SteffenO Skrevet Mars 2, 2010 Skrevet Mars 2, 2010 For en uke siden, så fikk jeg en feil mld på bilen min. Står "R*ch**licht" elns.. litt vanskelig å se pga pixel feil. Så jeg gikk rundt bilen for å se om noen av pærene var gåen. Og det var det, ene kjørelys pæra bak. Greit nokk. Bytta pæra, funker. Men feil mld er der fortsatt.. Har sjekka alle pærene bak og foran. Alle fungerer. Irriterendes med 2 pling hver gang jeg starter bilen (2 pling pga at det er under 3 grader og den feil mld). Noen som har peil på hva som gjør det? FIXET. var dårlig kontakt på ene av pærene.
JTS77 Skrevet Mars 2, 2010 Skrevet Mars 2, 2010 Sett bilen i revers med tenninga på og se om du har to pærer som lyser. Det er sikkert rucklicht det skal stå....
mudbug Skrevet Mars 3, 2010 Skrevet Mars 3, 2010 Kopler av batterien ca. 30 min. Ser om det hjelper??
SteffenO Skrevet Mars 3, 2010 Forfatter Skrevet Mars 3, 2010 Kopler av batterien ca. 30 min. Ser om det hjelper?? Fortsatt samme..
Otis Skrevet Mars 3, 2010 Skrevet Mars 3, 2010 Om alle lyspærer fungerer slik de skal, da er det feil på LCM, lys kontroll modul. Du har sjekket skiltlyspærer? (sikkert ikke dem som sensoren sier feil på)
SteffenO Skrevet Mars 3, 2010 Forfatter Skrevet Mars 3, 2010 Om alle lyspærer fungerer slik de skal, da er det feil på LCM, lys kontroll modul.Du har sjekket skiltlyspærer? (sikkert ikke dem som sensoren sier feil på) Har sjekket alle pærene utvendig på bilen..
JTS77 Skrevet Mars 3, 2010 Skrevet Mars 3, 2010 Bilen gir feilmelding på ryggelyskretsen. Så det er da fornuftig å feilsøke der. Kan jo begynne med spenningsfalls måling over pærerene. Om det ikke finnes spenningsfall, er det meget mulig som Otis sier Lcm modulen som er defekt. Du har ikke diode pærer eller lign?
SteffenO Skrevet Mars 3, 2010 Forfatter Skrevet Mars 3, 2010 Bilen gir feilmelding på ryggelyskretsen. Så det er da fornuftig å feilsøke der. Kan jo begynne med spenningsfalls måling over pærerene. Om det ikke finnes spenningsfall, er det meget mulig som Otis sier Lcm modulen som er defekt.Du har ikke diode pærer eller lign? Får prøve å måle spenningsfall da.. Har ikke diode pærer nei. Men i tilfelle det er LCM modulen som er defekt, dyr å bytte?
JTS77 Skrevet Mars 3, 2010 Skrevet Mars 3, 2010 Den er dyr å bytte ja.. Må Inn til bmw for å kode visstnok. Og det går visst kun an å kode en ny, så det går ikke med en brukt. Før du tar det skrittet ville eg ha spandert en diagnose test på bilen.
SteffenO Skrevet Mars 3, 2010 Forfatter Skrevet Mars 3, 2010 Den er dyr å bytte ja.. Må Inn til bmw for å kode visstnok. Og det går visst kun an å kode en ny, så det går ikke med en brukt. Før du tar det skrittet ville eg ha spandert en diagnose test på bilen. Jo, hadde tenkt å ta en diagnose på bilen uansett. Airbag lampen lyser..
Bonden Skrevet Mars 3, 2010 Skrevet Mars 3, 2010 Bilen gir feilmelding på ryggelyskretsen. Så det er da fornuftig å feilsøke der. Kan jo begynne med spenningsfalls måling over pærerene. Om det ikke finnes spenningsfall, er det meget mulig som Otis sier Lcm modulen som er defekt.Du har ikke diode pærer eller lign? Den dagen da rucklicht betyr ryggelys kommer nok ikke med det første ,men rucklicht betyr jo derimot baklys.
JTS77 Skrevet Mars 3, 2010 Skrevet Mars 3, 2010 Bilen gir feilmelding på ryggelyskretsen. Så det er da fornuftig å feilsøke der. Kan jo begynne med spenningsfalls måling over pærerene. Om det ikke finnes spenningsfall, er det meget mulig som Otis sier Lcm modulen som er defekt.Du har ikke diode pærer eller lign? Den dagen da rucklicht betyr ryggelys kommer nok ikke med det første ,men rucklicht betyr jo derimot baklys. Stemmer. My bad..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå