Gå til innhold

senk av e34 godkjent i vognkort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, driver nå i prosessen med å godkjenne senkesett i vignkort på min e34 touring, har tüv papirer, 4 hjulsmåling osv, men det sm var problemet var att det var 100mm bakkeklaring framme ved det fremre stabstaget, og måtte vist nok være 110mm, så fikk beskjed om at jeg må søke om dispansasjon om å ha det på bilen, måtte ha med ett skriv også i fra bmw sa de på statens vegvesen.

Men hva skal skrives i en sånn søknad?

Noen som har vært borti samme her?

Skrevet

Eller bare fyll opp dekkene dine med luft, til bilen er en cm høyere :P Med mindre det skal veldig mye til da ;)

Sorry lån av topic, men hvor mye koster firehjulskontroll og kontroll hos biltilsynet?

Altså hva koster det å godkjenne senk, alt i alt?

Skrevet
Eller bare fyll opp dekkene dine med luft, til bilen er en cm høyere :P Med mindre det skal veldig mye til da ;)

Sorry lån av topic, men hvor mye koster firehjulskontroll og kontroll hos biltilsynet?

Altså hva koster det å godkjenne senk, alt i alt?

Ja det lurer jeg også på:P

Skrevet

måtte du betale på biltilsynet? og gjelder 110mm regelen også på spoiler og sideskjørt?

Skrevet
måtte du betale på biltilsynet? og gjelder 110mm regelen også på spoiler og sideskjørt?

de målte bare under bilen, trur ikke de måler fremme eller bak ved fangere eller sideskjørt.

Men i så fall noen som veit hva jeg burde skrive i en sånn søknad eller?

Skrevet

Jeg godkjente senkesett på min bil i fjor høst. De nevnte ikke noe om noen 110mm-regel da. De bare sjekket nr på fjærene mot TUV-papirer, sjekket om noen av hjulene tok borti ved fullt rattutslag osv, og så så de på hjulstillingspapirene. TUV papirer og hjulstillingspapirer måtte jeg selvsagt stille med selv. I tillegg til vognkort del 2. (Mangler du en av disse 3 kan du glemme godkjenning).

Jeg er rimelig sikker på at min bil er i grenseland for denne såkalte 110mm-regelen.

Og når det gjelder hjul, så noteres det i vognkortet hvilken dimensjon som sto på når senkesettet ble godkjent. Hjulstilling koster 12-1500kr og kontrollen på biltilsynet kostet vel rundt 500 mener jeg å huske.

Skrevet
Jeg godkjente senkesett på min bil i fjor høst. De nevnte ikke noe om noen 110mm-regel da. De bare sjekket nr på fjærene mot TUV-papirer, sjekket om noen av hjulene tok borti ved fullt rattutslag osv, og så så de på hjulstillingspapirene. TUV papirer og hjulstillingspapirer måtte jeg selvsagt stille med selv. I tillegg til vognkort del 2. (Mangler du en av disse 3 kan du glemme godkjenning).

Jeg er rimelig sikker på at min bil er i grenseland for denne såkalte 110mm-regelen.

Og når det gjelder hjul, så noteres det i vognkortet hvilken dimensjon som sto på når senkesettet ble godkjent. Hjulstilling koster 12-1500kr og kontrollen på biltilsynet kostet vel rundt 500 mener jeg å huske.

Jeg hadde med meg alle de 3 tingene, og har de selvsagt ennå, men pga den bakkeklaringen var på 100mm så fikk jeg mangel på det og ikke godkjent. pga 10mm så er da blien ikke godkjent .

Skrevet

kjør til ett annet biltilsyn . . . når jeg viste bilen min var eksosen bare 50 mm fra bakken. de skal sjekke nr på fjærer mot tuv papirer så måle høyde fra nav og opp til skjerm. hvor mye er bilen din senket ? min er senket 50 /30 og er nesten litt for lav.

Skrevet

Er usikker på hvor mange mm den er senket, mener det er 50mm 35mm. ja kanskje det er greit å vise den ett annet sted, noen som har tips til hvor jeg burde gjøre det? hvor de pleier å være litt "snille".

Skrevet

Hei, jeg har en BMW 520 IA Touring 93 modell reg. nummer R......, som jeg søker dispensasjon om å ha senkesett av typen Supersport på, jeg har byttet nå alt som skal og tatt en 4-hjulsmåling for å sjekke at alt der er som det skal i følge loven osv. Jeg har da papirer på at 4-hjulsmålingen er utført og har også TÜV dokumentene med nummeret som står på fjærene og som da viser til at bilen er godkjent med dette settet i Tyskland.

Var en tur hos Kongsvinger trafikkstasjon for å vise bilen og få dette godkjent, og alt var i orden utenom at det var 100mm istedenfor 110mm bakkeklaring ved fremre stabstag, så ble da en mangel lapp på dette som da måtte utrettes, men er ikke mulig å heve bilen de 10mm uten å måtte bygge om hele forstillingen, som da igjen vil bli en godkjenningssak som er ennå mer komplisert.

Han som da skulle godkjenne og se over bilen prøvde også bilen og sa det ikke var noe negativt å si på kjøreegenskapene til bilen.

Dette er noe jeg har begynt å skrive med tanke på den søknaden, noe jeg ikke burde skrive der eller burde legge til? Trenger tips og hjelpe til dette og håper noen kan hjelpe meg med dette..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...