Gå til innhold

min e38 730iA


 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

og du har alpina front du skal ha på. skal du bare ha den i fargen som bilen? det var min først plan på min. men jeg fant ut at jeg ville fremheve den ennå litt og fikk på alpina dekalene på den. ble kjempe fornøyd med resultatet på min bil. så vil anbefale det. syns bilen ble mye tøffere med merkene på.

her er bilder av min med og uten alpina merkene.

6ckglyvsenjsbe1zsh9o.jpg

rjgpvqtyzzwfv7wxqb8x.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. en jeg kjenner som hadde en 95 750IL importert fra usa kjøpte en slik og puttet den rett i uten noe problem. men er mulig det er forskjell på bilene.

Han hadde sikkert den analoge versonen av det automatiske klimapanelet. De går om hverandre (+koding). Men det manuelle klimaanlegget med vribryterpanel mangler bla. de små spjeldmotorene rundt omkring på ventildysene, og kupevifta har en annen variabel motstand. Den er ikke trinnløs som den er i det automatiske anlegget. Pluss en del andre småting som er forskjellig.

Har prøvd på min eks. 730iA 95mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vært utrolig digg med klimadisplay, savner det fra e39n! ser mye finere ut, og er litt behageligere synes jeg. på det med vri-knapper sitter vell motstanden i selve panelet? mens på displayet ligger det en modul av noe slag under hanskerommet. mener det var slik det var på e39n iaff.

så bra ut å få framhevet alpina logoen da! tenkte å lakke den i samme farge som bilen ja. gleder meg til å få på denne leppa no. men tar det når snøen er borte, er lei av å ta nedi no!

jeg fikk tak i en gammel mercedes som jeg skulle bruke i vinter, slik at bmwn skulle få stå inne, men fant ut at motoren på merca ikker er god, toppakningen er sansynligvis gått. hadde vært digg å satt seg i bmw`n til våren etter å ha kjørt en råtten mercedes en hel vinter :P

noen som vet hvilken dekk dim man bør ha på felgene mine? det er 4stk 19 x 9,5. forrige eier har presset på 235/35/19, så det er masse dekkstrekk.

tror dere bilen er senket eller? selger trudde den var det men det står ikke noe i vognkortet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser jo ut som bilen din er senka litt ja. Har større klaring i hjulbuene forran jeg. Kan sammenligne med 730n jeg hadde. Den var senka 40mm tror jeg.

gv0he2vuxi0vpnmfsijz.jpg

Bilen blir ikke så mye lavere med alpina leppa på. 1-2cm ca. :)

Trenger du ny vinterbil da? Fattern har planer om å selge 730n sin. Hehe. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tenkt seg for 730n da?:P er vell ikke tidenes beste vinterbil det heller sikkert, hehe

e32 det da el?

må si jeg har lyst på den 730n du hadde, fin!:D

hvordan er forresten alpinaleppa festet? så litt på den her en dag men ble liksom ikke helt klok. skal den uttapå den originale fangeren, eller nå den av og alpinan på istedet? kan vell nevne at det er glassfiber leppe fra ebay. kostet meg 8-900 med frakt eller noe:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke noe og ta av fangeren. hele fangeren er et stykke selv om det ikke ser slik ut. min leppe er orginal alpina og skal bare festes utenpå den svarte delen nederst på fangeren. vet ikke med kopiene. men regner med de er like.

på innsiden av hjulbuene i fremkant er det en skrue på hver side. er vel 8 eller 10 mm pipe/fatnøkkel man skal bruke der. de skrur du ut. setter på leppa så skal de skruene tilbake gjennom hullene. skal da være hull i leppa som skal passe rett på de hullene i fangeren så skruen skal passe rett i igjen.

ca der er det en skrue. en på hver side av bilen.

wq40ck701d5neklxxh6l.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tenkt seg for 730n da?:P er vell ikke tidenes beste vinterbil det heller sikkert, hehe

e32 det da el?

Det er en e32 ja. Tror ikke den er noe super på vinterføre nei. Hehe.

Har ikke prøvd den selv på vintern da, men hvis den er lik e34'en min da så er den sikkert litt morro å kjøre på vinterføre :D

Han mente han skulle selge den for rundt 20k.

Den er litt vrien å få på den uoriginale alpinaleppen. Du må bruke litt makt, og kansje fintilpasse med en fil på endene mot hjulbuene.

Man må være sikker på teknikken for å få leppå før man sender den til lakk, sånn at ikke du skader lakken når du monterer den til slutt.

Det med å framheve logoen syns jeg er både og. Fint på biler med mørke farger, litt unødvendig på lyse etter min mening. På min vises logoen ganske godt uten, får en slags skyggeeffekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg vært på eukontroll med bilen, og den gikk rett igjennom:D

skiftet bremseklosser i forrige uke, men check kontrol piper fortsatt om bremseklossene. . hvordan resetter man dette? jeg skiftet slitasjevarsleren ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...