beyeren Skrevet Mars 12, 2010 Skrevet Mars 12, 2010 Hei, Jeg har tenkt veldig lenge på og bygge meg en bane bil. Og har funnet ut at jeg kansje snart skal gå i gang med kjøp og bygging. Det jeg lurer på er hva som må til for og få låv til og kjøre en bile på bane lovlig. Da tenker jeg på Seter, beltet og ting man trenger for at bilen skal være godkjent til og kjøre på bane. Trenger jeg forsikring? På forhånd takk. Mvh Beyeren
Sjøbuse Skrevet Mars 12, 2010 Skrevet Mars 12, 2010 spørs hvordan banekjøring da. jeg kan bruke min 7er på bane ute å gjøre noe med den. men det kommer helt ann på arangemanget.
[space] Skrevet Mars 12, 2010 Skrevet Mars 12, 2010 På de fleste treff trenger du en bil med skilt (altså godkjent), eksos som støyer mindre enn 90-100dB, og hjelm. Da er du good to go!
hagenisse Skrevet Mars 12, 2010 Skrevet Mars 12, 2010 Skal du kjøre privatbilen din på bane eller skal du bygge en racebil for løpskjøring?
Clerion Skrevet Mars 12, 2010 Skrevet Mars 12, 2010 Hei, Jeg har tenkt veldig lenge på og bygge meg en bane bil. Og har funnet ut at jeg kansje snart skal gå i gang med kjøp og bygging.Det jeg lurer på er hva som må til for og få låv til og kjøre en bile på bane lovlig. Da tenker jeg på Seter, beltet og ting man trenger for at bilen skal være godkjent til og kjøre på bane. Trenger jeg forsikring? På forhånd takk. Mvh Beyeren Forsikring kan du jo ha, men den gjelder ikke på bane.
ehrnst Skrevet Mars 12, 2010 Skrevet Mars 12, 2010 hvilken klasse skal du stille i? sjekk kravene for den respektive klassen på nbf sine sider
haavard Skrevet Mars 12, 2010 Skrevet Mars 12, 2010 Her er reglene for GT-serien i Norge. http://bilsport.no/uploads/teknisk-regl ... 2-2010.pdf http://bilsport.no/uploads/teknisk_regl ... 4_2009.pdf
beyeren Skrevet Mars 12, 2010 Forfatter Skrevet Mars 12, 2010 banebilen skal for øvring brukes til drifting og jeg hadde håpet og slippe og ha skilter på bilen. Så nei jeg skal ikke bruke hverdagsbilen min. Den skal ribbes for alt unødvendig inni, Øke hestene og gjøren den god for og drifte. Jeg er 100% helt totalt fullstendig spygrønn på regler om bane bil, om fia godkjennte ting, bur osv. Mvh Beyeren
ehrnst Skrevet Mars 12, 2010 Skrevet Mars 12, 2010 Iom at du ikke gikk inn på nbf sine sider selv så kan du se reglementet for drifting her http://bilsport.no/sider/reglement/reglement-drifting/
beyeren Skrevet Mars 12, 2010 Forfatter Skrevet Mars 12, 2010 Iom at du ikke gikk inn på nbf sine sider selv så kan du se reglementet for drifting herhttp://bilsport.no/sider/reglement/reglement-drifting/ Fant ikke ut va nbf var, men som sagt så er jeg helt uvitende og grønn innen dette. ønsker ikke og lage for mye bry men takker for linken
beyeren Skrevet Mars 12, 2010 Forfatter Skrevet Mars 12, 2010 Etter og ha lest reglemanget til nbf er jeg enda ikker sikker hvilken klasse jeg skal være innen. Er det da ikke mulig og ta en avskiltet bil som er i god teknisk stand, ribbe intriørtet, sette inn bur etter paragraf, racing stoler som er fia godkjent med 4++ punkts sele og bygge en litt mer spreker motor og legge bedre bremser inn?
Hawkon88 Skrevet Mars 12, 2010 Skrevet Mars 12, 2010 http://bilsport.no/uploads/konkurranser ... g20091.pdf Teknisk reglement for Drifting klasse Club 15.01.2009 Intensjonen med klassen er å slippe til utøvere som ønsker å prøve drifting, uten først å måtte bygge en bil for formålet. Klassen er beregnet for såkalte ”gatebiler” uten store modifikasjoner. Norges Bilsportforbund forbeholder seg retten til å klasse opp kraftig modifiserte biler. http://bilsport.no/uploads/club_teknisk ... g20091.pdf Altså i begynnelsen vil du nok kjøre "club". Hvor det ikke er krav for at du må ha bygd en bil til formålet på forhånd. Alt du trenger et en engangslisens. For å gå opp en klasse, når du blir litt bedre kan du følge reglene til "reglement teknisk hastighetsløp 2010" Jeg beklager å måtte si det, men dette var temmelig enkelt hvis du bare hadde giddet. Kort og godt, løs inn engangslisens, skaff en bil med motor nok, og start.
Kentan-racing.com Skrevet Mars 12, 2010 Skrevet Mars 12, 2010 Om du først skal bygge så bygg etter racing sine krav.. da får du brukt bilen i racing og bakkeløp også.. Krav du må følge: Bur sveiset etter bilsport håndboka. mtp. innfestning og skjøter. Minimun 4 pkt seler. fia godkjent stoler fia godkjent.. Motor med turbo skal ha catch tank for og fange opp olje ånding og lignende om du ikke kjører motorånding inn i innsuget på turboen.. (ikke anbefalt) Hovudstrøms bryter. fia godkjent med utvendig bryter på førerside Batteri enten lekkasjefritt eller i en boks så det ikke kan lekke. terminaler skal isolerest. Bur skal polstres så du ikke slår hode og føtter. Motor og drivverk og bremser kan du modde fritt. Skal bilen kjøres på e85 skal tanklokk merkes med e85 merke. Men i det fulle og hele så finner du alle regler på bilsport.no Om du skal ha fuelcell så må du å ha brannvegg i bilen..
Wacman Skrevet Mars 12, 2010 Skrevet Mars 12, 2010 hmm.. nå fikk fanken meg jeg litt lyst å snekre meg et leketøy også..
beyeren Skrevet Mars 13, 2010 Forfatter Skrevet Mars 13, 2010 Om du først skal bygge så bygg etter racing sine krav.. da får du brukt bilen i racing og bakkeløp også..Krav du må følge: Bur sveiset etter bilsport håndboka. mtp. innfestning og skjøter. Minimun 4 pkt seler. fia godkjent stoler fia godkjent.. Motor med turbo skal ha catch tank for og fange opp olje ånding og lignende om du ikke kjører motorånding inn i innsuget på turboen.. (ikke anbefalt) Hovudstrøms bryter. fia godkjent med utvendig bryter på førerside Batteri enten lekkasjefritt eller i en boks så det ikke kan lekke. terminaler skal isolerest. Bur skal polstres så du ikke slår hode og føtter. Motor og drivverk og bremser kan du modde fritt. Skal bilen kjøres på e85 skal tanklokk merkes med e85 merke. Men i det fulle og hele så finner du alle regler på bilsport.no Om du skal ha fuelcell så må du å ha brannvegg i bilen.. Det hjalp voldsomt! Det var det jeg lette etter reglementet til nbf er bare generelt og ikke så nøyaktig. Takk "Kentan-racing.com" Mvh Beyeren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå