Gå til innhold

Tikking E46 318ci.. ikke dysene..

berntiv
 Share

Anbefalte innlegg

Hei har følgende utfordring til ekspertene.

BMW 2004 318, 145hk. gått 90k

tikker når står på tomgang. tikker når ruser. Men når jeg slipper gassen etter rusing, tikker den IKKE. altså tikker ikke når slipper gassen, og til den kommer ned på tomgang igjen. da tikker den.

Tikking høres ut som kommer bak (høyre side av motor når står foran) ved de to bakerste dysene. Har lyttet på dyser og tikking er veldig lik "gangen" man hører fra dysene. Derfor trodde vi det var disse etter en feiltanking med 92blyfri i vinter..

MEN, vi har nå byttet begge dysene. og det hjalp ikke en shit. Prøvde også de to fremre dysene. Så det er ikke dyser..

Hva kan dette være?

Har foreløpig fått tips om ventilløftere, lekkasje rundt manifoild, lekkasje rundt noe av tilførselrør til dyser. Men nå er jeg rådvill.

Høres ikke ut som vanlig ventiltikking jeg er vant til fra eldre biler, men vet ikke lenger? tikking kommer i hvertfall fra "området" rundt de to bakerste dysene motor.

Takk for alle tips. Har allerede kastet bort cash på dyser og mekking.. så håper noen kan hjelpe her :)

Thanx !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

meiner at det har vert eit par andre med samme "problem" eller lignande i allefall.

og ein hadde komt fram til at det var eit spjeld inni innsuget som var løst som var årsaken til "tikkelyden"

dette gjaldt 4sylindra motorene, var visst Bavaria som fant ut dette når han hadde bilen inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...