calimero Skrevet Mars 10, 2010 Share Skrevet Mars 10, 2010 Hei! Jeg har prøvd å lete etter svar på dette inne på forumet, uten å lykkes. Jeg har en E36 316i Coupe 94 mod. Problemet er: Alt av varsel-lamper, visere, lys osv i intrumentpanelet slår seg av og på mens jeg kjører. Det er ikke noe mønster i dette fenomenet, det kan skje alt fra 1 til 20 ganger om dagen. Alt virker normalt, SÅ, plutselig slår alle lys i panelet seg av, viserne som viser fart og turtall begynner å falle mot null osv.. deretter, noen sekunder senere, slår alt seg på igjen. Alt dette forgår mens bilen kjører normalt og alt i resten av bilen er som vanlig. Har noen opplevd noe liknende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
canbmw Skrevet Mars 10, 2010 Share Skrevet Mars 10, 2010 jeg har samme problem enda selv etter jeg byttet spenningsregulator som var deffekt. noen sier det kan være fukt på bilens hjerne, har prøvd å tørke den litt men det hjalp ikke mye, men da det er pent vær så fusker det lite så det kan ha noe med fukt å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
calimero Skrevet Mars 10, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2010 Problemet startet da jeg hadde bilen inne på BMW-verksted. De skulle ha den på diagnose-test, for finne ut hvilken av ABS-senosorene som var gåen. Bytte av ABS-sensor ordna jeg selv, og ABS-lampa slutta å lyse av seg selv. Men siden har jeg da slitt med at hele instrumentpanelet lyser av og på som et diskotek. Utrolig kjipt, og irriterende Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
calimero Skrevet Mars 10, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2010 Ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Mars 10, 2010 Share Skrevet Mars 10, 2010 var borti det på en E36 jeg hadde for noen år siden, det viste seg at det var en liten sprekk i en print plate inne i instrument panelet, svakhet på E36.... den gikk selvfølgelig ikke å bytte, måtte bytte hele dritten og det ble ca 9000,- med programeringen som måtte gjøres på bmw verksted Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
calimero Skrevet Mars 10, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2010 Lite å gjøre med, hvis det er det som er problemet. Men det jeg synes er rart er NÅR problmet oppstod; etter at bilen hadde vært koblet til diagnsetest på BMW... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore_S Skrevet Mars 10, 2010 Share Skrevet Mars 10, 2010 Ja, litt pussig det, men i begynelsen til meg skjedde det under litt større temperatur svingninger på vinteren, fra -20 ute til +20 i garasjen, alle komponenter beveger seg jo litt avhengig av temperatur... men det kan jo selvfølgelig være en tilfeldighet!!! har du snakka med de på bmw verkstedet om det?? de kan jo prøve å omprogramere instrument panelet men det vil ikke funke om det er en fysisk feil på det..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
calimero Skrevet Mars 11, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2010 Ok. Da skjønner jeg at det kan oppstå sprekker. Hos meg var det ikke snakk om SÅ store variasjoner i temperatur, men det kan være èn mulig grunn.. Har ikke vært nede på BMW og spurt om det, i og med at det er en relativt gammel bil, og det er lav verdi på den.. De vil neppe ta på seg noe skyld, og en enkel diagnosetest er svindyr. Har i tillegg sett hvordan de gjør det; jobben er ferdig på 4 minutter, og jeg betaler for 3 kvarter.. Spenstig, men sånn er det iallefall.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
calimero Skrevet Mars 12, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2010 På BMW sier de at det kan være alt fra kontakten, til selve instrmentpanelet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kasper Skrevet November 3, 2010 Share Skrevet November 3, 2010 Ikke kult! Opplever akkurat det samme. Skikkerlig ekkelt, oppdaget dette da jeg dro fra p-huset til ikea i går kveld, regnet noe helt villt på turen dit. 1.5 timer kjøretur i regnet. Alle varsel lampene lyser også da det instrumentene "slår seg på" igjen. Akkurat som å ha tenninga i posisjon 2. Før du starter. Fikk helt panic på motorveien siden jeg har kobla opp Kjørecomputer, tenkte bare "nå tar det fyr snart" Har ikke gitt seg enda, så får vel undersøke litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå