Gå til innhold

Senkesett e46

Bliza
 Share

Anbefalte innlegg

Hey, jeg skal montere mitt apex 55/30 senkesett i dag tenkte jeg.

så tenkte jeg å dra på biltema og kjøpe div greier jeg trenger, er det noe verktøy som ikke er så "standard" man trenger for monteringen? . så slipper jeg å kjøre så mye fram og tilbake 8)

thanks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har akkurat gjort jobben. for å ta av skruen kan man legge nedi en (hva heter det?) pipesocket strl (21?) også klemmer den fast med ei tang mens du skrur med umbraco (strl6) med klokka. jeg fikk skrudd den litt med umbracon, så løsnet det og fikk skrudd av på vanlig måte. så dette på en diy jeg fant på nett. skal lete fram om du trengr enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, er det ikke 7mm umbrako i toppen av demperstangen!?

Uansett...

Hvis du ikke har luftverktøy kan du bruke en stor tennpluggnøkkel (21mm) som har utvendig sekskant i toppen.

Bor et større hull gjennom denne slik at du får plass til en 7mm umbrako nøkkel til å holde igjen demperstangen med og bruk en stor fast/skiftenøkkel til å skru tennpluggnøkkelen med.

8r68e10haacqrb11h0bp.jpg

Og du kan vente deg problemer med bolten som holder demperen fast nede, her du bruke varme! Skaff deg en propanbrenner og varm opp godset som bolten sitter i mens du skrur bolten ut.

Pass på at du ikke smelter ledninger og bremseslanger!

Men hvis du har luftverktøy klarer du deg sikkert uten varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...