Gå til innhold

Powerboks på e34 525TDS?

Mjørgen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nett kjøpt meg en Opel Omega med M51 motor (motoren skal flyttes over i annen bil og Omegaen skal på skrapen:-) )

Motoren har gått ca 250 000 km, ingen ulyder og går fint på tomgang. Det er liten lekkasje på ene dysen, men det skal jeg fikse. Når jeg hentet bilen merket jeg at bilen mistet kraft ved pådrag (dvs over 2000 omdreininger) og det velter ut med svart røyk.

Hva kan være problemet? Gåen turbo eller dieselpumpe eller noe annet?

Takknemlig for svar!

lmm eller feil i forbindelse med software vil jeg tro :wink: som regel det m51.. har den chip eller endringer i software?

Hei!

Denne bilen har ikke LMM. Vet ikke om det er gjort endringer i software, men lite trolig. Bilen har antydning til ustabil gange ved pådrag, dvs merker at den "plutselig" øker pådrag med jamt trykk på gassen på rett streknng. Kan dette relateres til sliten turbo ref svart røyk ved pådrag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Svartrøyk tyder jo på at det er feil blandingsforhold med for lite luft, feil signaler, sjekke luftfilter/lagrene i turbo, altså for lite luft ved 2000omdr. Så det KAN være turboen din.. men da blir turboen enten: ikke varm, dårlig respons på gassen, hvit/blå røyk fra eksosen ved gåene lager(medfølger også en mekanisk suselyd som ikke pleier å være der normalt) eller det kan være wastegaten, men jeg har opplevd det meste på gamle dieseler, så ingenting overrasker meg lengre, fargen på eksosen er ikke noe man skal ta som utgangspunkt for å finne feilen.

Er det intern eller ekstern WG på disse?

Feilsøking på diesel er noe drit :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe E36cab1 du måkke drive å diskutere med 18 20 åringer som har 1 eller 2 diesler og sitter med alle svarene som er basert på de stakkars bilene de har hatt. Dere diskuterer ikke med en fjott her gutter, denne karen har fått godkjent en V12 med turbo i en E34 og biltilsynet bare klødde seg i hodet når han forklarte hvorfor ting er som de er, han er nok iallefall en av de mest utdannende og erfarne innen motor her inne på forumet så ikke kom med at hvorfor fungerte min bil i mange år da. Er ikke så svart hvitt, i en motor er det flere ting som har å si. Kjøre stil, antall km pr år osv osv .

Men var litt artig å lese diskusjonen det skal sies, men flaut for enkelte småspesialister!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...