Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med senk av E61?

Siden disse kommer som standard med luft i hekken, er det kanskje bortkastet med coilovers / justerbart sett? Det hadde ikke gjort noe med justerbart foran, men hvilken produsent selger kun dempere og fjører til fronten?

Siterer Saltkjelen og meg selv fra en annen tråd:

20" M5 kan nok bli bra :)

Først kjørte jeg på Hartge-fjærer i ett halvår hvor det skulle ettersendes TÜV på fjærer. Fikk beskjed om at Hartge hadde gjort endringer på fjærene ettersom de ikke klarte å nå TÜV pga. vekt på forakselen. Da fikk jeg tilsendt helt nye fjærer og returnerte de gamle. Kjempeservice og en helt fantastisk oppfølging. Med montering og 4-hjulskontroll kom alt på ca. 5000kr.

Hvor fikk du kjøpt fjører og utført all moroa?

Fant fjørene til Hartge her, men ingen stag.

Skrevet

Kjøpte kitet av Strandveien Auto AS i Trondheim som er offisiell importør av Hartge-utstyr til Norge. Komplett fjærkit til E61 inneholder stagene til luftfjæringen som monteres fra nivåreguleringa til bærebroa på bakakselen.. :)

Skrevet

Ok. Et lokalt verksted som monterte da?

30mm i forhold til originalt understell. Er det nok hvis en ruller på 20"?

Tipper du har et par bilder som illustrerer det, hehe.

Jeg skjønner ikke poenget stagene. Noe mer info om hvordan dette funker og hvorfor det er lurt bortsett fra at det stiver opp?

Hvor mye kan man egentlig senke bak?

Skrevet

Jeg har noen bilder jeg kan lete opp i morgen. Ellers er det jo drøssevis av dem i tråden om bilen. Fordelen med stagene er at bilen slipper å måtte gå inn til BMW for å programmere høyden. Med stagene justerer bilen høyden av seg selv. Ergo slipper man diagnosetull :)

Skrevet

Jeg har bestilt Hartge fjører foran fra Auto Trio, vil anbefale det! Der får du også kjøpt Bilstein dempere, B8 til senkede biler :) :)

Garantert billigere enn strandveien..

Har også spurt etter disse stagene, men jeg har fått beskjed om at de ikke lages lenger :( dessverre. Skulle gjerne hatt disse.

Min carsoft dekker ikke bilen.. har heller ikke sett en som gjør det, men selvsagt mye mulig jeg ikke har fått med meg noe der! Oppdater gjerne tråden med relevant info om dette om du finner ut!

Jeg fikk aldri til å justere høyde på e39 med carsoft..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...