt konflikt med mansjettene, men bedre å bytte disse enn å ta ned hele bakstillinga :)

Skrevet

Hadde samme problemet med en tideliger 525, kappa bare boltene med vinkelsliper og kjøpte nye bolter.

Sitter som faen. Det beste er å regngjør umbraco hulet,på med crc evt shock spray. banke umbracoen inn med en god hammer. Når du skal vri av, vær bestemt. Ikke leg jævntpress på helle nøkk til.

Men har du rundet drite så fyker biltema settet.

Skrevet

problemet hvis jeg kapper er at jeg da står igjen med studs og det er ikke nok slingringsmonn til å dra akslingen sideveis og ut av disse studsa.

Klok av skade fra tidligere erfaring med gamle biler gjorde at jeg brukte god tid på dette og rengjorde, smørte opp, banka på bitsen osv. De boltene jeg fikk ut var i sinnsykt dårlig stand, så skjønner godt at det sitter. Ikke er det noe særlig å varme der heller pga mansjetten og bensintank, slanger o.l

Når jeg nå endelig får dette fra hverandre blir det skrudd sammen med 12kant torx bolter. Litt bedre enn umbraco

Skrevet

Biltema pipene gjorde susen på de som var rundet, eller det holdt akkurat.. etter 4skruer var verktøyet slitt ut... typisk biltema. Det hjalp nå i allefall meg ut av knipa så kan vel ikke klage for mye :)

Diffen er nede nå så prøve å se om jeg får hivd opp den nye i morra.

Skrevet

Skal jo helst holde til noen hundre skruer da. Det gjør ihvertfall de skikkelige setta. Ville reklamert jeg...

Fint det løste seg :wink:

Skrevet

Så kommer et nytt spørsmål; må jo bytte flensen til mellomakslingen på diffen. Noen som vet hva dette skal skrues til med av moment.

Så må jeg fylle på olje; er det slik som det vanligvis er at man fyller opp til olja når påfyllingshullet?

Skrevet

Takker, da gjenstår kun momentet på mellomakselflensen som jeg må bytte over fra den gamle diffen.

Etter som jeg har fortstått skal man stramme denne mutteren helt til det ikke er noe slakke på flensen og ikke noe mer?

Noen som kan hjelpe, vil ikke ødelegge lagret e.l :o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...