Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

LØST

Monterte feilmeldingsfjærnere, og da ordnet alt seg! :D

Hei,

Monterte i dag xenon på fjærnlys på min 03 mod E39.

Når jeg testa uttafor garasja, med kun tenning på, virket det som alt fungerte strålende.

Når jeg var ute på prøvetur, og slo på fjærnlys, kom det feilmelding på fjærnlys, den ser jeg, siden det kanskje er mindre motstand en vanlig. (Har foresten 50w ballaster).

Men så begynte jeg og kikke nærmere, parkerte fremfor et vindu, og testa litt.

Når bilen står på tomgang, med nærlys (orginal xenon) og jeg skrur på fjærn, så tenner begge to, men slukker med en gang, så det blir et blink, og lyser et halvt sekund ca.

Skrur jeg av fjærn, og på igjen etter 4-5 sek. Så lyser kun fjærn på eine sida, gjør jeg det samme igjen, kan det av og til lyse på andre siden, for så plutselig lyse på begge to.

Må legge til at jeg har diodepærer i grøftelysa, der får jeg feilmelding.

Er dette på grunn av at lysmodulen må programmeres til xenon på fjærnlys? Settet er helt nytt, og er av god kvalitet.

Ballastene festet jeg sammen med de orginale ballastene:

8ynoi85flmsnv54lh8ud.jpg

Kan det ha noe med at ballastene står sammen slik, eller er det lysmodulen som føkker?

Jeg har et diagnose verktøy jeg kjøpte fra kina for 250 kr, der jeg på min fars bil kom inn på lys modulen, og kunne velge blant mange forskjellige oppsett(?) men dem hette bare bokstaver og tall, så vet ikke helt hva dem betyr da..

Noen tips til hvordan jeg løser dette? Da begge lampene lyste i en tunell, lyste det noe så inni hælvette! Så det MÅ finnes en løsning her altså! :mrgreen:

Mvh.

Fredrik

Skrevet

kanskje du må ha ekstra motstander til xenon kitet..?

har sett flere steder de selger det for å slippe feilmeldinger i forbindelse med montering av xenon

Skrevet
kanskje du må ha ekstra motstander til xenon kitet..?

har sett flere steder de selger det for å slippe feilmeldinger i forbindelse med montering av xenon

Ja, har tenkt på det, men dette settet skal være kompatibelt med can-bus, er ikke det det som er på E39 da? :roll:

Men skal værtfall ikke gi feilkoder, men det varierer vel alt etter som.

Etter litt mer testing, så virker det som at når jeg skrur på lysa, og kun en lyser, og så får jeg feilkoder, og om jeg lar det lyse i 10-15 sek, for så og skru av, og på igjen så lyser begge, og feilkoden forsvinner :?

Syns det er litt merkelig :?

Skrevet
korleis blir det visst du bytter om på ballastene ? for det kan vere at ballastene tuller seg litt i starten

Bytter side? Altså den på høyre til venstre og omvendt?

Vet ikke om det har noe for seg da :?

Skrevet

Det kan være at spenningsfallet i ledningene er akkurat for høyt når ballastene skal tenne. Da drar de ekstra mye strøm og da kan ledningstversnittet være for lite.

Skrevet
er berre for å sjekke om problemet flytter seg eller om det forsatt er på samme side.

da finner du ut om det er ballasten eller ledningane

Tror ikke det er noe galt med dem, alt er nytt og av god kvalitet, og dem funker fint når dem funker, men når den ene får varme seg opp så funker begge etterpå...

Men må man til Bmw for å forandre på lysmodulen? ELler kan man gjøre dette selv?

Skrevet

Kan ikke skjønne at du kommer no vei med å programmere lysmodulen, eller at den har noe med problemet å gjøre. Uansett så går det nok ikke å programmere den for xenonfjærlys, da e39 aldri ble levert med det.

Jeg tipper at det er spenninga, eventuelt en feilprodusert ballast hvis det konsekvent er den ene som ikke tenner

Skrevet

er enige med hillmar, spenning /strømm problem..

Har du koblet opp "eget" nett til hid elektronikken ? . er vell bare å legge eit ekstranett med rele som styres av orginalen.

Hid bruker sykt med strøm til pærene når drift temp, da går strømtrekket ned, det er derfor begge tenner etter den ene lykta di er blitt varm.

Godt batteri som leverer strøm raskt er også å anbefale.

Skrevet

jeg har selv en 2003 E39 530da og hadde litt tøys med xenon i fjærnlys, bare det ene tente noen ganger og "blafret" litt for så å slokne.... monterte feilkode fjernere som jeg kjøpte på bildiagnosebutikken.no for 249,- hadde egentli ikke noe tro på at det skulle bli greit men det ble det, mine er bare på 35watt trodde det var unødvendig ettersom jeg tror det er can bus på bilen, men det er jeg ikke sikker på.....

