helland Skrevet Mars 14, 2010 Share Skrevet Mars 14, 2010 se der ja, kjekt med firmabil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helland Skrevet Mars 14, 2010 Share Skrevet Mars 14, 2010 se der ja, kjekt med firmabil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Melkvik Skrevet Mars 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2010 Skal følge med her,ta masse bilder underveis med bra kvalitet da He he skal prøve på det:P Var i molde idag og hentet den motoren som skal i e30, er en e28 motor, uviss km stand, men er nok en motor som skal være i god stand, forrige eier har vært veldig nøye med oljeskiftene, samt att motor har gått med automat kasse helt til 2007-08. Så utover uka er plana og ta bunnpanne fra e34 motoren, og sette på denne motoren. Grunnen er den att olje kulpen på e28 motoren ligger ca midt på, mens på e34 motoren så ligger den i framkant av motor, og dermed så går motor klar av traversen på e30:) Så neste helg blir det nok montering av motor i e30, såfremt att Jørgen Aune har klart å fått til fester til meg til da:) Tror dette blir en morsom bil til sommers:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Melkvik Skrevet Mars 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2010 se der ja, kjekt med firmabil Det er det:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Melkvik Skrevet Mars 16, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 16, 2010 Har hatt litt framgang, har byttet bunnpanne og oljepumpe på motor. Har da byttet til e34 bunnpanne og oljepumpe på e28 motoren. Her er bilde av forskjellen på bunnpannene, ser att kulpen er mye lengre fram på e34 panna, dvs den øverste på bildet: Oljepumpa på E28 pumpa går mye lengre bakover. Noe jeg la merke til da jeg byttet pumper var att på e34 motoren var det strammer på kjeden, men på e28 motoren var det ikke noe? Tror ikke det har noe å si da kjedet er mer enn stramt nok da. Kjekt med truck Ferdig montert. Fikk litt trøbbel med brakett til servopumpe og dynamot med den nye bunnpanna, da det ikke er fester til denne på e34 bunnpanna, løste det med å bore hull i ett "øre" på e34 panna og sette på en bolt og legge mellom noen skiver, bilde av det lengre ned. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjellke Skrevet Mars 17, 2010 Share Skrevet Mars 17, 2010 Der ja, blir bra dette Gler meg til og se motoren i bilen. Har fått opp tråd jeg og nå. Men skal ikke spamme din tråd med link til min hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Melkvik Skrevet Mars 18, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2010 Der ja, blir bra dette Gler meg til og se motoren i bilen. Har fått opp tråd jeg og nå. Men skal ikke spamme din tråd med link til min hehe. He he jo blir bra til slutt:) Blir morro å få prøvd den på sommerføre:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Melkvik Skrevet Mars 18, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2010 Ser ut til att motor ikke kommer i bilen i helga da det skar seg med motorfester, men håper dette ordner seg til etter helga. Blir vel å gjøre litt små pusling på motor til da, f.eks å skifte simring på girkasse og andre småting. Må også finne ut hvilke gjenger det er på oljekjøler da jeg må få presset meg nye slanger til den:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Melkvik Skrevet Mars 20, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 20, 2010 Siden det jeg ikke har fester til motor, og ikke får den inn idag, så får jeg heller ordne med andre småting som ellers har måtte ha blitt ordnet likevel, så idag blir det att jeg lager meg en brakett til oljekjøler, litt usikker på hvor jeg skal sette denne, men blir vel der den sitter orginalt på e30. Dette betyr att jeg må skjære på hull på den leppa som sitter på bilen orginalt da dette er en 320 egentlig, og ikke kom med oljekjøler..... I tillegg skal jeg lodde på motorkontakt på motoren, har en kontakt fra en 2.0 preface motor som jeg skal bruke. Grunnen til dette er att på e28 motoren så er det en firkantet kontakt, og kontakt i motorom er da rund:P hehe. På e28 motoren så skal det være bare å koble sammen ledningene etter farge fikk jeg vite av Jørgen_A her på bimmers. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Melkvik Skrevet Mars 20, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 20, 2010 Har nå ordnet med fester til oljekjøler, samt tilpasset radiator fra e28. Har også loddet på motorkontakt. Samt fått unna annet småtjafs..... Gleder meg så jævlig til jeg får starta, og til det blir sommer:) Da blir dette helt konge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Melkvik Skrevet Mars 25, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2010 Fikk kjølevifta i posten idag:D kjøpt hos maxam tuning:) Selger masse kurant på den siden til en ok pris. Motorfester er også i boks, venter bare på de:) Vifta : Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjellke Skrevet Mars 26, 2010 Share Skrevet Mars 26, 2010 Blir bra dette Bestilt slipesett, viftereim og div til motoren min nå så blir det bra, håper på og ha Bilen EU godkjent og motoren i i løpet av april, selv om jeg tviler litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Melkvik Skrevet Mars 26, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2010 Blir bra dette Bestilt slipesett, viftereim og div til motoren min nå så blir det bra, håper på og ha Bilen EU godkjent og motoren i i løpet av april, selv om jeg tviler litt He he bare stå på det;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e36touring Skrevet Mars 26, 2010 Share Skrevet Mars 26, 2010 du fikk me patrolen på bildan din å ja gitt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå