Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

heioghå! har samme problemet på min :)

vibrerer på tomgang, har hyleluyd kun når jeg starter og eksos vibrerer også veldig :(

min er 2003 320dt og har gått 80.000km..

er det garantert denne vibrasjonsdempern? ikke motor/girkasse fester? :)

Skrevet
Konklusjonen blir da: Lever den inn på bmw. ??

Nei. Gjør det på et billig-verksted... da denne bilen er gammel nok til at mekonomen/meca verksteder kan de like bra. eneste forskjellen er at du ikke betaler 1200,-pr time hos andre verksteder. Svigerfar sier at folk er begynnt å skjønne nå at merkeverksted er oppskrytt, han har hatt en drøss av e30,34,36,46 osv inne.. sto en ganske ny 7 serie inne på bukken sist jeg var der... verksteder har som regel diagnose-utstyr til flere biler..

Boikott BMW sine latterlige priser..

Skrevet

jeg har selv prøvd å bytte denne demperen men det var kliss umulig å få løsnet den stakkars bolten!jeg dro så på bmw for å høre om de har noe triks for å få løsnet denne og fikk da vite at de bruker spesialverktøy å dritten er strammet med rundt 1000newtn(husker ikke i farta hvordan krafta skrives" :P jeg tenker iaf å levere bilen på verksted men bmw skulle ha 1700 for å bytte denne delen!! #-o så jeg lurer da på om jeg skal levere bilen på bmw eller ikke..det er jo ikke sikkert andre verksted har dette spesialverktøyet man trenger og plutseli trenger de 2 timer på verksted istedenfor 1.. :?:

Skrevet

hadde vært utrolig fint å fått dette problemet ut av verden.. håpløst når alt skal riste.. klingrelyder fra eksos også.. :(

men den går fint på tomgang selv om den vibrerer...

Skrevet

Har sett litt nærmere på saken idag... dvs, har ikke demontert en dritt, men lyst med lykt og kikket. Reagerte også kraftig på at eksosanlegget vibrerte veldig på tomgang.

1000nm er ganske heftig... 100kg liksom. Skal ha noe skikkelig å holde igjen motoren med da gitt.

Jeg er så nevrotisk, at jeg rett og slett ikke kan leve med dette... Flertallet har talt, og hvis ingen i Gjøvik distriktet nå plutselig hopper opp av hatten å tilbyr sine tjenester havner bilen på Sulland (BMW) Jeg hater for øvrig servicen man får der, dvs ikke får, men det er noe med at de helt sikkert har gjort dette før, og kanskje har andre stalltips hvis det skulle vise seg at det er noe annet som forårsaker dette.

Men.... Jeg er litt forbauset over at så mange kjenner til dette vibrasjonsproblemet, uten at noen vet helt sikkert at det er denne demperen som er skyld i problemet!

Skrevet

"Johnsen86" jobbet tidligere på Bavaria og vet nok hva han snakker om.

Noen garanti er vanskelig å gi over nettet, men han har nok vært borti det før..

Skrevet

ja, dette problemet vil jeg også fjerne..

må jo være noen her inne som har fått fjernet problemet og VET hva som forårsaker det Garantert? :)

Skrevet

Ringte det billigste verkstedet i mitt nærmiljø, han kunne fikse det... null problem. Skal levere bilen på torsdag, så til helgen burde bilen være "vibfri" i hope!

Skrevet

Skal levere bilen imorgen.... men synes dette lukter litt rart. man kan jo ikke se noe galt med hvordan reimskiva går rundt. reima siver fint rundt alle hjulene... hvordan kan det være mulig hvis demperen er gått... ville man ikke sett vibber på reima..?

Bomma på pris. demperen kom på 1600,-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...