Skrevet
Hei,

Monterte i dag xenon på fjærnlys på min 03 mod E39.

Når jeg testa uttafor garasja, med kun tenning på, virket det som alt fungerte strålende.

Når jeg var ute på prøvetur, og slo på fjærnlys, kom det feilmelding på fjærnlys, den ser jeg, siden det kanskje er mindre motstand en vanlig. (Har foresten 50w ballaster).

Men så begynte jeg og kikke nærmere, parkerte fremfor et vindu, og testa litt.

Når bilen står på tomgang, med nærlys (orginal xenon) og jeg skrur på fjærn, så tenner begge to, men slukker med en gang, så det blir et blink, og lyser et halvt sekund ca.

Skrur jeg av fjærn, og på igjen etter 4-5 sek. Så lyser kun fjærn på eine sida, gjør jeg det samme igjen, kan det av og til lyse på andre siden, for så plutselig lyse på begge to.

Må legge til at jeg har diodepærer i grøftelysa, der får jeg feilmelding.

Er dette på grunn av at lysmodulen må programmeres til xenon på fjærnlys? Settet er helt nytt, og er av god kvalitet.

Ballastene festet jeg sammen med de orginale ballastene:

8ynoi85flmsnv54lh8ud.jpg

Kan det ha noe med at ballastene står sammen slik, eller er det lysmodulen som føkker?

Jeg har et diagnose verktøy jeg kjøpte fra kina for 250 kr, der jeg på min fars bil kom inn på lys modulen, og kunne velge blant mange forskjellige oppsett(?) men dem hette bare bokstaver og tall, så vet ikke helt hva dem betyr da..

Noen tips til hvordan jeg løser dette? Da begge lampene lyste i en tunell, lyste det noe så inni hælvette! Så det MÅ finnes en løsning her altså! :mrgreen:

Mvh.

Fredrik

Hei Fredrik!

Jeg skal monetere HID på fjernlys også. Er det mulig at du tar bilder på sokkelen (inngang til fjernlys)??

Skrevet

fazerfreak:

Kan høres ut som det er mening i dette, da det somregel er ei som tenner, og når den er varm så slår jeg av og på igjen og da kommer som regel den andre. Men det som er så rart er at rett etter montering, så testa jeg lysa, begge to, med bare tenning på, og da tente begge to som prester, og alt funka helt fint. Oppdaga problemet da jeg var på prøvetur og bilen var i gang.. Da burde det jo være MER strøm tilgjengelig i forhold til når tenning på uten motor i gang, da skal det jo være en del mindre spenning :?

Men som BMW 525da F-10 sier, så kan det jo være vert å teste med slike feilmeldings fjernere :)

Skal se om jeg kan ta turen å kjøpe et par i dag, så får jeg testet :)

mudbug:

Hva mener du med inngang? Der man monterer pæra du tenker på? :) Om det er det du mener, så KAN jeg gjøre det, men orker ikke, da det var et hælvete å få pæreholderene på plass, måtte slipe av mye på spora for å klare å vri den litt rundt :| Men det er vel andre som har det så enkelt som å ta ut pæra? :)

Skal stikke av gårde å kjøpe feilmeldings fjærnere i dag, og se hvordan det funker, men skulle jo tro at den leverer nåk strøm siden der er 55w pære, og jeg har 50w ballast? Dessuten så får man jo 100w pærer som funker fint og :?

Men som sagt, tester med filkodefjerner så får man se, skal komme med tilbakemeldinger :)

Er det foresten mulig og programmere lysmodul til diode parklys? Eller er det motstand som gjelder her og? :)

Takk for svar!

Fredrik

Skrevet

mudbug:

Hva mener du med inngang? Der man monterer pæra du tenker på? :) Om det er det du mener, så KAN jeg gjøre det, men orker ikke, da det var et hælvete å få pæreholderene på plass, måtte slipe av mye på spora for å klare å vri den litt rundt :| Men det er vel andre som har det så enkelt som å ta ut pæra? :)

Takk for svar!

Fredrik

Hei!

Jeg vil bare se på sokkel. Fikk du kondens hvis sokkelen er ikke tett?

etobg9ybbcmi668ud3lj.jpg

Skrevet

Da har jeg kjøpt feilmeldingsfjærnere, og da kom det seg vet du!

Nå funker de som bare det! :)

mudbug

Kan ta et bilde med pæra i :) Monterte lysa i går, så har ikke rukket å "oppleve" så mye enda. Men var RIMELIG tight, så vil ikke tro det burde være et problem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...