Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er mest sannsynlig bremseskivene som har slått seg skeive og må byttes sammen med bremseklosser.

Kan også være gåene foringer e.l

Jekk opp bilen og se om du kjenner slakk sideveis eller opp/ned :wink:

Skrevet

haha. godt spørsmål.. kanskje nissen mener at det forsvinner av seg selv da?

Svigers mener at det er bremseskivene.. Han har hatt veldig mange BMW`r inne på verkstedet grunnet samme symptomene.. bremseskivene er som regele skjeve hver gang.. Rart i grunn. BMW har ikke noe mindre gods eller svakere skiver enn andre tyskere så vidt jeg vet.. Men, vedder mine kr på skivene.

Skrevet

Det står også på autopower.se sin bruktbil guide, at man skal kontrollere om det er kast i skivene, da dette er en typisk feil. Har det samme på min, men det er jo en god grunn til oppgraderinger til noe som ser litt mer sportslig ut. ;)

Skrevet

Det med repeterende harde nedbremsinger er for å prøve å brenne av belegget klossene legger igjen ved vanlig kjøring.

Måtte komme fra en i BMWCCN! Blir nevnt HVER gang temaet blir tatt opp der :wink:

Skrevet

Kan også forekomme ved at det ligger snø i felgen, skjer ofte om det har vært kaldt og så blir det mildvær. Opplevde det nemlig selv her endag, ristet litt i rattet. Men dette var under kjøring å. Men er nok mest sannsynelig som folk flest her sier skivene som er problemet. Nr2 foringer.

Lykke til :D

Skrevet

foringene sjekker du med å se etter sprikkdannelser evt om de er mårkne. Jeg pleier å stikke et kubeien i mellom bæring å foring å dra til nedover, om du løfter bærebrua/armen så er foringen rævva.. Dette bør de fleste med 3 serie gjøre på bæringa bak. Da bmw sine bakre foringer (de som går opp mot baksetet) ofte er gåene. Evt Akseler å slipp gass i 2-3 gir å kjenn om det dunker bak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...