satelite Skrevet Mars 8, 2010 Skrevet Mars 8, 2010 Hei! Kjølevifta på bilen min går konstant når jeg starter bilen, og klarer ikke å finne ut hvorfor. Har vært på verksted å sjekket feilkoder uten hell. Har skiftet termostat for og prøve men uten hell. Har i disse tider sluttet å bruke bilen og går heller en å høre den jævla vifta! Så lurer på om noen av dere har hatt det samme problemet? Elektrisk vifte. Evt vet hva som er årsaken.
satelite Skrevet Mars 10, 2010 Forfatter Skrevet Mars 10, 2010 Hvordan sjekker man den? Fant ikke ny kobling på gsbildeler heller, bruker ofte og ha tegninger osv der, men dem hadde ikke noe til min bil.
duemorty Skrevet Mars 10, 2010 Skrevet Mars 10, 2010 henger meg på denne har den samme feilen på min e36 og der er det ikke viskosekoblingen i mitt tilfelle lurer og svært på hva det kan være.. er ekstremt irriterende, så håper på noen har noen forslag ja
Simpel Skrevet Mars 10, 2010 Skrevet Mars 10, 2010 Hvordan sjekker man den?Fant ikke ny kobling på gsbildeler heller, bruker ofte og ha tegninger osv der, men dem hadde ikke noe til min bil. Setter en sammenrullet avis inn i vifta mens motoren går. Vifta skal stoppe og begynne å gå igjen med en gang.
duemorty Skrevet Mars 10, 2010 Skrevet Mars 10, 2010 vist vifta stopper og går igjen med en gang er den ødelagt eller i orden dA? husker ikke helt det dere?
gatebil76 Skrevet Mars 10, 2010 Skrevet Mars 10, 2010 Hvis det er mekanisk vifte med viskosekobling så er det kun denne som kan være årsaken til dette. bytt den:) Hvis det er el vifte på den så er det mest sansynlig bryteren i radiator som er defekt...
Bushnell Skrevet Mars 10, 2010 Skrevet Mars 10, 2010 er det farlig å kjøre med ødelagt viskosekobling egentlig? kan vifta gå til helvette? vifta mi følger turtallet på motoren
satelite Skrevet April 6, 2010 Forfatter Skrevet April 6, 2010 Har funne ut at jeg har en elektrisk vifte! Og skjønner enda ikke hva problemet er! :<
footch Skrevet April 6, 2010 Skrevet April 6, 2010 Om du har elektrisk vifte vil jeg kanskje tro at du har koblingsfeil en plass..har ikke erfaring med elekktriske vifter og "Bushnell" : Kjøring med ødelagt viskosekobling mener jeg og tro at ikke er farlig x) Kjørte hele sommer med den ødelagt
Psyfoon Skrevet April 6, 2010 Skrevet April 6, 2010 Det er normalt ikke skadelig å kjøre med ødelagt viskokobling, men på vinteren når det er kaldt kan det resultere i at motoren ikke blir skikkelig varm da vifta blåser kald luft på den hele tida. Når det gjelder el. vifta så er vanligste feilen skitt i kontakten som går inn på vifta. Ta ut denne og spray godt med elektrisk rens el. noe annet kontaktspray inn i kontakten. Blir det ikke bra da, følg ledningen FRA vifta til du finner temp.giveren og bytt denne. Stort mer tror jeg ikke kan være galt annet enn evt. brudd i isolasjonen på ledningene da.
satelite Skrevet April 26, 2010 Forfatter Skrevet April 26, 2010 Har bytta vifte og termostat, samme feilen enda.
torfinn9990 Skrevet April 26, 2010 Skrevet April 26, 2010 Ser du at den går hele tiden, eller hører du den? Har du Air Condition? Det kan ikke være aircondition kompressoren du hører? På en bil jeg hadde en gang gikk el-kjølevifta samtidig med aircondition kompressoren. Torfinn
Johnsen86 Skrevet April 27, 2010 Skrevet April 27, 2010 Kan høres ut som du har en overledning en plass ja... Vanligvis er det minusen som blir brutt av tempgiveren, dvs at tempføleren/"termostaten" jorder vifta når den vil ha den i gang. Kontroller dermed ledningen fra vifta helt til tempføleren og sjekk om den går til jord noen vei.
satelite Skrevet April 28, 2010 Forfatter Skrevet April 28, 2010 Var på et "bmw" verksted med diagnose utstyr og kunne ikke finne noen feilkoder på bilen. Fant igår en som hadde kjøpt diagnose utstyr fra russland, og der fant jeg ut at kjøleveske temperatur giveren er ødelagt, skal prøve å bytte den! Så får se om den slutter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå