cato'n Skrevet Mars 14, 2010 Share Skrevet Mars 14, 2010 kor mye effekt e det å chippe en e34 530 92mod?? evt. pris.. nokon som veit da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet Mars 14, 2010 Share Skrevet Mars 14, 2010 Det koster mer enndet smaker. Chipping ligger på rundt 5-6000kr. På biler uten turbo er det ikke mye å hente. Biler med turbo er det ca 25% å hente. Er ussiker på prosentøkningen uten turbo, men de fleste fraråder dette med mindre du skal trimme og tune bilen din enda mer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Mars 14, 2010 Share Skrevet Mars 14, 2010 Bruk pengene dine på noe annet... Bortkastet penger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cato'n Skrevet Mars 14, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2010 var det eg å tenkte. eg gir faen i hele chippen.. først turbo eller kompresso r Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet Mars 14, 2010 Share Skrevet Mars 14, 2010 Bruk heller penger på det ja. Effektanlegg og luftfilter er jo alltid morro da. Så puster motoren din litt lettere ut og inn. + at du får et litt tøffere utseende og lyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Mars 14, 2010 Share Skrevet Mars 14, 2010 1500,- for chip! Det er faktisk litt forskjell.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet Mars 14, 2010 Share Skrevet Mars 14, 2010 1500,- for chip! Det er faktisk litt forskjell.. Men da må du ordne og styre selv? Eller er det bare plug and play? Hørtes veldig billig ut... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cato'n Skrevet Mars 15, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2010 Det står effektannlegg på den...luft filter kommer nok. men har hørt at noen har puttet på 540 innsug på 530 å sier att det hjalp på.. noen som har erfart det.. 1500,- for chip.. å det hjalp.. har du litt mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Mars 15, 2010 Share Skrevet Mars 15, 2010 Tror ikke man merker noe til det. Kanskje 5hk? Det eneste man merker er vel turtallet hvis man flytter sperra. Jeg hadde en 93 320i som var chippet når jeg kjøpte den. Eneste jeg merket var da at turtallsperra var flytta 5-700omdr om jeg husker rett. Jeg hadde brukt penga på noe annet. På store sugemotorer tror jeg at det er noe å hente. V8ere og M motorer f.eks.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MPower Skrevet Mars 15, 2010 Share Skrevet Mars 15, 2010 http://trimchip.com/test/asp/Tekniske_d ... 30i+V8+E34 send en mail til han ang. pris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Mars 15, 2010 Share Skrevet Mars 15, 2010 Det står effektannlegg på den...luft filter kommer nok. men har hørt at noen har puttet på 540 innsug på 530 å sier att det hjalp på.. noen som har erfart det.. 1500,- for chip.. å det hjalp.. har du litt mer info Du får kontakte Fekzen på forumet. Han er svensk, men har litt peiling likevel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet Mars 15, 2010 Share Skrevet Mars 15, 2010 Det står effektannlegg på den...luft filter kommer nok. men har hørt at noen har puttet på 540 innsug på 530 å sier att det hjalp på.. noen som har erfart det.. 1500,- for chip.. å det hjalp.. har du litt mer info Hørte en som hadde en 328 som hadde satt på 325 innsug og fått mer sprut. En 325 har 192hk mens en 328 193hk men mer dreimoment. Han sa det at 328 var tatt ned noe i hk for å komme under 200hk og dermed mye mindre avgifter. Om mann da satt på 325 innsug på en 328 fikk mann frigitt det som bodde i en 328. Mener det var ca 212hk. Men vet ikke om dette gjelder for ditt tilfelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JTS77 Skrevet Mars 16, 2010 Share Skrevet Mars 16, 2010 Alle dere som tror det ikke er noe vits med chip, har dere prøvd? Selv har eg hatt 520 (M50b20) Med chip fra trimchip. Den gikk merkbart bedre. Dro mye bedre fra bunnen av. Tok kansje ett sekund mindre fra 0-100. Så min erfaring med chip er god. Kosta vel 2200 tror eg.. så det er billige hester. Gir sikkert ikke så mye hk som oppgitt men.. Man sier vel at det koster ca 1000 pr hk så billig trim er det jo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet Mars 16, 2010 Share Skrevet Mars 16, 2010 Alle dere som tror det ikke er noe vits med chip, har dere prøvd? Selv har eg hatt 520 (M50b20) Med chip fra trimchip. Den gikk merkbart bedre. Dro mye bedre fra bunnen av. Tok kansje ett sekund mindre fra 0-100. Så min erfaring med chip er god. Kosta vel 2200 tror eg.. så det er billige hester. Gir sikkert ikke så mye hk som oppgitt men.. Man sier vel at det koster ca 1000 pr hk så billig trim er det jo. Med chip, er det da bare å ta ut den orginale og sette inn en trim-chip? Eller må bilen inn på et værksted? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattrofrank Skrevet Mars 16, 2010 Share Skrevet Mars 16, 2010 Er vel noe optimistisk, ser at til min e34 540 så sies den trimchip siden 24hk økning + 50nm økning. Enten er bmw veldig konservative når de lager orginal chippen ellers så er det noen som juger litt. Tror nok man merker det litt på turtallssperra, men ikke akkurat bra å flytte den for mye med orginal topp heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå