Gå til innhold

hvordan lakk på diff ? ENDRET . tectyl eller ikke ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men litt OT i min egen post !

jeg lurer litt på undersiden av bilen .

den er rustfri å fin, å den er ribbet ned for å sjekkes igjennom etter rust ol . ALT er av bilen utenom dører, men dette har jeg sjekket igjennom, hele elnettet har vært ute, gulvteppe er ute, alle deksler samt interiør, dashboard er ute . og dette er satt sammen alt igjen nå !

så nå driver jeg å lakker motorommet+ noe sveising i dempertårn !

det jeg da lurer på er om jeg burde tectylbehandle bilen i det heletatt ?

nå som den er så gjennomgått, så vil den ALDRI bli tatt ut på veien når saltet er der !

kommer til å funke på følgende måte at jeg kjører nå saltet begynner å gå vekk fra veiene denne våren, og kjøre hele sommeren, til første snøen detter, da blir den satt inn på 4 bukker for vinteren, og sånn skal jeg fortsette !

Er det da nødvendig med tectyl kun i sommerføre ?

altså regn vil jeg jo kjøre i, det er ikke til å unngå, men vinterstid står den inne !

har en 320 sedan jeg kjører med nå så lenge mens jeg holder prosjektet gående, denne vasker jeg 2 og av og til 3 ganger i uken , denne holder seg svært rustfri selv på det øssaltede veiene i østfold !

Er åpen for forslag hva som skal gjøres under bilen ;) .

Joakim

Skrevet
jeg ville brukt hammeretite maling. den blir ganske tykk og kan motstå slag osv. bengalakk tror jeg vil flasse av igjen

Jaha, er denne sånn at jeg bare kan kline på med pensel eller ? å burde jeg grunne før jeg tar den på eventuelt ? :)

Skrevet
jeg ville brukt hammeretite maling. den blir ganske tykk og kan motstå slag osv. bengalakk tror jeg vil flasse av igjen

Jaha, er denne sånn at jeg bare kan kline på med pensel eller ? å burde jeg grunne før jeg tar den på eventuelt ? :)

Hammerite lakk fåes både i boks og i sprayboks, men det beste er i boks og pensle på. Blir tykkere av det som regel. Trenger ikke grunning nei. Hammerite og hammerlakk er også det samme....

Skrevet

Hammerite lakk fåes både i boks og i sprayboks, men det beste er i boks og pensle på. Blir tykkere av det som regel. Trenger ikke grunning nei. Hammerite og hammerlakk er også det samme....

Da tror jeg at jeg går for hammerite :) .

tenkte spann fra førsten av uansett hva slags lakk, med samme grunnlag som du sier her at det blir som regel tykkere da :) .

vil jo helst at det skal holde, kult når det ser ordentlig ut under bilen og ;) .

har bare fått for meg at køl svart travers, samt bærearmen, spindler, bremseskjold , ALT svart og en sølvgrå diff, det må da blir pent !? hva mener dere ?

Takk for raske svar alle sammen !

Skrevet

1+ :D

Har prøvd ut dette på ei bakstilling for en tid tilbake, ikke flasset av, grundig understells spyling å diffen++ ser fin å ren ut igjen.. :wink:

Skrevet

1+ :D

Har prøvd ut dette på ei bakstilling for en tid tilbake, ikke flasset av, grundig understells spyling å diffen++ ser fin å ren ut igjen.. :wink:

Høres bra ut :D .

understellspyling er ikke noe problem !

har nettopp vasket bilen det sitter på .

Skal tectylbehandles på nytt før understell kommer på så var jeg en liten tur på jobben til far min å vaska, etter hva jeg har hørt så bryker tectylbehandlere høtrykk med sinnsvakt trykk for å vaske av tectylen før det kommer ny, men denne oppe på jobben til far min greide vist det gitt !

den leverer vel 180 bar og 120 grader varmt vann på det værste . Så fin å ren ble den under i alle fall 8) .

Men litt OT i min egen post !

jeg lurer litt på undersiden av bilen .

den er rustfri å fin, å den er ribbet ned for å sjekkes igjennom etter rust ol . ALT er av bilen utenom dører, men dette har jeg sjekket igjennom, hele elnettet har vært ute, gulvteppe er ute, alle deksler samt interiør, dashboard er ute . og dette er satt sammen alt igjen nå !

så nå driver jeg å lakker motorommet+ noe sveising i dempertårn !

det jeg da lurer på er om jeg burde tectylbehandle bilen i det heletatt ?

nå som den er så gjennomgått, så vil den ALDRI bli tatt ut på veien når saltet er der !

kommer til å funke på følgende måte at jeg kjører nå saltet begynner å gå vekk fra veiene denne våren, og kjøre hele sommeren, til første snøen går, da blir den satt inn på 4 bukker for vinteren, og sånn skal jeg fortsette !

Er det da nødvendig med tectyl kun i sommerføre ?

altså regn vil jeg jo kjøre i, det er ikke til å unngå, men vinterstid står den inne !

har en 320 sedan jeg kjører med nå så lenge mens jeg holder prosjektet gående, denne vasker jeg 2 og av og til 3 ganger i uken , denne holder seg svært rustfri selv på det øssaltede veiene i østfold !

Er åpen for forslag hva som skal gjøres under bilen ;) .

Joakim

Skrevet
hadde ikke giddet å gjort det med en bil som skal brukes på sommeren.

Du ville ikke tectylbehandlet bilen, forstod jeg riktig :) ?

Stemmer. Om bilen bare skal brukes på sommer halvåret så hadde jeg latt vær. Litt kjedelig å fikse opp bilen under fors å og dekke til med tectyl igjen.... Pass på å spyl av under nå og da så holder den seg fin :)

Skrevet
hadde ikke giddet å gjort det med en bil som skal brukes på sommeren.

Du ville ikke tectylbehandlet bilen, forstod jeg riktig :) ?

Stemmer. Om bilen bare skal brukes på sommer halvåret så hadde jeg latt vær. Litt kjedelig å fikse opp bilen under fors å og dekke til med tectyl igjen.... Pass på å spyl av under nå og da så holder den seg fin :)

Ja sant det . den vil bli behandlet før jeg setter på understell da vel å merke :) .

men er litt usikker på om jeg skal gjøre det slik at jeg spreyer bilen med tectyl først, også lakker jeg med svart lakk under hele bilen . har sett folk gjøre det men da blir det jo en ruglete overflate å det er ikke like fint som ei glatt ei !

så det er jo et alternativ å tectylbehandle også deretter lakke, eller om jeg bare rett å slett nå som bilen er rein for tectyl å lakkerer med en gang .

for så lenge den kun blir brukt på sommeren så er det jo egentlig ikke denne fargen der utenom at det kan flasse og ruste pga vann .

men får vel motstandsdyktige lakktyper som kan brukes på undersiden av bilen og :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...