hardrocxsludge Skrevet Mars 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2010 Heisann ! Da har jeg fått litt framgang i prosjektet i alle fall . har fått sveiset dempertårn, mye styr å stell hvordan jeg skulle legge skjøten mellom innerskjerm å dempertårn, prøve å gjøre det så originalt som mulig med kanten som ligger rundt 1,5 cm over innerskjerm men fant til slutt ut at det var like så greit å kjøre innerskjermen rett inn i dempertårnet å legge en larve hele veien ned til ramma ! ble også sveist rundt hele dempertårnet på begge sider, så det tåler litt mer juling . fikk pusset ned og sparklet et tynt lag over sveiseskjøtene så når dette så tålig ut var det klart for grunning ! planen idag var grunnin på morgenen og lakk på kvelden men far min driver å monterer JakeBrake på den amerikanske utstillingsbilen sin, så holdt på litt med injectorer, vippearmsbrygger og motorbremsbrakketter på morgenen så rakk ikke annet enn grunning idag ! Legger ved noen bilder av ferdig grunnet motorom, så får dere bilder når lakken er blitt spreyet i morgen . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Mars 21, 2010 Share Skrevet Mars 21, 2010 ohi:) hehe, husker du hvor alle slanger å kabler ska hen nå da? Regner med at du har merka alt godt nå Vet du.. Jeg pleier å hive saker i syltetøyglass å skrive navn på de evt esker osv. Ser en bra framgang med bilen din ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocxsludge Skrevet Mars 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2010 Motorommet husker jeg bra . det er jo egentlig veldig enkelt satt opp ! men var litt mer jobb når jeg hadde ut sikringsboksen, alt virker som det skal vel å merke nå, men merka godt da ja ideen med syltetøyglass var faktisk smart , så takk for den , den blir nok brukt framover . blir nok bra til siste slutt håper jeg . litt lakk i morgen så litt pleie i innerbuen foran så kjører jeg den hjem å begynner å sette i motor . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Mars 21, 2010 Share Skrevet Mars 21, 2010 Motorommet husker jeg bra .det er jo egentlig veldig enkelt satt opp ! men var litt mer jobb når jeg hadde ut sikringsboksen, alt virker som det skal vel å merke nå, men merka godt da ja ideen med syltetøyglass var faktisk smart , så takk for den , den blir nok brukt framover . blir nok bra til siste slutt håper jeg . litt lakk i morgen så litt pleie i innerbuen foran så kjører jeg den hjem å begynner å sette i motor . Gleder meg til biln er ferdig. Dette prosjektet er verdt å følge med på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocxsludge Skrevet Mars 23, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2010 motorrommet er ferdig lakkert ! begynte så vidt litt montering idag . legger ved bilder av motorommet under lakkering så får dere noe å bryne dere på . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocxsludge Skrevet Mars 23, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2010 Motorommet husker jeg bra .det er jo egentlig veldig enkelt satt opp ! men var litt mer jobb når jeg hadde ut sikringsboksen, alt virker som det skal vel å merke nå, men merka godt da ja ideen med syltetøyglass var faktisk smart , så takk for den , den blir nok brukt framover . blir nok bra til siste slutt håper jeg . litt lakk i morgen så litt pleie i innerbuen foran så kjører jeg den hjem å begynner å sette i motor . Gleder meg til biln er ferdig. Dette prosjektet er verdt å følge med på! Takk for det . begynner å montere bremsekraftforsterkerm abspumpe, nye bremserrør, klips og slikt, så bestiller jeg kit med svinghjul, lamell og trykkplate nå før jeg setter i motor, så er ikke alt for lenge før jeg kan begynne å heise i . Skal bli deilig ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KrHeLl Skrevet April 13, 2010 Share Skrevet April 13, 2010 Denne bilen blir jo rå! Stå på! venter på ny update Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocxsludge Skrevet August 10, 2010 Forfatter Share Skrevet August 10, 2010 Lenge siden jeg har vært her inne å oppdatert tråden nå ! kommer bilder med updates om hva som har skjedd den siste tiden ! Gått litt sagte framover grunnet ferie og mye annet tull, men nå er den på vei til å bli ribbet helt ned igjen ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocxsludge Skrevet August 10, 2010 Forfatter Share Skrevet August 10, 2010 Bare en liten prøvemontering av original fanger for å se helhet . M3 optik kommer da ny lakk kommer på ! Kjærringa monterer oljetrykksmåler å greier Bakpotta på bilen skal kappes rett og nye fester blir sveises slik at den henger både rett og på riktig plass i diffusoren Bilen blir ribbet igjen ( funn av et rusthull i reservehjulsbrønn samt et på høyre side bak i gulvet . Blir også skrapet rent for asfaltplater og all isolasjon blir fjernet, samt at det kommer aluplater i gulv og bøttestoler ! Bakstilling som er nylakkert med 25 % diffsperre er montert ! Forstilling under montering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocxsludge Skrevet August 10, 2010 Forfatter Share Skrevet August 10, 2010 Vært utrolig mye fram og tilbake med motorvalg, lyst på m3 3,2 liter etter jeg har prøvd denne motoren, skal være rundt 230-235 et sted å syntes personlig ikke det var nok. men snakk om å porte og polere topp, samt å bytte kammer og ventilfjærer, og senke kompen litt nå som ting er fra hverandre . Men usikkert enda . Som dere ser så har pakningen tatt kvelden i alle fall, var jo litt nedtur det . Men har bestemt meg nå for at denne motoren skal bli visningsmotor, og når lappen er i boks så begynner jeg smått å bygge turbomotor . Blir smidd bunndel og deretter oppover . Kommer til å koste penger og tid men har lyst til å lære meg dette med turbo og da bygger jeg en ordentlig motor med det samme som jeg lærer det ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KrHeLl Skrevet August 11, 2010 Share Skrevet August 11, 2010 Nydelige bilder skal ribbe min til vinteren/våren og denne tråden hjelper på motivasjonen Lykke til videre med bilen, og hiv inn flere bilder etter hvert som du holder på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirsan Skrevet August 11, 2010 Share Skrevet August 11, 2010 Liker det jeg ser. Står på følger med her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardrocxsludge Skrevet August 11, 2010 Forfatter Share Skrevet August 11, 2010 Takk for positive tilbakemeldinger . skal få lagt ut fler bilder nå som jeg holder på og blir vel til at jeg handler meg sveiseapparat nå snart så da får jeg begynt å gulvet mitt også . da begynner ting å dra seg til men vært stille denne uka, ligger rett ut og er dårlig som F Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimma /// Skrevet August 12, 2010 Share Skrevet August 12, 2010 Fint prosjekt e36 er aldri feil Og den såg ikkj feil ut den eksosen der heller ,, Dyr ?? kas merke og kvalitet er det ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet August 12, 2010 Share Skrevet August 12, 2010 Skikkelig bra jobba så langt. Godt gjort av en 16 åring å begynne med et slikt prosjekt. Dette ser spennende ut, så skal følge med her. Regner med dette blir en skikkelig grom E36 Stå på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå