Julianv Skrevet Mars 19, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2010 Nye bilder Rusten framskjerm :/ Bulken bak Noen som sa loffepotte? Rotete... 1 sportssete og et orginalsete Litt for høy temp :/ Speedo.. Shortshift Rakarør? xD Ja der var iallefall bilder av bilen! blir litt shining av bilen, bytte av framskjerm, dytte ut bulken, fiks hjulbuen bak, få den i god teknisk stand og så får vi se hva tiden bringer. Håper på de Ronal felgene til våren! Syns de er grisegrom på e30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Mars 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2010 Reg-reim og vannpumpe byttet Men tempen stiger fremdeles.. :S Kan det være sensoren? :/ Begynner å bli møkk lei. Stiger selv om jeg kjører i 80, til tider, av en eller annen grunn :s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Mars 21, 2010 Share Skrevet Mars 21, 2010 Hvor mye hester får man av de NOS-mattene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j0lle Skrevet Mars 21, 2010 Share Skrevet Mars 21, 2010 4,3 hk.. personlig ville jeg ha fått bilen i god stand, godkjent + fjerne litt polsk crome rundt hjulbuer osv før jeg tenkte på felger o.l .... Kult med E30.. har selv lyst på en slik... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Mars 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2010 HAHA, visste noen kom til å kommentere de De skal kastes etter neste lønning og vanlige skålmatter skal inn Ja all "teaken" skal vekk, bilen skal få en skikkelig shine utvendig/innvendig og den er jo godkjent nå Må også få lagt opp nye ledninger til kjørelys da det er skjedd noe mystisk så bare park, langlys og tåkelys virker. Ikke pærer. Ser ikke ut som jeg har slik diode som flere snakker om. Klipp og lim-ledningsnett.. Bilen er faktisk i veldig god stand teknisk sett. Er litt overflaterust rundtom, men under er den veldig bra. Motor tikker litt, men hjalp av en eller annen grunn å bytte reg-reim og vannpumpe. (var ca 3 cm slark i akslingen i vannpumpen ) Veldig thight og fin i styring, understell og gir. Kjempefornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet Mars 21, 2010 Share Skrevet Mars 21, 2010 Høres og ser ut som en E30 med potensiale det her Nettopp eu-kontrollert min egen, og det er uvanlig lite slitedeler som må byttes på disse bilene, i forhold til andre gamle biler av andre merker. Stå på, så blir dette en pen liten bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Mars 22, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2010 Hehe takk takk Ja overrasket jeg også! Ingen bærearmer eller bærekuler, bremser eller annet sånt! Skal stå på å få den strøken Nå er det egentlig bare kjølingen jeg må få fikset. Kjøper nytt termostathus i dag, så jeg kan få luftet der også. Tipper det er mye luft et sted, for det er IKKE god sirkulasjon, iallefall ikke ut fra termostat. Kommer en del fra øvre slange, men bare der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Mars 24, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2010 Liten update: Har skjedd noe gale under bytte av registerreim, så reimen hyler. Tipper den er litt for stram, evt gåent stramme/løpe-hjul. Skal sees på idag. Ny framskjerm blir kjøpt inn den 1ste neste måned, vis noen har brukt i god stand vurderes dette sterkt! Har også prøvd å fikse framlys, men ingenting som virker. Prøvde å koble opp eget ledningsnett, med rele fra parklys slik at hovedlys lyser når parklys er på, men neida da virket det som om at pærene er på 5watt og ikke 55.. Bulken skal fikses og midlertidig pusses ned pga overflaterust ps: dårlig med bilder under arbeid.. Er ikke helt flink til å huske sånt enda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Østgaard Skrevet Mars 26, 2010 Share Skrevet Mars 26, 2010 Dette kan blir bra:D Bare å pøse på med bilder:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Mars 28, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2010 Hei! Liten update Fikset reimen som hylte, som jeg antok, den var for stram. Så nå er det fikset. Fikset også bulken bak, fjernet rust på bakre hjulbue og grunnet og lakkert opp igjen. Bilen virker veldig tight og fin å kjøre og sitter jævlig godt på veien Litt stiv dog, smertefylt å kjøre over aurland/hol til geilo Forresten, har også fikset kjørelysene med nytt ledningsnett med rele som får styrestrøm fra parklyset. Her er noen bilder: Nyvasket Ikke så bra pga selvvasken ikke tar alt -.- Lakken er ikke helt tørket her kan ikke se at det er lakkert nå som det er tørket Fikk dog ikke fjernet det "hakket" i hjulbuen helt. Noen som ser noe som mangler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim H Skrevet Mars 29, 2010 Share Skrevet Mars 29, 2010 antenna:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Mars 29, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2010 Hehe, korrekt:D klarte å knekke festet :-/ menmen ser bra ut uten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet April 9, 2010 Forfatter Share Skrevet April 9, 2010 Heihei! Da var det på tide med en liten update. Har vært uten bil i en uke nå, pga bensinpumpen døde. Ny kommer i dag, og da skal bilen på veien - igjen - og da får vi se hva jeg kan gjøre med resten av overflaterusten Ny bakfanger er sterkt ønsket da jeg ikke ANER hva tidligere eier har gjort med den som er på. Ser ut som halve bakfangeren mangler. Ny skjerm blir mest sannsynlig kjøpt til uken og når den kommer på og bilen har fått litt pussing og lakkering så er det på tide med vår-pussen Har fått noe kjemikalier fra jobben som jeg har fått i oppgave å teste Får en pakke med meguiars sin nye "black car wax-kit" som inneholder shampo, lakkrens og en wox for svarte biler. Siden jeg er eneste med svart bil så fikk jeg oppgaven å teste hehe. Men må nok handle inn store mengder avfetting da det er så sinnsykt mye veisalt og asfalt dritt som henger fast overalt. Trenger nok også et skikkelig poleringsmiddel også. Også har jeg veldig lyst å gjøre noe med eksosen som henger så latterlig lavt og skjeivt, men tror jeg må bytte halve eksosen vis det skal bli noe av, så tar det på sikt. Tror dessuten at det hjelper mye med en bakfanger som går lenger ned Bilder kommer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet April 12, 2010 Forfatter Share Skrevet April 12, 2010 Heihei. Lite respons her inne, men fortsetter nå å skrive i god tro om at det blir mer respons Bilen er nå på veien og har blitt jobbet litt med i helgen Skal ta en el-vifte fra galanten jeg har stående og montere opp med bryter eller termostat. I går så ble bilen pusset godt på og mye overflaterust forsvant. Fikk også grunnet skikkelig med zinkspray og deretter lakkert over. Resten av rusten skal også taes, ny bakfanger skal nok kjøpes snart og så skal den få en skikkelig velfortjent vask Sommerfelger er også kommet på, men har bare et dårlig bilde så er ikke lett å se. Disse fulgte med bilen og er bare 15". 17" er ønsket senere i sommer hehe. Syns de passet bilen ganske bra pga de har kant og er hvite Flere bilder etter lakkering kommer. PS: Lakkering er gjort "Freehand" og er ikke perfekt så ikke forvent dere at det ser STRØKENT ut, men det rant ikke noen steder, ble svart og jeg er rimelig fornøyd Vurderer nesten å ta hele bilen når jeg er i gang, da det går så fort og blir så mye bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet April 12, 2010 Forfatter Share Skrevet April 12, 2010 Tok et par bilder nå jeg Nyrene er også lakkert på nytt, sammen med fronfanger/alt under skiltet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå