Julianv Skrevet Mars 2, 2010 Share Skrevet Mars 2, 2010 Hei! Bilen har plutselig begynt å tulle seg :S Har stått i varm garasje på geilo i 2 dager nå, og da jeg skulle låse opp i dag så virket ikke sentrallåsen og jeg fikk ikke opp dørene pga jeg bare kan låse opp på passasjerside. Heldigvis sto vinduene litt åpne pga jeg skulle lufte ut bilen godt så jeg fikk kommet meg inni etter litt knoting med en vindusvisker som verktøy Når jeg satt meg inn og startet motor startet den med en gang så har ikke noe med tomt batteri som jeg først fryktet. Ettet litt kjøring merket jeg at cd-spilleren gikk av og på hele tiden. Så skulle jeg bruke viskerne og de virket ikke. Skulle så ta den vinduene og det virket heller ikke. Når jeg trykker på enten viskere, dytter ned låsen på døren eller prøver å ta ned vinduene så dør cd-spilleren. Går på igjen med en gang etterpå. Det samme skjer forresten vis jeg tar på varmetrådene. Etter en stund med kjøring begynte viskerne å virke igjen, men de hakker fælt. Så virker vinduene en periode og så dør de igjen. Til slutt kom sentrallåsen tilbake men når jeg låser går alle låsene av og på mange ganger før den låser seg helt. Any clues?! Håper det ikke er store greiene, og tipper det kan være fukt eller dårlig kontakt et sted? Men vet ikke hvor.. :S Håper på svar! mvh Julian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KKise Skrevet Mars 2, 2010 Share Skrevet Mars 2, 2010 Hmm, det høres litt ut som gåene børster i dynamoen, hadde noe lignende problem på min. Mål spenningen på batteriet når bilen går, er det over 14v burde det være i orden. Hvis det er et av å på problem er børstene kanskje bare slitt, men må fortsatt byttes. Så kan jo selve dynamoen være gåen også. Mål å sjekk som jeg sa først Mvh Kevin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Mars 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2010 Takk for raskt svar! Skal sjekke dette asap fryktet først at det var en alvorlig jordingsfeil et sted, og så for meg resten av ferien i garasjen på geilo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Mars 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2010 Hei du. Kom på at det skjer jo også når motoren er av. så tviler på det er dynamoen :S Noen andre tips? Er det en hjerne som styrer alt dette? Isåfall hvor ligger den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWdrift Skrevet Mars 2, 2010 Share Skrevet Mars 2, 2010 det sitter et + koblings punkt inne ved insuget på motoren din der kan det være dårlig kontakt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Mars 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2010 Okei, skal sjekkes opp i. MEn føler det er en hjerne? Siden innimellom virker vindusviskere, men ikke sentrallås og omvent osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KKise Skrevet Mars 2, 2010 Share Skrevet Mars 2, 2010 Er ikke noe hjerne på det, alt er reléstyrt. Dynamoen er verdt et forsøk hvertfall. Sjekk sikringene dine også, hvis det er irret på de så burde de byttes da det er alt som skal til for at detr blir dårlig kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Mars 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2010 Tror jeg fant synderen. et rele under baksetene.. Det klikket som om det var berserkt, også dyttet vi det ned og da begynte viskerne å gå berserk og dørene låste seg. Tipper det er den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Mars 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2010 Noen som vet om det går an å reparere den? Evt noen som har et nytt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet Mars 2, 2010 Share Skrevet Mars 2, 2010 Det sitter en sikringsholder på høyre støtdempertårnet, denne forsyner hele releracket under baksete. Vil tippe det er denne som er dårlig. Hadde samme problemet på min og viste seg da at det var brudd i denne. Er nok derfor du hører det klikker i releet. Det får ikke konstant strøm. Eller sitter forresten batteriet ditt under baksete? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet Mars 2, 2010 Share Skrevet Mars 2, 2010 Boks nr 18 og sikring nr 19 her er det nok mest sansynelig som er synderen din http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... _fuse_box/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Mars 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2010 Batteriet er under panseret.. Finner ikke den sikringsholderen jeg :S Finner selve sikringsboksen, men der ser alt fint ut. Og hvor er box 18? :S Hadde vært greit med ekte bilder og ikke sånne sprengte bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Mars 3, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2010 Bump! Trenger flere tips til løsning på dette, da jeg har lite lyst å kjøre i 4-5 timer med vindusviskerne midt på ruten, uten musikk og uten vinduer som går ned har sjekket alle sikringer jeg finner, og skal ned straks å se etter løse sikringsholdere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Mars 3, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2010 Fant problemet! Regner med det kanskje var boks 18? Lå under setet og koblet sammen to + ledninger som gikk bak til releene Legger med et bilde siden bilder forklarer mer en 1000 ord! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet Mars 3, 2010 Share Skrevet Mars 3, 2010 Bingo! Den boksen er det vettu, derfor jeg lurte på om batteriet var under sete el i motorrom. den boksen sitter somregel i nærheten av batteriet Bra du fant ut av det, kjedelig når ting beg å tulle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå