jan357 Skrevet Mars 12, 2010 Share Skrevet Mars 12, 2010 Klimaanlegget i E46en min er vrangt om dagen og trenger tips.. Etter at jeg har kjørt en god stund, ca45min, synker temperaturen i bilen veldig. Må opp på 27-27grader på displayet for å få passe temp igjen. Har byttet sluttsteget i vifta men det hjalp lite. Noen som har opplevd noe liknende og har tips?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfeh Skrevet Mars 13, 2010 Share Skrevet Mars 13, 2010 Ta en AC test? Etterfyller gass og renser gassen du har i bilen allerede Dette vil nok gjøre underverker, i tilleg kan de tilsette sporstoff som kan hjelpe med å avdekke eventuelle lekkasjer på anlegget ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet Mars 13, 2010 Share Skrevet Mars 13, 2010 Ta en AC test? Etterfyller gass og renser gassen du har i bilen allerede Dette vil nok gjøre underverker, i tilleg kan de tilsette sporstoff som kan hjelpe med å avdekke eventuelle lekkasjer på anlegget ditt. Hjelper vell kke med AC test når de er snakk om å få vam i bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mars 13, 2010 Share Skrevet Mars 13, 2010 Hadde akurat samme problem på v70en min. Der var det kupésensoren på klimaen som var gåen, bytta den å alt funka knas:-) har mer tro på det en å rense gass på ac, tror ikke det har noe med dette problemet å gjóre:-) men for å være sikker, bør du ta en diagnose:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet Mars 13, 2010 Share Skrevet Mars 13, 2010 Hadde akurat samme problem på v70en min.Der var det kupésensoren på klimaen som var gåen, bytta den å alt funka knas:-) har mer tro på det en å rense gass på ac, tror ikke det har noe med dette problemet å gjóre:-) men for å være sikker, bør du ta en diagnose:-) Kommer kupèsensoren fram på en dignostest? Søstra m har samme probmlemer med sin BMW, må ha temen på gaske høy for få varme. Kanskje det er sensoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Mars 14, 2010 Share Skrevet Mars 14, 2010 Hadde akurat samme problem på v70en min.Der var det kupésensoren på klimaen som var gåen, bytta den å alt funka knas:-) har mer tro på det en å rense gass på ac, tror ikke det har noe med dette problemet å gjóre:-) men for å være sikker, bør du ta en diagnose:-) Kommer kupèsensoren fram på en dignostest? Søstra m har samme probmlemer med sin BMW, må ha temen på gaske høy for få varme. Kanskje det er sensoren Det vil jeg tro den gjør, gjorde vertfall det på min 97 mod V70 AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jan357 Skrevet Mars 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2010 hvor sitter sensoren til innetempen og er den mye styr å bytte? Noen som har peiling på delenr. eller hvor / hvordan få tak i? Er tydeligvis ikke den eneste som har tilsvarende problem... Ingen som har hatt problemet og funnet ut hva som forårsaker dette på BMW? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet Mars 14, 2010 Share Skrevet Mars 14, 2010 hvor sitter sensoren til innetempen og er den mye styr å bytte? Noen som har peiling på delenr. eller hvor / hvordan få tak i? Er tydeligvis ikke den eneste som har tilsvarende problem... Ingen som har hatt problemet og funnet ut hva som forårsaker dette på BMW? Søstern min har samme problem, så jeg ønsker gjerne svar på samme som deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
broderaron Skrevet Mars 14, 2010 Share Skrevet Mars 14, 2010 Temperatur sensor for kupeen sitter i klimapanelet under temperatur velger knappene(rød og blå pil, opp og ned, se link under), der det er periforert en åpning. Det altså en på hver side. Tror det sitter en liten vifte bak der som med tid suger til seg støv og dritt slik at temp. sensoren nærmest blir isolert og vil da fungere dårlig. Bør altså rengjøres. http://nettbutikk.gsbildeler.no/openImage.php3?imgPath=bilder/15778.gif Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet Mars 14, 2010 Share Skrevet Mars 14, 2010 Temperatur sensor for kupeen sitter i klimapanelet under temperatur velger knappene(rød og blå pil, opp og ned, se link under), der det er periforert en åpning. Det altså en på hver side. Tror det sitter en liten vifte bak der som med tid suger til seg støv og dritt slik at temp. sensoren nærmest blir isolert og vil da fungere dårlig. Bør altså rengjøres.http://nettbutikk.gsbildeler.no/openImage.php3?imgPath=bilder/15778.gif Hvordan er denne sensoren å komme til så en før rengjort den eller byttet den? Og hva koster en slik sensor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
broderaron Skrevet Mars 15, 2010 Share Skrevet Mars 15, 2010 er ikke sikker på om disse viftene kan kjøpes separat men ut ifra online ETK ser det ut som det er hele komponenter. Rengjøring: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/428942/ på e39 er det kanskje letter å få av panelet om man tar ut koppholder først.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet Mars 15, 2010 Share Skrevet Mars 15, 2010 er ikke sikker på om disse viftene kan kjøpes separat men ut ifra online ETK ser det ut som det er hele komponenter. Rengjøring: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/428942/ på e39 er det kanskje letter å få av panelet om man tar ut koppholder først.. Noe ide om hvordan det gjøres på E36, digital klima? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
broderaron Skrevet Mars 15, 2010 Share Skrevet Mars 15, 2010 er ikke sikker på om disse viftene kan kjøpes separat men ut ifra online ETK ser det ut som det er hele komponenter. Rengjøring: http://www.bimmerboard.com/forums/posts/428942/ på e39 er det kanskje lettere å få av panelet om man tar ut koppholder først.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå