Gå til innhold

BMW E39 prosjekt [ombygging 520>>528]

frengen
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har siklet etter en BMW E39 i noen år..og for et par mnd. siden kunne jeg endelig være stolt eier:) jeg hadde fra starten av bestemt meg for å ha M5 front og hella angeleyes, og fant et allerede hadde det. (fint, da disse lyktene koster ca 9k hos GS) regner med jeg kommer til å fikle med bilen fremover, og legger den derfor ut som en prosjekt, hvis noen vil se:)

Ønskeliste: (ettersom pengene strekker til)

- Byttet til m52B28 Motor (gjort)

- M- front (gjort)

- Hella Angeleyes m/hvit led (gjort)

- M- ringer rundt speedo (gjort)

- Skikkelig stereo (halvveis gjort) (Polk Audio, Alpiine, RF T1

- ny frontrute=P (gjort)

- faceliftlykter bak (gjort)

- Ettermontert orginale koppholdere fram og bak. (gjort)

- Byttet pakning til oljefilterhus. (gjort)

- montert m50 innsug (gjort)

- Nye felger og dekk. 19", 8,5", 9,5"

- Xenonlys hele veien (innstallert i grøftlys 5000k)

- nye bremeskiver og klosser (GS Performance med slisser og hull)

- Byttet org kat til racingcat (gjort) Svindyrt!!- M- bakfanger

- M- lister

- tonede ruter (er allerede lagt, men for svak film etter min mening)

- ettermontering av kjørekomputer (har mye utstyr, men ikke det!!?)

- Justerbart sekesett (noen anbefalinger?? må være TUV papirer)

- bakrutesenker

Av stereo som jeg har montert er det en meget god Alpine CDA-9886R (3500kr) denne brukes sammen med Iphone, hvor jeg blar i spillelister og sanger på spiller. meget flott:) Polk Audio komponentsett foran (2200kr) Rockford fosgate 1 farad kondensator 1000kr ADS 7000,1 monoblokk 1000W RMS (3000kr) og dobbel Rockford Fosgate P2 (4000kr)(nytypen) i portet kasse.

Anlegget spiller meget fint, og med mye og presis bass uten skrangling. Syns det var en super bil å bygge anlegg i, da alle høytallere har kasse fra fabrikk! (Y) at batteriet ligger i bagasjerommet er også flott med tanke på tversnitt på strømkabler og lett tilgang:)

Kommer til å skrive mer og legge ut bilder etter fremgang=)

Noen bilder sålangt:

egqfy3iz8qw6zxl3t3gh.jpg

Fra henting av bil:) Elverum!

r8d19hx046mmf4ubv2mi.jpg

pvbqvcbdebqsk2sx88mt.jpg

Fortvil ikke! Den feite skjermen ble revet av etter første sving;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pen bil Frengen :) Liker planene dine :)

Hva med et kompressorkitt i fra ESS isteden for motorbytte? Litt annen prisklasse men dog så mye kulere.

hehe:P sant så sant!:) men motoren har rullet 212k så veit ikke om det er å anbefale?=P

så på finn nå at det ligger ut 525 motor som har gått 58k for 15000 og 528 som har gått 180 til samme pris. er ikke gale det! M5 speil hadde også vært fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Har nå fått montert xenon 5000k i grøftlys. byttet begge grøftlys til originale M. Stor forskjell fra kopilyktene. mye klarere lys og bedre lysbilde, samt stiligere. byttet også bremseskiver og klosser hele veien. GS performance- skivene foran. ristingen under bremsing er nå helt borte, og den trekker ikke til siden. det er godt!!;) Bilder kommer...men glemte Iphone når jeg dro på jobb...=/ =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

jepps! skal legge ut noen bilder straks! fikk jo egen E39 katalog fra GS i posten. ble enda vanskeligere å velge felger nå...mye fint å se på! Men til poenget! Bestillte meg ny motor i går! M52 528 med hjerne og full pakke! kommer på pall til meg i sluten av uka/mandag:D kjøpte den fra Bildesign. 3 mnd garanti.

Så da lurer jeg..har hørt en spurv som sa det gikk an å bytte innsug fra M50 og sette på M52 528 med resultat av ca 17 hester mer. dvs rundt 210hk. noen som vet eksakt info om dette? hvilken motorstørrelse må det evnt. være fra? er det det samme?

i tyskland har de en avgiftsgrense på 194 hk eller noe, og derfor er originalinnsuget på 528 strupet ned, for å få antall hk under grensen. (193 hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk og takk!:) men igjen folkens...noen som kan fortelle meg hvilket innsug jeg må ha, og evnt. mods som må til??=) er det forskjell på m50b20 og m50b25 innsug?? er ikke like lett å oppdrive m50b25 innsug.

evnt. noen som har til salgs?? chippet motorstyreenhet er også aktuellt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...