LeoNico Skrevet Mars 2, 2010 Skrevet Mars 2, 2010 Hei! Kjøpte meg en E46 Touring i Oktober med avtagbart tilhengerfeste. Jeg har fått god nytte av den, men nå må jeg ta det av da bilen skal lakkeres i April. Tingen er at hengerfestet er umulig å få av, da låsen sannsynligvis er full av møkk. Har prøvd alle mulige sprayer, men den lille beskyttelsesplata som er foran nøkkelhullet rikker seg ikke når jeg prøver å stikke nøkkelen inn! Selv ikke etter jeg har banket løs med skrujern og hammer, vil den rikke seg! Vet at mange har hatt det samme problemet med e36 og e46, så kanskje noen har noen tips?
kjellke Skrevet Mars 2, 2010 Skrevet Mars 2, 2010 Har samme problemet. om du finner ut av det si ifra vær så snill Så skal jeg gjøre det samme.
pajoe Skrevet Mars 2, 2010 Skrevet Mars 2, 2010 Jeg kjøpte et brukt tilhengerfeste til min E39. Der fulgte ikke nøkkelen med. Så jeg måtte fjerne låsesylinderen med makt. Løsningen er et så stort flatt skrujern som du kan klare å banke nedi, helst et med firkantet klinge. Deretter må du bruke enten en skiftenøkkel, eller en kraftig tang til å vri sylinderen i rundt. Funket for meg. Kroken kan monteres/demonteres på vanlig måte, men kan ikke låses.
LeoNico Skrevet Mars 2, 2010 Forfatter Skrevet Mars 2, 2010 Jeg kjøpte et brukt tilhengerfeste til min E39. Der fulgte ikke nøkkelen med.Så jeg måtte fjerne låsesylinderen med makt. Løsningen er et så stort flatt skrujern som du kan klare å banke nedi, helst et med firkantet klinge. Deretter må du bruke enten en skiftenøkkel, eller en kraftig tang til å vri sylinderen i rundt. Funket for meg. Kroken kan monteres/demonteres på vanlig måte, men kan ikke låses. Takk for svar! Virker som disse låsene er helt katastrofe, så det ser stygt ut. Uansett, hvem stjeler et hengerfeste?
dagerik Skrevet Mars 2, 2010 Skrevet Mars 2, 2010 Slik jeg gjor det på gamlebilen min (merce), funkakje med hammer, gikk over til slegge! Men om det er nød, gå for flatjernet, og vri
Otis Skrevet Mars 3, 2010 Skrevet Mars 3, 2010 Jeg tok dremel multi og freset ut hele låsen. Men de andre svar vil såklart hjelpe på også. Jeg syntes ikke at det var god nok plass til en stort skrujern der, kom i konflikt med støtfangeren..
LeoNico Skrevet Mai 6, 2010 Forfatter Skrevet Mai 6, 2010 Løsningen var å borre gjennom hele låsen, da løsna den Fungerer helt fint enda, jeg har bare ikke lås
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mai 7, 2010 Skrevet Mai 7, 2010 Sikkert litt dumt svar da, men jeg husker jeg knota skikkelig med å få inn nøkkelen. Det viste seg at jeg hadde nøkkelen gal vei når jeg skulle få den inn i låsesylinderen. Så for de som forstår det fantastiske kunstverket av en tegning, skjønner de sikkert hvor jeg vil hen mtp å låse opp hengerfestet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå