Gå til innhold

Melkvik`s E30 med M30B34, ny e30 innkjøpt!

Melkvik
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 206
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har jeg fått hentet motorfester, samt aksling:) Fant ut att jeg mangler bakre del av aksling da den biten jeg kjøpte kun var fremre del av aksling, men det skal nok ordne seg, er i hvertfall klart til å begynne å få lempet motor inn i bil :mrgreen:

Må nevne att det er JAAS Performance som står for produksjon av motorfester/aksling :)

Aksling og festene:

uotxajwh2d4mxnqjl2z6.jpg

Motorfeste, står vel og merke på hodet på bildet men:):a0g19czk1w2twk68cf6h.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått motor i bil, er litt trangt, må lirke den litt på plass da det er noe trangt mellom innsug og bkf. Fant også ut att jeg må modifisere fremre rør fra eksos manifolden da disse tok borti motorfestet.

Har ikke tatt veldig mange bilder da kameraet var så og si tomt for batteri :evil:

Lakkerte fester:qba1kgnim6ijq8ihzc81.jpg

Feste på venstre side av motor:hjrkca6cvdek7q2m3etg.jpg

Feste på høyre side av motor: mvm17c929qq817oskr8a.jpg

Motor i bil 8) : plsqpxpl10r35oqa4rzc.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang vakum til btr. Skru av gasspjeldet og stapp en støvsuger inn i innuget når du borrer hull til nippel.

Ahh drev å funderte litt på dette idag, hørte med han Anders litt:P men høres mye greiere å gjøre det slik ja, slipper jeg å ta av innsug:) Men noen spesiell plass dere bruker å sette nippelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se, synd jeg er på påskeferie i vell en uke til, men venter på slipesett etc fra Koed så :-)

Gler meg og se den i aksjon, det blir vell hjulspinn i til og med 3. gir med den motoren der orginal?

Hehe tjaa er vel bare en måte å finn ut det på :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg plundret litt med e30 idag også :wink:

Fått på plass radiator, vifte til radiator, kortet inn giroverføring(1,5cm), samt sveiset om fremste rør på eksos fra manifold. Har koblet opp det elektriske på motor, så snart klart for oppstart.

Det som gjenstår er slanger på oljekjøler, disse skal en på jobben få presset til meg når han får tid. Annet er å borre hull til nippel til vakum til bkf. Annet er å finne på noe lurt angående ekspansjon tank, må nok skaffe meg facelift tank etterhvert, men skal prøve å bruke preface tanken enn så lenge

Må skal finne på en lurer plassering angående luftfilter ja :? :

kqlm80uxxeokvfk4388p.jpgl

Limte på gummi på vifta slik att vifta ikke blir liggende og gnisse på radiator:r8omfg45r6z1vhf3iv6m.jpg

Patenbånd :lol: duger til det meste:P:cwyjidyydal3z6s9ehbv.jpg

Supre fester fra JAAS Performance, genialt att man har mulighet til å justere motor siden hullene til gummi festene er avlange, knall!: eftxlreerik7d17bmet9.jpg

Modifisert eksos, fant ut att det lønner seg å bruke eksos manifold fra e34, da de orginale eksos manifoldene var vinklet slik att bakerste manifold tok borti torpedo veggen:l3ajgya2ywexgo7jap50.jpg

Kortet inn nedre giroverføring ca 1.5 cm: mg9ya6oqt0lu8dhjny28.jpg

Kjekt å jobbe på verksted 8): u5g7wrsvizwzxc7bxqat.jpg

Girspaken på plass :D : w579m6jyh03ioz2qqsaa.jpg

Legg merke til hvor trangt det er mellom fordeler og radiator, måtte ta av den svarte plasten over fordeler for att det skulle være ok plass:): qic8odrq6so7j916afxt.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...