code13 Skrevet Mars 6, 2010 Skrevet Mars 6, 2010 Hei, har byttet dempere og lurer på en ting: Jeg husker ikke hvordan det var før jeg byttet. Men legger ved ett bilde for å vise etter arbeidet: Den nedre "skåla" av demperen - MERKET RØD , den peker ut mot hjula (grønn) , såpass mye at HVIS hjula går opp, eller den skåla går ned så vil den treffe dekket (og eventuelt sprenge dekket) Skåla ligger ca 2-3cm over dekket. Spørsmålet er: Er dette normalt? Vil de to (rød/grønn) noen gang ta borti hverandre? Med tanke på at demperen/og skåla følger fjærbeinet, og hjula følger også fjærbeinet? Hvis hjula går opp, går også denne skåla opp ikke sant? Men hva skjer når jeg kjører og humper og sånt? Beklager for så mange dumme spørsmål, er amatør og aldri gjort dette før. Please legg igjen en mening.
code13 Skrevet Mars 7, 2010 Forfatter Skrevet Mars 7, 2010 Bumper PGA emne bytte, forrige emnet løst og det var ingen svar. Håper på svar nå
Julianv Skrevet Mars 7, 2010 Skrevet Mars 7, 2010 hjulet beveger seg opp sammen med skålen så kan ikke ta anig såvidt meg bekjent. normalt at den skal være litt nærmt mener jeg
hillmar Skrevet Mars 7, 2010 Skrevet Mars 7, 2010 Det stemmer som Julianv sier. Men det ser ut som fjæra de ikke ligger riktig i fjærgummien i bånn, du må vri den så den ligger helt nedi "hakket".
code13 Skrevet Mars 7, 2010 Forfatter Skrevet Mars 7, 2010 trodde jeg hadde gjort noe feil, at demperen og skåla skal ligge mer på skrå innover, slik at de ikke kan ta borti hverandre. men greier ikke å justere det, alt har liksom sin plass. Er bare redd for at ting sprenges mens jeg kjører. Noen som har flere meninger om dette?
code13 Skrevet Mars 7, 2010 Forfatter Skrevet Mars 7, 2010 ja fjærgummien er ordnet nå, hele demperen måtte av pga fjærgummien nede og bumpstopperen (den lå feil vei *ler* også måtte jeg stramme ting til riktig moment. hadde ikke gjort det første gangen (fordi jeg ikke skjønte noen ting av momentnøkkelen - gjør nå) Takk for at du bekreftet teorien at julian sitt utsagn
*MrB* Skrevet Mars 7, 2010 Skrevet Mars 7, 2010 Det er riktig som skrevet over. Nedre fjærskål står i ro i forhold til hjulet. Så hvis det er klaring når hjulet settes på, så vil det også være det når bilen slippes ned igjen, og under kjøring.
code13 Skrevet Mars 7, 2010 Forfatter Skrevet Mars 7, 2010 takk cosmo Da har vi fått bekreftet, at forholdet mellom dekk/ nedfjærskål blir uendret uansett hva som skjer på veien. Takk for at dere tok dere tiden til å svare, nå ble jeg lettet Ha en fortsatt fin helg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå