Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

nei var motoren jeg tenkte på.. sjekket at det er bra kontakt da?

kommer ikke på noe annet i farten.. men var vel egentlig en kamerat av meg som koblet fra det meste i motorrommet da... da jeg låg mest under bilen..;)

• Svar 206
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
nei var motoren jeg tenkte på.. sjekket at det er bra kontakt da?

kommer ikke på noe annet i farten.. men var vel egentlig en kamerat av meg som koblet fra det meste i motorrommet da... da jeg låg mest under bilen..;)

Tjaa har nå målt på motor og vet att den er jordet i hvertfall, men vet du hvor den ledningen som er ved coilen skal være? ser bilde av den på forrige side på tråden her. blå ledning med svart stripe.

Fått start på motor du da?

Skrevet

ganske sikker på at det er signal til turteller.

ja fikk start etter litt feilsøking, måtte legge opp til noen releer og div. men den haynes manualen er kjekk å ha!

Skrevet

Det er ikke turtall ledningen som kommer ut ved coilen. Turtalledningen er den svarte av di 3 som kommer ut ved jernen i dasjen.

Skrevet
Det er ikke turtall ledningen som kommer ut ved coilen. Turtalledningen er den svarte av di 3 som kommer ut ved jernen i dasjen.

Oki, var å kikket på bilen til Håvard i dag forresten, ser att jeg har koblet alt likt som det han har gjort, identisk motor han har, akkurat samme ledningsnett, vet ikke om det har noe å si att motoren min har gått som automat før den ble ombygd til manuell? begynner egentlig å bli ganske rådløs nå, har egentlig null peiling på hva jeg skal gjøre.

Skrevet

Begynner å spekulere i om det er hjerne, følere som er defekt?

Har jo en komplett e34 m30 motor i deler med komplett ledningsnett, vet ikke om jeg skulle ha brynet meg på det istedet? vanskelig å koble opp dette?

Skrevet

Sikker på att dette bare er en bagatell jeg altså..Er det noen ledninger på motorledningsnettet som har gått til automat girkassa da? Automat biler må jo stå i park skal di starte. så mulig du må lure motoren til og tro att den står i park.

Skrevet

skulle ikke ha noe å si at den har gått som automat da?? når den har gått som manuell i bilen min, å alt er tatt rett ut av bilen min før den ble hentet. rart om hjernen plutselig sluttet å fungere å da... hvis du ikke har hatt noen feilkoblinger eller noe da, som kunne ha svidd en krets eller noe.

merkelige greier. men sikkert bare en dum bagatell.. bruker å være det. men utrolig irriterende når det skjer da!

Skrevet
Sikker på att dette bare er en bagatell jeg altså..Er det noen ledninger på motorledningsnettet som har gått til automat girkassa da? Automat biler må jo stå i park skal di starte. så mulig du må lure motoren til og tro att den står i park.

Tror egentlig ikke det nei, og rart som Kristian sier nedenfor her att det skal ha noe å si siden det funket i bilen hans?

Kristian: Feilkoblinger, tja tviler egentlig veldig sterkt på det da det meste sier seg selv hvordan det skal være da, er egentlig bare motorkontakten som jeg kan ha koblet feil på, og det skal jeg egentlig ikke ha gjort siden jeg bare har koblet det farge på farge...

Har egentlig null peiling nå ja, skal nå ikke være så hokus pokus å koble opp en sånn gammel motor :twisted:

Skrevet
prøv å bytt om kontaktene på følerne på girkassa.. ofte de blir btta om.. er 2 identiske kontakter...

Det har jeg nok prøvd ja.

Skrevet

Men kom på en ting, jeg forlenget ledningene til motorkontakten, skjøtet på ca 20 cm eller noe, ble ikke brukt like tykk ledning som det skal være på alle hvis dere skjønner? noen av ledningene på kopntakten som er litt tykkere.... kan det ha noe å si? att hjerne eller noe ikke får nok strøm? er vel lite sannsynlig dette og da men.....

Skrevet

sjekk att begge de grønne ledningene i motorkontakta har + også skal den grønne kontakta inne i bilen ha +.. har disse + og jordingene på innsuget er i orden skal den starte..

går bensinpumpa ?

Skrevet
sjekk att begge de grønne ledningene i motorkontakta har + også skal den grønne kontakta inne i bilen ha +.. har disse + og jordingene på innsuget er i orden skal den starte..

går bensinpumpa ?

Har pluss disse ledningene ja.

Pumpa går også mener jeg.

Jording på innsug? har nå bare gjordet motor på blokka jeg, det går vel for det samme?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...