beltespenna Skrevet Mars 15, 2010 Forfatter Skrevet Mars 15, 2010 Demperen blir skiftet på verksted nåååå... veldig spent.
beltespenna Skrevet Mars 15, 2010 Forfatter Skrevet Mars 15, 2010 Har nå skiftet vibrasjonsdemperen. INGEN FORSKJELL. Hva gjør jeg da??? Fa.... i He.....!!
bmwmann24 Skrevet Mars 15, 2010 Skrevet Mars 15, 2010 Dette visste verkstedet fra børjan av. juks å bedrag i hele faens bransjen. Siden folket snakker om dysene så bør de vel sjekkes?
Langlo Skrevet Mars 16, 2010 Skrevet Mars 16, 2010 hmm, kjipern da.. håper du finner ut av det tilslutt ... kan ikke være motorfestene som bgynner å bli gåen da?
Tomcandersen Skrevet Mars 16, 2010 Skrevet Mars 16, 2010 Av og til kan det være greit og bruke merkeverksted. De har garantert vært borti det før og finner nok feilen fort. Dyrt og bytte andre deler som er ok... Men er enig at timeprisen er DRØY.. men av og til må vi bite i det sure eple..
-Roger- Skrevet Mars 16, 2010 Skrevet Mars 16, 2010 Er dette kun på dieselbiler eller kan det være tilfelle på en 96 m52b20 også? Noen som vet dette?
Langlo Skrevet Mars 25, 2010 Skrevet Mars 25, 2010 får mase litt! har hørt med bilverksted om dette, alle sier den vibrasjonsemperen, men som beltespenna sier så funket jo ikke de.. får bumpe denne heeelt til noen fikser det
beltespenna Skrevet Mars 29, 2010 Forfatter Skrevet Mars 29, 2010 Er bare rådvill nå.... forresten ble ikke jeg lurt av verkstedet.... det var jeg som bad dem skifte demperen. Ringte BMW (sulland) de gir såkalte tvedydige svar... " tja kan være så mangt..." hvem vet? Snakket for øvrig med forrige eier, dette problemet har bilen hatt så lenge han hadde hatt den også. den hadde gått 70tkm når han kjøpte den.... han hadde tatt det opp med bmw verksted, og de hadde ikke funnet noe....
E36Cab1 Skrevet Mars 29, 2010 Skrevet Mars 29, 2010 Er jo litt dumt å skifte deler på måfå uten å sjekke tilstanden først da.. Er vibr.demperen gåen ser du dette uten at motoren er igang,ytterhjulet er løsnet fra medbringer i vulkaniseringen. Vil anta dette er en dyse da desse kan fjuske både periodisk og konstant på tomgang,men ved økt belastning vil oscilleringen i dysa bli mindre fremtredende og dermed ingen merkbar feil. Ta en diagnose.
beltespenna Skrevet Mars 30, 2010 Forfatter Skrevet Mars 30, 2010 Nye dyser 01.12.2008. Har tatt diagnose. ingen feil. Skulle gitt ytterste lillefingerledd til den som hadde svaret på dette. Grunnen til at jeg skiftet demperen er at bmw sa at man ikke alltid kunnese om den var gåen... mister stadig tillit....
beltespenna Skrevet Mars 30, 2010 Forfatter Skrevet Mars 30, 2010 Nye dyser 01.12.2008.Har tatt diagnose. ingen feil. Skulle gitt ytterste lillefingerledd til den som hadde svaret på dette. Grunnen til at jeg skiftet demperen er at bmw sa at man ikke alltid kunnese om den var gåen... mister stadig tillit.... vil også legge til at denne vibreringen var der før det ble skiftet dyser i des. 08
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mars 30, 2010 Skrevet Mars 30, 2010 Har sett noen nevne det samme problemet på et engelsk forum. Vibrasjonsdemperen går igjen og igjen, men noen nevner motorfester samt fester til girkassen. Kan også om du er desperat prøve dyserens med smøring... Edit: Når jeg ser din kmstand er det ikke utenkelig at motorfestene er gåen. Mener Fredrik på forumet har byttet disse på rundt samme kmstand. Mener du skal kunne se om motorfestene er gåen ved å se om det er vått rundt de fordi det er olje på innsiden av disse, men skyt meg gjerne om jeg tar feil
bmwsel Skrevet April 1, 2010 Skrevet April 1, 2010 Ser at det har funket for andre og bytte motorfestet/vibrasjonsdemperne. Jeg har selv samme problem og vurderer å bytte. Fikk pris på 4500,- for arbeid og deler fra bavaria... viewtopic.php?f=1&t=17019&hilit=motorfestet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå