teexeln Skrevet Mars 2, 2010 Share Skrevet Mars 2, 2010 dumt spørsmål men er det normalt at hvis du står med motoren på tommgang med kupelyset på å så gir litt gass så ser du tydelig at det blir bedre lys? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanskr Skrevet Mars 2, 2010 Share Skrevet Mars 2, 2010 om den går veldig lavt på tomgang og batterie ditt e dårleg , så ville eg tenke att de kunne være normalt men e no enkelt å skjekke om ladinga funka, berre å kople eit voltmeter på batterie mens den går, og så får du opp lade spenninga, skal ligge mellom 13,7 og 14,4 Volt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet Mars 2, 2010 Share Skrevet Mars 2, 2010 Kan være at du enten har dårlig strøm på batteriet, eller at det beg å bli def. Dynamoen kan også beg å bli sliten. Om du har et multimeter mål batteriet ditt, bør ligge på ca12,5-13,6 volt om det er bra. Start så bilen å mål igjenn, da får du målt ladespenningen, bør være 13,4-14volt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teexeln Skrevet Mars 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2010 da har jeg vært å målt uten motor i gang 12,55v, med motor på bakking 13,97v og hvis jeg ruser litt så får jeg 14,04v. ka dere tror? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet Mars 2, 2010 Share Skrevet Mars 2, 2010 Da er det nok batteriet ditt. prøv å sett det på vedlikeholdsladning ei natt, om det er påfylling for batterivann på det så sjekk nivået her. Mål batteriet etter lading og etter noen dagers bruk for å sammenligne om spenningen har falt drastisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teexeln Skrevet Mars 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2010 takker ja da skal jeg prøve å ladde det opp, ellers får jeg kjøpe nytt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet Mars 2, 2010 Share Skrevet Mars 2, 2010 okai, lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå