Gå til innhold

BMW 320ci e46 forvandles til M3, Donorbil anskaffet (M3)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg satt i gang et lite projekt med min nyinnkjøpte e46. Drømmen er jo å kjøpe M3, men når forsikringsselskapene ikke er enig så må man finne på noe annet ^^.
Har tidligere hatt flere 3-serier, både 325 turbo og 318, men føler jeg nå har funnet "go-bilen" :P.
Det er en hel del som skal gjøres med denne, i første omgang eksteriør og senere motor og interiør.
Håper noen gidder å følge byggingen og komme med tips og råd. Denne skal da bygges hovedsakelig på M3 deler, og se mest mulig original ut. (Sannsyligvis med litt styling som catkiller osv.). Bilen skal hellakkeres når alle delene er skaffet, sannsynligvis i originalfargen men er åpen for forslag :)

Liste over ting som skal gjøres:

M3 skjermer fram - OK
M3 skjermer bak - OK
M3 frontfanger - OK
M3 bakfanger - OK
M3 skjørt - OK
M3 speil - OK
M3 panser - OK
M3 lister - OK
M3 lip på bagasjelokk - OK
M3 eksos - OK
Shadowline lister - OK
Carbondiffuser bak - OK
Carbon leppe på frontfanger
Sorte griller
M3 innstegslister
CDspiller med linjeutgang for forsterker

Legger her ut noen bilder fra da bilen ble kjøpt:

1zoeot0.jpg

2hnwcuc.jpg

281riw4.jpg

Skrevet

Gromt prosjekt!

Kunne jo slått til på Lemans blå e.l hvis du skal hellakere. :P

Hvilke planer har du for felger? Space ut de som du har? Må vel space en 20mm med M3 bakskjermer :wink:

Syns det er fint med litt karbon-detaljer.

Mye gromme diffusere og lepper til M3-fangerne 8)

Skrevet
Supre planer dette. :D

Bra du liker planene. Må jo prøve å få bilen til å se litt mer ut som den gromme skrense-tralla di, hehe.

Har ikke gjort noe særlig med slike prosjekter før så det blir spennende :)

Gromt prosjekt!

Kunne jo slått til på Lemans blå e.l hvis du skal hellakere. :P

Hvilke planer har du for felger? Space ut de som du har? Må vel space en 20mm med M3 bakskjermer :wink:

Syns det er fint med litt karbon-detaljer.

Mye gromme diffusere og lepper til M3-fangerne 8)

Lemans er tøft ja. Hadde også tatt seg godt ut sammen med int. fargen.

Hadde tenkt å space ut BBS felgene i første omgang ja. Har også lyst på skikkelige kantfelger, men man får ikke svi av penga på det med en gang :P 20mm er sikker kurant ja.

Blir vel karbon til slutt ja :) Her må jeg sikkert se an senken som står på nå. Tror bilen blir riiiimelig lav med m-fanger. Tenk med carbon leppe i tillegg da :o

Skrevet
Ser du har handla mye M3 deler, men denne hadde vært noe for deg.

viewtopic.php?f=14&t=146143

Dæven, den hadde vært noe ja! Bare synd jeg allerede har kjøpt inn en del m3 deler (riktig nok brukt).

Men kunne jo fortsatt kjøpt og brukt den som banebil. Kjempe utgangspunkt for bane den der :)

Er det original M3 som er satt i 316 motor?

Skrevet

Bilen kommer til Norge neste fredag, så skal motor, gir, under stell osv skrus av og settes over på en 316 sedan.

Så blir alle delene fra 316 satt over på denn. Org M3 ja.

Om man skal bygge bane bil, er det jo en del deler som kan selges her, så da blir den enda billigere. :wink:

Skrevet
Der kom tråden om prosjektet ditt ja ;) Fin farge, er det samme farge du skal lakke opp igjen? :)

Blir sannsynligvis samme ja, om det ikke kommer opp noe andre kule forslag. Lemans blå er allerede foreslått :)

Bilen kommer til Norge neste fredag, så skal motor, gir, under stell osv skrus av og settes over på en 316 sedan.

Så blir alle delene fra 316 satt over på denn. Org M3 ja.

Om man skal bygge bane bil, er det jo en del deler som kan selges her, så da blir den enda billigere. :wink:

Det er sant. Får vurdere det, men da må min nåværende banebil selges først.

Skrevet
Du kan jo se litt i tråden min så ser du litt hvordan jeg har gjort det :-)

Lykke til:-)

Har fulgt ivrig med på byggingen din. Gromt :)

Flott bil og flott tråd. Dette ser jævlig bra ut! :D

Får håpe den blir seende jævlig bra ut til slutt, sånn som din e34 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...