Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har en 97 mod. E39. Trodde av en eller annen grunn at alle E39 hadde kjørekomputer, da jeg ikke har sett dem uten. dro til halden, for å gjøre et ganske sikkert kjøp, alt hørtes supert ut. MEN...så viste det seg at bilen ikke hadde kjørekomputer...den har et mindre display under speedo, og knappen på enden av hendelen mangler. lurer derfor på om det er mulig å bytte speedo og hendel..og om da all elektronikk er der?

er el- nett er det samme?

Jeg har byttet lyspærene i angeleyes til LED...og jeg ser de blinker, da bilen kjører diagnose på på pærene...selv om den ikke har noen indikatordisplay som viser evnt. defekte pærer...med andre ord..den elektronikken er der likevel. er resten der? slik som bensinforbruk, snittfart osv? er det samme kontakter??

noen som har ettermontert komputer, eller hørt at det er mulig, uten omfattende ettermontering av sensorer, el-nett osv?

Takker for svar!:)

• 1 month later...
Skrevet

ingen innspill? har prøvd litt forskjellig uten hell..men tror et instrumentpanel fra 98 mod med liten kjørekomputer skal passe, da disse har like stikk. noen erfaringer?

Skrevet
mener å ha hørt at det bare et å bytte hendel og programere om. sjekka dette når jeg hadde e39n...

selve instrumentet (på den jeg hadde iaff) var akkurat likt det med liten komputer.

me det går an å gå inn i den skulte obc`n på bilen fordi!

e38, men likt på e39:

http://www.meeknet.co.uk/E38/OBC_Unlock.htm

displayet er ikke likt...det er mindre..=/ må nok evnt. bytte til et annet instrument. men kjekt å vite om det fungerer, før man bruker tid og penger på å evnt. kjøpe et.

Skrevet
mener å ha hørt at det bare et å bytte hendel og programere om. sjekka dette når jeg hadde e39n...

selve instrumentet (på den jeg hadde iaff) var akkurat likt det med liten komputer.

me det går an å gå inn i den skulte obc`n på bilen fordi!

e38, men likt på e39:

http://www.meeknet.co.uk/E38/OBC_Unlock.htm

displayet er ikke likt...det er mindre..=/ må nok evnt. bytte til et annet instrument. men kjekt å vite om det fungerer, før man bruker tid og penger på å evnt. kjøpe et.

er det ikke slik instrument man har uten obc da? det er isåfall akkurat likt den lille computeren. skal man ha den store computeren blir det en annen sak...

21102009.jpg

BMW_test.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...