Kristi@n Skrevet Mars 30, 2010 Skrevet Mars 30, 2010 @ BMW 2002 Fredrik Var på nippet til å skrive speilvendt i innlegget mitt men som du selv skriver så er det vel bare nesten speilvendt Jeg har faktisk et filterhus (komplett) av den nye typen på vei i posten; dette ble bestilt før det hadde gått opp for meg at de ikke går om hverandre... Jeg har jo da i prinsippet mulighet til å røske ut den nye oljeseparatoren og se om den passer i det gamle huset. Litt kjipt hvis den ikke passer og jeg blir nødt til å kjøpe en filterenhet til av den gamle typen i tillegg. Hvis noen av dere med face-liften kjøper den hvis den ikke passer så skal jeg vurdere det Noe jeg også har stusset litt på er at man kan kjøpe den nye oljeseparatoren løs men ikke det gamle dorull-filteret. Har problemer med å se logikken her altså... Mht til din argumentasjon om hel motor vs løst deksel så er jeg bare delvis enig; det er vel ikke så ofte dette huset går i stykker vil jeg tro? Pakningene følger vel bare den komplette filterenheten også? Skulle man skifte ut bare "innmaten" burde kanskje pakningene ha vært inkludert der i stedet? Tipper jeg ender opp med orginalfilter på min hvis jeg det ikke kommer noe nytt "bevismateriale" i denne saken... K
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mars 30, 2010 Skrevet Mars 30, 2010 Hvorfor bytte hele filterhuset når det kun er den lille delen som er nødvendig å bytte Når du får pakken i posten kan du sjekke om selve separatoren passer i ditt gamle filterhus, men det spørs kanskje siden den er beregnet på "dorull" typen. Men det er av disse grunnene at jeg handler hos BMW. Da er det ikke tvil om hva som passer/-ikke passer når man handler .
Kristi@n Skrevet Mars 30, 2010 Skrevet Mars 30, 2010 Hvorfor bytte hele filterhuset når det kun er den lille delen som er nødvendig å bytte Jeg har prøvd å finne ut om det er mulig i praksis å få den nye oljeseparatoren til å passe i det gamle filterhuset. Det er foreløpig uavklart så spørsmålet ditt får inntil videre henge i luften.. Da er det ikke tvil om hva som passer/-ikke passer når man handler Her må jeg nok si at jeg ser annerledes på det enn deg.. Hvis jeg spør merkeverkstedet om hvilken filterenhet jeg skal bruke er svaret at denne motoren skal ha delenr 11127791552 uavhengig av om det finnes andre deler som passer eller til og med er bedre. Det er vel en grunn til at de valgte å droppe dorullen til fordel for syklonprinsippet? Det er selvsagt mulig at det ikke finnes noen alternativer til M47'en men det vil nok vise seg etterhvert Må nok si at det for min del spiller veldig liten rolle om en BMW orginaldel kommer fra BMW Norge eller noen andre. K
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mars 30, 2010 Skrevet Mars 30, 2010 Ved et søk på 11127793166 som er dele#10 på M47 motoren (pre-facelift) ser jeg at alle dieselmotorene til BMW benytter seg av samme pakninger. Så jeg tror det skal være godt mulig at den nye typen "filter" passer. Når det kommer til ditt sistnevnte utsagn kan jeg kun støtte meg mot alt jeg har lest på bl.a bimmerforums.co.uk. I England går det en rekke flere 320/330d enn i Norge og der anbefaler de bytte fra dorull til syklon uansett. Men når du får avklart om den nye innsatsen passer i det gamle lokket så kan man jo få laget en guide på dette slik at det ikke trenger å være et spørsmål lengre Så inntil videre kan jeg kun si: Jeg venter i spenning
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå