Makky123 Skrevet Mars 2, 2010 Skrevet Mars 2, 2010 En 2003 316 touring (E46) hvor styreenheten har gått. (Dette er vel det samme som "hjernen"?) Fikk vite av BMW at det ikke går ann å hente en hjerne fra en annen lik bil, og at man måtte kjøpe ny. Stemmer dette eller er det noe de sa for å få meg til å fikse problemet hos dem? Er det vanlig at en styreenhet ryker? 8-9 år gammel bmw som har gått 70 000 er ikke mye, eller er jeg rett og slett bare litt uheldig?
ehrnst Skrevet Mars 2, 2010 Skrevet Mars 2, 2010 her er du nok maks uheldig, den kan jo ha blitt fukskadet eller noe. grunnen til de sier du ikke kan kjøpe brukt må være for å tjene penger. Mulig noen på bmw, eller andre med utstyr må inn å endre noen parametere i boksen så den korresponderer med de andre komponentene i bilen
Makky123 Skrevet Mars 2, 2010 Forfatter Skrevet Mars 2, 2010 Så det skal være mulig å hente fra en lik bil og montere? Noen som kan bekrefte dette? Holder det at det er fra samme "motor", eller må det være samme årsmodell og alt? Ser litt på forskjellige bil-opphuggere at det er noen BMW-er der, men ingen 03-modell, kun 01,02 og 04.
bmwmann24 Skrevet Mars 2, 2010 Skrevet Mars 2, 2010 Så det skal være mulig å hente fra en lik bil og montere? Noen som kan bekrefte dette? Holder det at det er fra samme "motor", eller må det være samme årsmodell og alt? Ser litt på forskjellige bil-opphuggere at det er noen BMW-er der, men ingen 03-modell, kun 01,02 og 04. Man, kan vel kjøpe brukt, men må vel omprogrameres av BMW-personell? Evt andre som gjør det svart... Men, er nok desverre ikke like enkelt som på eldre bmw`r at det bare er plug and drive.
Makky123 Skrevet Mars 2, 2010 Forfatter Skrevet Mars 2, 2010 Noen her som kan utføre slike tjenester (mot kompensasjon seff)? Montering skal jeg få ordnet selv via en mekanier som skylder meg tjeneste, men han er ikke BMW-mann så omprogrameringa kan bli et problem.
Makky123 Skrevet Mars 2, 2010 Forfatter Skrevet Mars 2, 2010 Stemmer det at nøkkel og ews boks må tilhøre den samme bilen som man henter hjernen fra? Altså at man ikke bare kan bytte hjernen og så omprogrammere? BMW påstod at det ikke gikk ann å omprogrammere hjerne fra en bil til en annen
Gjest Skrevet Mars 2, 2010 Skrevet Mars 2, 2010 bmw har forsåvidt rett... du må hvertfall ha samme styreenhetsnummer (står på boksen), deretter kommer ews problematikken inn i bildet..
Makky123 Skrevet Mars 2, 2010 Forfatter Skrevet Mars 2, 2010 "EWS problematikken", er det noe som man kan "løse selv" eller må man på bmw-verksted? Er det smartere å bite i det sure eplet og betale til BMW? Noen her som har byttet styreenhet og det som følger med selv?
j0lle Skrevet Mars 2, 2010 Skrevet Mars 2, 2010 Byttet hjernen på min E36.. Kjøpte en brukt, og fikk kodet den om hos BMW. Kosta vell ca 2 laks ink hjernen...
Gjest Skrevet Mars 2, 2010 Skrevet Mars 2, 2010 dette må du innom bmw for å gjøre ja.. bmw tar normalt ikke så fælt mye for å kode.. men om du må ha ny enhet så blir det jo litt drøyt..
fast Dog Skrevet Mars 2, 2010 Skrevet Mars 2, 2010 bare pisspreik det BMW sier! Så lenge nr på hjernen din er lik den du kjøper brukt så skal dette gå greit! Hvis bmw sier at dette ikke går, så gå til annet seriøst verksted som kan bmw. De har som regel kompetanse til å gjøre samme jobb. Hvorfor ta 2000kr når du kan selge samme produkt til 20 000Kr.
Makky123 Skrevet Mars 2, 2010 Forfatter Skrevet Mars 2, 2010 Da fikk jeg litt håp i øynene Så, så lenge jeg har samme type hjerne fra en annen bil så trenger jeg ikke å tenke på "EWS" eller "nøkkel-probemet"?
Makky123 Skrevet Mars 2, 2010 Forfatter Skrevet Mars 2, 2010 Foresten, noen som vet om noen andre årsmodeller bruker samme hjerne som min? Eller er det ny separat hjerne pr år pr modell?
Gjest Skrevet Mars 3, 2010 Skrevet Mars 3, 2010 drit litt i årsmodell osv...er kun nummeret som gjelder..
bmwmann24 Skrevet Mars 3, 2010 Skrevet Mars 3, 2010 Det er desverre ikke alle på BMW forretningene som har peiling. Gutta i skranken på GS i tr.heim er avdanka bønder. Da jeg spurte etter vannpumpe til m50 så såg de rart på meg.. skjønnte hvertfall ingenting da jeg spurte om d fantes løse kryss til bmw.Etter 5 minutters ventetid fikk jeg svar... såe bare sjekk ut litt mer før du forkjøper deg dyyyre tjenester fra de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå