quattrofrank Skrevet Februar 28, 2010 Skrevet Februar 28, 2010 Skal bytte diff på e34 min. Problemet er at disse umbraco skruene som holder drivakslene runder seg. Både inne ved diffen og ute ved navet. Har banket inn torx, men også dette runda seg. Har tenkt på å kappe av skruehodene, men siden jeg ikke får løsna den i noen av endene går jo ikke dette for da får jeg jo ikke akslingen løs. Eneste mulighet da må jo være å løsne bærearmene og dra ut hele akslingen fra diffen med navet og det hele. Eller finnes det noen andre muligheter jeg ikke har tenkt på? Tips mottas med takk
Lars89 Skrevet Februar 28, 2010 Skrevet Februar 28, 2010 Sveis fast mutter/skrue utenpå. Litt jobb, men...
quattrofrank Skrevet Februar 28, 2010 Forfatter Skrevet Februar 28, 2010 kan prøve, men tror kanskje det beste på disse skruene hadde vært en grisefitte (heter sikkert ikke dette men). Må vel finnes noe slik jeg kan banke utenpå hele umbracohodet? Kom til å tenke på en annen ting, hvis jeg peller av bremskiva og brekkgreiene, er det da mulig å ta ut navet med drivakselen fortsatt på plass? Navet må jo være todelt på en eller annen måte og da ville jo flensen som drivakselen sitter skrudd vært løs.
quattrofrank Skrevet Mars 1, 2010 Forfatter Skrevet Mars 1, 2010 fant denne:http://www.fosen-tools.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=208_155&products_id=1780 Noen som har prøvd dette? Noen andre ideer før jeg demonterer hele bakstillinga?
Lars89 Skrevet Mars 1, 2010 Skrevet Mars 1, 2010 Har prøvd et lignende sett. Funka utrolig bra på runda bolter. Tok alt!
///MPower Skrevet Mars 1, 2010 Skrevet Mars 1, 2010 denne typen fra biltema er billigere og gjør sikkert samme nytten http://www.biltema.no/Bil---MC/Verktoy- ... der-9-stk/ ikke vits og ta vekk bremseskive og prøve og dra ut navet, for det sitter med en stor mutter på baksiden mot drivaksel.
quattrofrank Skrevet Mars 1, 2010 Forfatter Skrevet Mars 1, 2010 Det var det svaret jeg lette etter. Stikker på biltema og handler slik i morgen. Blir sikkert litt konflikt med mansjettene, men bedre å bytte disse enn å ta ned hele bakstillinga
takaasen Skrevet Mars 1, 2010 Skrevet Mars 1, 2010 Hadde samme problemet med en tideliger 525, kappa bare boltene med vinkelsliper og kjøpte nye bolter. Sitter som faen. Det beste er å regngjør umbraco hulet,på med crc evt shock spray. banke umbracoen inn med en god hammer. Når du skal vri av, vær bestemt. Ikke leg jævntpress på helle nøkk til. Men har du rundet drite så fyker biltema settet.
quattrofrank Skrevet Mars 1, 2010 Forfatter Skrevet Mars 1, 2010 problemet hvis jeg kapper er at jeg da står igjen med studs og det er ikke nok slingringsmonn til å dra akslingen sideveis og ut av disse studsa. Klok av skade fra tidligere erfaring med gamle biler gjorde at jeg brukte god tid på dette og rengjorde, smørte opp, banka på bitsen osv. De boltene jeg fikk ut var i sinnsykt dårlig stand, så skjønner godt at det sitter. Ikke er det noe særlig å varme der heller pga mansjetten og bensintank, slanger o.l Når jeg nå endelig får dette fra hverandre blir det skrudd sammen med 12kant torx bolter. Litt bedre enn umbraco
quattrofrank Skrevet Mars 3, 2010 Forfatter Skrevet Mars 3, 2010 Biltema pipene gjorde susen på de som var rundet, eller det holdt akkurat.. etter 4skruer var verktøyet slitt ut... typisk biltema. Det hjalp nå i allefall meg ut av knipa så kan vel ikke klage for mye Diffen er nede nå så prøve å se om jeg får hivd opp den nye i morra.
Lars89 Skrevet Mars 3, 2010 Skrevet Mars 3, 2010 Skal jo helst holde til noen hundre skruer da. Det gjør ihvertfall de skikkelige setta. Ville reklamert jeg... Fint det løste seg
quattrofrank Skrevet Mars 4, 2010 Forfatter Skrevet Mars 4, 2010 Så kommer et nytt spørsmål; må jo bytte flensen til mellomakslingen på diffen. Noen som vet hva dette skal skrues til med av moment. Så må jeg fylle på olje; er det slik som det vanligvis er at man fyller opp til olja når påfyllingshullet?
quattrofrank Skrevet Mars 4, 2010 Forfatter Skrevet Mars 4, 2010 Takker, da gjenstår kun momentet på mellomakselflensen som jeg må bytte over fra den gamle diffen. Etter som jeg har fortstått skal man stramme denne mutteren helt til det ikke er noe slakke på flensen og ikke noe mer? Noen som kan hjelpe, vil ikke ødelegge lagret e.l
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå