Wacman Skrevet Mars 13, 2010 Share Skrevet Mars 13, 2010 Det skal jo egentlig være 55w pærer i fjernlysene, men jeg har hørt at man kan sette inn 100w pærer for å få litt heftigere fjernlys, noen som har prøvd dette? I en vanlig lampe man har hjemme ville jo mest sannsynlig lampa brent opp.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
destroyy Skrevet Mars 13, 2010 Share Skrevet Mars 13, 2010 Skaff deg heller xenon h1 4300k 55watts er knall... lyser rimelig bra skal du ha enda bedre kliner du til med et h4 4300k 55watt så kobler du slik at det blir 4x fjernlys... da lyser det greit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wacman Skrevet Mars 13, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2010 joda,men saken er at jeg har sendt en kar for å kjøpe pærer,så lurer vel egentlig bare på om noen har testet dette - kjipt om ledninger og sokler smelter,liksom.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwm535i Skrevet Mars 13, 2010 Share Skrevet Mars 13, 2010 sikringen skal ryke før evntuelt brann men sokkel og reflektor kan bli skadet pga høy varmegang fra pærene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wacman Skrevet Mars 13, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2010 ok takker. Var nemlig en kollega som back in the day hadde 100 wattere i fjernlysa på E30'n sin så jeg tenkte kanskje jeg kunne kvesse opp mine litt også - mye mørke skogsveier rundt her jeg bor.. Blitt bøgdis nå vettu.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Mars 13, 2010 Share Skrevet Mars 13, 2010 Det skal gå fint med 100w i fjernlys. Er ikke så mye som kan smelte bak der egentlig. Er vel for det meste stål. Men som sagt over her, 4300k 55w xenon er enda bedre igjen. Skal hive det i fjernlysene på min, når den kommer ut av vinterdvalen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwkizn Skrevet Mars 13, 2010 Share Skrevet Mars 13, 2010 100w pærer tåler mye mindre vibrasjon. de går MYE oftere enn 55w pærer. Dessuten så vil reflektorene bli gule over tid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet Mars 14, 2010 Share Skrevet Mars 14, 2010 Min erfaring med slike pærer er at reflekorene blir matte og at Ledningsstikket til pæra smelter. Alldri alldri mer sånn dritt.. Ja, det lyser litt bedre men det kostet meg dyrt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Mars 14, 2010 Share Skrevet Mars 14, 2010 Kjøp deg "nightbreaker pærer.. Ikke all til forskjell men litt er det, reklameres med opptil 90% bedre lys, men det kan jeg låve deg at det ikke er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Mars 14, 2010 Share Skrevet Mars 14, 2010 dropp planen din. Vet også av flere som matter ned reflektorene sine grunnet alt for mye watt . Dessuten er pærene ulovelige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet Mars 14, 2010 Share Skrevet Mars 14, 2010 Kjøp deg "nightbreaker pærer.. Ikke all til forskjell men litt er det, reklameres med opptil 90% bedre lys, men det kan jeg låve deg at det ikke er. Var faktisk en grundig test av dette på nett jeg leste, og det stemte faktisk ganske bra. MEner han fant ut at det var er par og åtti % bedre lys, 5-6% hvitere lys og at det lyste noe rundt 20 meter lenger en andre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wacman Skrevet Mars 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2010 ok takk for mange gode forslag. Har kjøpt sånne "mega blue" pærer fra biltema til tåkelysene, men mener å huske at de lover veldig mye mer enn de holder. Hvor finner jeg enten xenon med H1 sokkel eller sånne "nightbreaker"-pærer da? Biltema det også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mars 14, 2010 Share Skrevet Mars 14, 2010 Xenon med H1 får du fra www.vvme.com Tar under en uke til de er på posten Trodde du mente ettermontert xenon var satans verk jeg? Nightbreaker er laget av Osram som du får kjøpt "overalt" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet Mars 14, 2010 Share Skrevet Mars 14, 2010 Vil re skyte inn at det ikke er lurt med 100w pærer. Mine reflektorer ble gule og fæle! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wacman Skrevet Mars 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2010 hehe, ja det stemmer det at jeg ikke er noen fan av xenon på biler som ikke skal ha det. Tror ikke jeg skal montere xenon i min,da jeg ikke har linselykter eller noen annen form for tilnærming til lovlig montering. Går nok heller for "bedre" pærer av et eller annet slag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå