Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du ikke tenning så er det ikke så mange ting som er feil... Veivsensoren sitte vel foran, sjekk den ekstra kontakta til tennpluggene, er den på? Er en pluss og minus som skal kobles inni bilen ved pcm.

• Svar 206
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Er følere på girkasse på denne, ekstra kontakter til tennplugg?

Vet om den kontakten ved pcm ja. Alt er på.... Så vet lite gitt, skal sjekke bilen til en kompis imorgen med lik bil og motor da.

Skrevet

Åja, så det nå at det var e28 nett nå:) den blå kontakta fra coilen har en plass den skal sitte. Alle grønne ledninger i motorkontakta skal ha strøm iallefall.,

Og hvis du skal ha en lett måte å få mellomaksel så bruker du en medbringer fra en 325 getrag kasse og setter på m30 kasse så slipper du å drive å kappe og sveise på masse aksler!

Skrevet
Åja, så det nå at det var e28 nett nå:) den blå kontakta fra coilen har en plass den skal sitte. Alle grønne ledninger i motorkontakta skal ha strøm iallefall.,

Og hvis du skal ha en lett måte å få mellomaksel så bruker du en medbringer fra en 325 getrag kasse og setter på m30 kasse så slipper du å drive å kappe og sveise på masse aksler!

He he japp, har handlet meg fremre ledd som er tilpasset m30 kassa. Fikk meg en bakre del av en 4 sylindra e30, den er noe kort egentlig, men får duge en liten stund, blir skiftet ganske raskt etter hvert ja, men betalte ikke stort for den.

Skrevet
håper du finner ut av det! gikk fint i bilen min før den ble plukket ut hvertfall..:)

Finner vel ut av det, er vel en liten drittfeil som vanlig sikkert :)

Skrevet

Men har ett lite spørsmål til de som har peiling angående motorkontakten når man lodder på den. Det jeg gjorde var å kutte av den orginale motorkontakten som sto på den orginale 2 litern som var i bilen, jeg loddet deretter på ledningene fra motorledningsnettet farge på farge på denne kontakten, en ledning ble til overs den er brun/rød. Når jeg sammenligner motorkontakt, og kontakt på bilens ledningsnett, så legger jeg merke til att det ser ut som att noen av stikkene i kontaktene ikke går inn i hverandre? de fleste gjør det ser det ut som, men noen som ikke gjør det? noen som har peil? Blir det feil å gjøre det slik jeg har gjort det? kanskje lurere å lodde seg rett inn på ledningsnettet på bilen?..... svar på dette di som vet det:)

Skrevet

jeg ville kjøpt en haynes bok, der står det hvilke ledninger som er til hva, er ikke alltid fargekodene er like fra bil til bil. fant jeg ut når jeg bytta fra preface m20 motor til facelift m20.

Skrevet
jeg ville kjøpt en haynes bok, der står det hvilke ledninger som er til hva, er ikke alltid fargekodene er like fra bil til bil. fant jeg ut når jeg bytta fra preface m20 motor til facelift m20.

Jo er sant det, men snakket med Jørgen_A her inne, han har sikkert koblet opp en sånn motor 1000 ganger før, og han sa det bare var å koble farge på farge....

Skrevet

Har du koblet farge på farge er det riktig. se på bilen til håvard. Jeg var med og koblet den og.

Skrevet

Sjekk om turteller rører seg ved kinning. Og mål mellom stikkene på sensorene og sjekk at ohm verdiene er like på begge to.

Hvis turteller er død og alle ledninger inn til hjernen er koblet rett er det nok et trigger problem.

Men hvis denne motoren gikk når den ble tatt ut er det garantert en elle annen dum jordledning eller lign som er glemt.

Ville og gått over alle ledn etter kobl skjema.

Skrevet
Har du koblet farge på farge er det riktig. se på bilen til håvard. Jeg var med og koblet den og.

Jeppers, blir kanskje imorgen det:)

Skrevet
Sjekk om turteller rører seg ved kinning. Og mål mellom stikkene på sensorene og sjekk at ohm verdiene er like på begge to.

Hvis turteller er død og alle ledninger inn til hjernen er koblet rett er det nok et trigger problem.

Men hvis denne motoren gikk når den ble tatt ut er det garantert en elle annen dum jordledning eller lign som er glemt.

Ville og gått over alle ledn etter kobl skjema.

Turteller er nok død ved kinning ja mener jeg, jepp skal nå ohme sensorene, men syns det er rart da motor skal ha blitt brukt helt til den ble tatt ut da, Kristian på forumet her som hadde den før meg.

Skrevet
har du husket jordingen??

Har gjorda motoren hvis det er det du tenker på ja? er det en annen jordings kabel i tillegg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...