mspec Skrevet Mars 6, 2010 Skrevet Mars 6, 2010 jeg har planer om å kjøpe nye sommerfelger,så lurer jeg på hva forskjellen blir med 8" bred og feks 9.5" bred felg? er det noe vesentlig visuelt forskjell når man ser på felgene fra siden eller er det bare at felgene blir bredere når man ser de forfra/bakfra?
Lars89 Skrevet Mars 6, 2010 Skrevet Mars 6, 2010 Det kommer veldig an på felgdesignet og innpresset, men generelt vil du få mer kant evt mer bueformet felg hvis den er breiere.
mspec Skrevet Mars 7, 2010 Forfatter Skrevet Mars 7, 2010 okey,..så forskjellen er bare mere bue og evt større kant på større felger da?jeg har hele tiden sett for meg å kjøpe 8.5-9.5 men så kom jeg over noen felger som har 8" som jeg likte..men jeg er litt skeptisk til dette da jeg har sett felger som har vært 18" felger som har vært så små at de har sett ut som 16.5" felger..(haha vet det ikke finnes 16.5,bare for å sammenligne størrelsen..) men dette har altså ikke noe med bredden å gjøre?
hagenisse Skrevet Mars 7, 2010 Skrevet Mars 7, 2010 Nei, det har mer med designet på felgen å gjøre. Hvis du har funnet noen du synes er fine er det jo bare å handle...
hillmar Skrevet Mars 7, 2010 Skrevet Mars 7, 2010 En breiere felg med samme innpress vil også komme lengre ut i hjulbuen. Edit: Og når en smalere felg kommer lengre inn i hjulbuen kan den også se mindre ut. Men jeg tror nok, som det er sagt her, at hvor stor (diameteren) felgen ser ut kommer mer ann på designet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå