Magg0 Skrevet Mars 13, 2010 Skrevet Mars 13, 2010 Hei. Er det noen private som har mulighet til å hjelpe meg med diagnose av min E36 94' Coupe? Har en ABS lampe som lyser og vil gjerne finne ut hva som er feil Hadde satt pris på alt av hjelp. Lurer også på hvordan en diagnose utføres og hvor lang tid det tar. ~ Magnus
Sjøbuse Skrevet Mars 15, 2010 Skrevet Mars 15, 2010 man kobler en pc til bilen også får pcen opp alt som er feil med bilen på noen min.
S.Arnesen Skrevet Mars 15, 2010 Skrevet Mars 15, 2010 Tar ikke mange lange stunden å feilsøke på sånne enkelt feil. Gjort det mange ganger på min...
Sjøbuse Skrevet Mars 16, 2010 Skrevet Mars 16, 2010 S.Arnesen og jeg har jo muligheten til det å gjøre det. men det er kanskje langet og kjøre. også er jeg ikke sikker på om pcen er helt med etter vinteren. men det kan sjekkes opp isåfall.
Magg0 Skrevet Mars 16, 2010 Forfatter Skrevet Mars 16, 2010 Det hadde vært kjempefint om en av dere hadde hatt mulighet til det. Kjører gjerne litt jeg Men aller først står EU kontroll på planen. Skal utføres nå førstkommende torsdag. Blir nok noen mangler da gitt.
S.Arnesen Skrevet Mars 16, 2010 Skrevet Mars 16, 2010 Det hadde vært kjempefint om en av dere hadde hatt mulighet til det. Kjører gjerne litt jeg Men aller først står EU kontroll på planen. Skal utføres nå førstkommende torsdag. Blir nok noen mangler da gitt. Send pm om vi skal avtale en diagnose. Til helgen f.eks.
Magg0 Skrevet Mars 18, 2010 Forfatter Skrevet Mars 18, 2010 Hei. Da var EU test gjort og den ble IKKE godkjent på av følgende feil og mangler ved kjøretøyet: Aller 2'er feil - Understellsnummer ikke påvist - Parkbremsoverføring - treghet - Venstre - Bremserør svekket pga rustangrep - Begge bak (lange forfra, som han forklarte at det fikk fra torpedoveggen hva enn det betyr) - ABS- varsellampe indikerer feil ved systemet - Forskjell i bremsekraft større enn 50% av høyeste verdi - Nærlys- feil innstilling (min feil etter kollisjon, kommer av skjev grillramme og litt sånt.) - Mangler sikring på ekstra ledning fra + pol. (Har sikringen i bagasjerommet, må flytte den frem. min 15 cm fra batteriet) - fjærbrudd - Begge foran. Det var alle feilene. Kommer det til å bli dyrt å fikse alt dette? Kjørte registreringsnummeret gjennom denne http://catalog.meca.no/CarSelect.aspx?CategoryType_ID=1 og fant chassinummeret. Men kontrolløren fant det ikke på selve bilen og anbefalte at jeg fant chassinummeret før jeg gjorde noe som helst annet. Hadde satt pris på alt av svar Mvh Magnus
Gunnar Skrevet Mars 18, 2010 Skrevet Mars 18, 2010 Jøss. Ja, hvis de ikke finner chassisnr på bilen så er det lite vits å gjøre noe annet - du risikerer at bilen blir inndratt. De kommer til å etterforske det som forsøk på ulovlig chassisbytte. Særdeles uvanlig på en 316, men uansett finne ut hva som er problemet... Uansett så vil resten også koste MYE penger hvis du ikke gjør det selv.
S.Arnesen Skrevet Mars 18, 2010 Skrevet Mars 18, 2010 Hmmm. Det der var litt av en liste :S det meste går det jo ann å fikse selv, men dyrt blir det nok uansett dessverre... Hadde vurdert å helle bytta bil om du ikke har muligheten til å gjøre noe selv....
Magg0 Skrevet Mars 18, 2010 Forfatter Skrevet Mars 18, 2010 Oida. hørtes ikke bra ut :/ Ja chassinr er første prioritet. Er det noe jeg kan fikse om jeg leser meg frem til det da? Klarer bare litt om jeg har gode guider. Tør noen komme med en omtrentlig prisantydning? Takker for svar også Mvh Magnus
Magg0 Skrevet Mars 18, 2010 Forfatter Skrevet Mars 18, 2010 Fant chassisnummer etter titt i panser. Var egentlig veldig synlig. Så da er det bare å brøyte seg igjennom feilene, en etter en
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå